kesit...
En usta biniciler bile hayvanı sakinleştiremiyordu. Adeta delirmişti. Genç prens hayvanın gölgesinden korktuğunu anladı. Yularından tutarak güneşe çevirdi. Gölgesinden kurtulan at bir anda sakinleşti.
Babası Kral Philip: ’’ Evlat dedi, Sen kendine layık bir krallık kurmaya bak, çünkü Makedonya senin için pek ufak’’.
Büyük İskender...
Kavimlerin en görkemlisi olan Hunlardan yarattığı savaş makinesiyle dünyaya korku salıyordu. Roma ile kediyle farenin oynadığı gibi oynar olmuştu. Bu ona büyük keyif veriyordu. Belki imparatorluğu yıksa, bu kadar çok zevk almazdı.
Avrupa Hun imparatorluğunun kurucusu Uldız’ı hatırladı bir an. ’’ Güneşin doğduğu yerden battığı yere kadar her yeri fethederim’’ demişti. Bıyık altından güldü. ’’ Sen yapamadın ama ben yapacağım...’’
Atilla’nın altın tabutunun bir gümüş tabut içine, onun da demir bir tabut içine yerleştirildiğini, mezarının yeri bilinmesin diye kendisini gömenlerin hepsinin öldürüldüğünü, ayrıca mezar yerini gizlemek için nehir yataklarının değiştirildiğini biliyormuydunuz...
Başbuğu Attilla..
İktidara geldiğinde doğuda Bizans, güneyde Abbasi İmparatorluğu haritayı kaplıyordu ve bölük pörçük halde ayakta kalma mücadelesi veren Batı Avrupa kendisini çekip çevirecek bir lider özlemi içindeydi. ’’ merak etmeyin’’ diye mırıldandı. ’’ Artık ben varım’’
782’de Verden’de 4500 Sakson’un kellesini uçurttu. Vaftiz olmayı yada Hristiyanlıkla ilgili diğer ritüelleri yerine getirmeyi reddeden herkesi öldürttü. Günümüz Fransa ve Almayası’nı Şarlman’ın İmparatorlundan çıkmıştı...
Şarlman
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.