- 710 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SAKIN GÜNEŞTE KULLANMAYIN!”
SAKIN GÜNEŞTE KULLANMAYIN!”
Hatırlayanlar mutlaka vardır. Üç gün önceydi “HERŞYİ BÜYÜTÜYOR BU GAZETELER” başlıklı mizahi bir yazı paylaşmıştım. Yurdum insanının kıvrak zekası ve yaratıcılığına oldum olası hayranım.
Avrupada yaşadığım yıllarda, otomatik sigara makinasını buz kalıplarıyla boşaltan türk gencinden tutunda, domuz çiftliğinde çalışırken bir domuza tecavüz eden Diyarbakırlı bir gencin mahkeme kararından sonra kesilen cezayı ödeyip, Yargıçtan domuzu istemesine varıncaya kadar yarım asırlık bir ömre çok şey gördüm, yaşadım ve sığdırdım. Ama bu seferki çok farklı bir durum. Zaman ve Mekan farklı aynı zamanda zamanın getirdiklerine ayak uyduran bir Türk halkı.
Hemen konuya giriyorum.
Dün akşam iş çıkışı Ankaraya aştiden binmiş Demirtepe durağında inerek hem iftara kadar oyalanmak hem dostlarla karşılaşırsam iki lafın belini kırarız diye düşünmüştüm. Ki öyle de oldu. İki lafın belini kırdık hem de öyle bir kırdık ki bu sabah dahi uyandığımda aklıma geldi işyerine gelinceye kadar aptal tebessümüyle geldim ve belini kırdığımız laf değil öykü’yü sizlerle paylaşmak istedim.
Geçen yazımda “HERŞYİ BÜYÜTÜYOR BU GAZETELER” demiştim ya meğer büyüten sadece gazeteler değilmiş, son zamanlarda herkesin malumu olan ahlaksız bir reklamı bilirsiniz. (BÜYÜTÜCÜ) Çünkü bu reklam nerdeyse herkesin sayfasına düşmüştür. Evlerimize kadar giren bu çirkince reklamdan vatandaşın biri etkilenir! Adam hemen iletişime geçer, gerekli formu doldurur ve kapıda ödenecektir diye de not düşer. Nihayet iki gün sonra ürün adrese gelir ama bu arada adam sipariş verdiğini unutur işyeri evine 100 metre mesafede olan adam sabah evinden çıkar işyerine gider.
40 dakika sonra telefonu çalmıştır. Arayan eşidir ve acilen eve gelmesini ister. Adam hayırdır inşallah diyerek koşarak eve gelir. Kapının önünde bekleyen bir kargo elemanı ve Eşini görünce durumu anlar ve yüreği tıp tıp atmaya başlar. Kargo paketinin üstünde “Y sex shop” yazmaktadır. Kadın durumdan haberdar değildir ve bir ödeme yapması gerekir kargo için. Adam kargoya ödemeyi yaptıktan sonra paketi alır ve işyerine dönmek ister. Kadın ise paketin üstünde “sex shop” yazısını okumuştur ve kocasına içeri geçmesini söyler. Amacı pakette ne olduğunu görmektir. Adam kalp krizi geçirecek durumda çaresizce içeri geçer ve paketi açarlar. Paketin içinden çıkan bir mercektir (büyüteç) adam derin bir nefes alır. Yalnız bir de not vardır paketin içinde ve şöyle yazmaktadır. “Sakın güneşte kullanmayın yakabilir!”
Kadın sorar; “bu ne şimdi?”
Adam cevap verir; “hanım son zamanlarda gözlerim pek bir zayıf görmeye başladı. İşte onun için bunu sipariş ettim.
Adam herne kadar durumu kurtarmaya çalışsa da, kadın herşeyin farkındadır. Çünkü onun da Facebook sayfasına o çirkin reklamlar düşmektedir. “Kısa zaman da 12 Cm’ den 35 Cm’ye büyüdü.” Diye!
Adam büyük bir mahcubiyet içerisinde işyerine döner ve ilk işi, sipariş verdiği Y sex shop’u telefonla arar. Öncelikle adresin yanlış olduğunu söyler. Ki bu doğru değil. Yanlışlığı kendisi yapmıştır. İşyeri kapı numarasını vereceğine evinin kapı numarasını vermiştir.
İkinci şikayeti ise, büyüteçtir. Adam öfkeyle; “beyefendi ben sizden ne istedim siz ne gönderdiniz?” Ddiye çıkışır.
Firma yetkilisi gayet sakin bir ses tonuyla; “Beyefendi önümde sizin sipariş formunuz var kelime kelime okuyacağım sizin yazdığınızdan farklı tek kelime var ise ürünü iade alırım.” Firma yetkilisi sipariş formundakileri kelime kelime okur ve adam hepsini doğrular.
Firma yetkilisi ekler “eee beyefendi o zaman sorun ne siz büyütmek istediniz biz de size büyüteç gönderdik. Gülegüle kullanın. Ha bu ara da bir hatırlatma; sakın güneşte kullanmayın!”
Hüma Efkan