- 403 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALTINA HÜCUM
Charles Spencer Chaplin’in Jim Tully ile birlikte hazırladığı senaryo üzerine Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirdiği filmdir Altına Hücum. Filmin baş rollerini, Charles Chaplin, Mack Swain, Georgia Hale, Tom Murray, Henry Bergman paylaşmaktaydı.
Klondyke bölgesinde.1898 yılında altın aramaya çıkan Şarlotatsız bir maceraya düşer ve kötü adamların elinden Şişman Jim sayesinde kurtulur.Ama hemen Georgio’ya aşık olur. Ne var ki Georgio ona yüz vermemektedir. İki kafadar, bir barakada ölümle yüz yüze geldikten sonra, nihayet bir altın yatağı bulurlar. Böylece servete kavuşan Şarlo, yeniden arar bulur Georgia’yı. Burada sinema en ünlü parçaları arasında sayılan bir dizi sekans art arda sıralanmaktadır:Karla kaplı sarp bir dağ geçidini tırmanış;bir kasaba barında Georgia ile karşılaşma;Georgia için hazırlanan şölen;gelmeyen Georgia’yı gelmiş var sayıp ona adamak üzere, ekmek parçalarını çatala takarak yapılan dans gösterisi;açlığa düşen iki kafadarın birbirlerini tavuk olarak hayal etmesi;Şarlo’nun ayakkabılarını haşladıktan sonra, bağcıkları birer spagetti yer gibi keyifle yemesi;ve ...milyarder altın arayıcısının Amerika’ya dönerken vapurda Georgia’ya rastlayınca, birdenbire eski duygusal ve beceriksiz Şarlo haline girmesi..
Altın Hücum, Şarlo’nun yarattığı en yetkin filmlerden biridir. Yapıtta dile getirilen macera, hem Şarlo’nun kendi bireysel yazgısını, hem de o çağda doruk noktasına ulaşmış olan Amerikan refahını simgeler. Filmin bir başka boyutu da, trajik öge, ile komik öge’nin iç içe geçmiş oluşudur. Gerçekten de bu yapıtta Şarlo, belirli bir sahnede sırtını kameraya çevirerek, bir çok aktörün gözleri ve dudaklarıyla bizlere aktarabileceğinden çok daha yoğun bir heyecen yaratmasını, hem de basit bir omuz kımıldatmasıyla başarmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.