Farklı ve Özellikli
Arkadaşımız hemen her şeyde mahirdir, meziyetlidir ama bir başka özelliği var ki o da bir yazı konusu gerçekten..Yani işte güçte üzerine yok,ne tip derseniz deyiniz mutlaka üstesinden gelir..Boylu poslu.. Güçlü kuvvetli..Hareketli ve enerjik..Fizikli bunun yanında..Siz iki adım atarken o tek adımla aynı mesafeyi kapatanlardan..Sırım gibi..Fazladan bir dirhem yağ yok üzerinde..Ekmeğini taştan çıkaran türden birisi.. Erinmeyen, usanmayan, yılmayan, tırsmayan oldukça mücadeleci birisi...
Bazen onu şu ünlü programcımız var ya, hemen hepimizin izleyip de beğenip imrendiği Serdar, ona benzetirim..Onun kadar olmasa da ona yakın bir fizik ve o derece özel bir kabiliyet..
İşe kendini bütünüyle verenlerden,emeğini esirgemeyenlerden..Sıktı mı taşın suyunu çıkaranlardan..
……………………………..
Benimle işe giden kazançlı çıkar der..Bize katılırsanız acıkmaz,aç kalmazsınız der..Her türlü formül var bizde der..Canınız ne istiyorsa..İster et,ister tavuk ister balık..En düşük maliyetle..En bedavadan fiyata en leziz tat der ve arazi çıkışlarında mangalı mutlaka arabanın arkasına atar. Çoğu zaman ona da ihtiyaç duymaz. Pişirmenin her tür tekniğini bilir..Öyle oduna kömüre ihtiyaç duymaz.. Sahadaysanız hemen ağacın kuru dallarından güçlü bir ateş yakar, o kor haline gelinceye kadar eti bir güzel muamele eder,daha siz işi bitirmeden servise hazır hale getirir. Bu bazen şiş,bazen adana,bazen tenekede tavuk olur..
…………………………….
Önce bir fiyat araştırması yapar maliyeti düşürmek için. Günün en ucuzu hangisi diye..O sebeple aynı şeyi iki ya da üç gün üst üste yediğiniz olur. Usansanız da prensip değişmez. Çünkü maliyet önemli.. Dedim ya en ucuza en bol şekilde.. Bıkıp usanıncaya kadar..
Bir gün oturuyor yanımda..Sordum Selahattin bey bugün menüde ney vardı diye..
Vallaha bu gidişle gaklayacağız, yine tavuk yedik dedi..
Yani üst üste üç kez tavuk yenilmişti ve daha haftanın tamamlanmasına dört gün vardı ve bir iki kez daha devreye girmesi muhtemeldi tavuğun..
Yalnız her biri ayrı bir muamele..Bir gün şişse bir baş gün ızgara,diğer bir gün bütün, yani tenekede Çingene tavuğu..Her biri ayrı bir lezzet..Tabi evde devreye girenler ise yemek türünden..Haşlama yani..Haşlanmış ve suyuna biraz çorba, biraz da pilav yapılmış olanı..
Tarz ve metot bu..İş görülürken bu işlemler de ihmal edilmiyor ve kendisine iştirak edenlere güzel bir ziyafet çekiliyor..
Böyle yemesek biz çalışamayız der arada bir..Yemeden olmaz,yemeden çalışılmaz,can boğazdan gelir der.
Çalışırken de motor gibi cidden..Kesin üş kişilik,üç kişinin yaptığını tek başına yapan cinsten..O sebeple de üç kişinin aldığı ücreti tek başına pazarlıksız cebe indirir..
…………………………..
Yaşlandık diyor daha..Gençlikteki performansımız yok diyor..O kadar iş üretemiyorum diyor..Ama hayır;bana göre hayır..Tecrübesi deneyimi artmış durumda..İşin tekniğini kavramış durumda..Daha az enerjiyle daha fazla iş üretebilme durumunda..
Arkadaşımızın uzmanlık alanı sadece et balık tavuk değil..Yani sırf onu pişirip servis yapma değil..
Bazen sorarım tercihin derim,tercihin hangi tür et..
Elbette kırmızı der..
Peki kasabın ya da marketin..
Öyle özel bir seçimim yok..
Yani bilinen belli başlı bir yer..
Yok yok çok özel bir yer yok..Ancak ucuz olacak benimki..
Peki temizliği falan..
Tam aksine kirli olacak..
Yani hem üstü başı,hem tezgahı,hem de iş yeri..
Bir anlam vermek zor buna ancak:
Cidden öyle..Tam dediği gibi..
Kendisi nasıl bilemiyorum ama lakabı kirli kasabının..
Bu işi yapan kirli olacak;çok kibar, narin, temiz ve itinalı olduğu zaman beni açmaz der..Gerçekten de öyle, onun kasabı kirli..Bir sipariş vermek istediğinde bana kirliden alın der..Kirli kasaptan..Adı öyle, bilemiyoruz kirli mi temiz mi ama gerçeklik payı var demekki, kirli kasap deniliyor çünkü kendisine..
…………………………
Sorarım kırmızı etse ne şekil olanı bütün mü parça mı, lop mu yoksa kemikli ve yağlı mı diye..
Anlar ve anlatır hemen..
Bir kere genç olacak hayvan..
Dişi ya da erkek farketmez, yaşlanmamış ve kartlaşmamış olacak...Çünkü o taktirde etin körpeliği gider sertleşir der..
Tercih genç ve erkek olandan yana.. Dana.. Genç dana der.. Düve biraz hörfsüz olur.. Yumuşaktır ama erkek kadar çıkışlı olmaz der..Erkek olursa et yediğinin farkında olursun..Kıymaysa kaburga yani kemiğe yakın olan ve yağlı,parça ise boyun ya da sırt..Kassız sinirsiz..Açık pembe..Yağı ete işlemiş olanı..Eğer pirzolalık ise süt danası olacak o zaman..Henüz bir yaşını yeni tamamlamış olan dana der..
Bir de merada otlanmış olanı.. Yaz ise ot yemiş,kış ise arpa yemiş olanı..Yani salına salına gezinmiş ve otlanmış olanı..Geviş getirerek, su başında yatmış olanı..
Biz bununla da kalmayız..Davar cinsinden olanı da sorarız..Derki; keçide çebiş, koyunda toklu..Yani altı ayı aşmış yaşını doldurmamış olanı..Daha kıvamlı olsun dersen de şişek, yani yeni yaşını doldurmuş olanı.. Koca, dişi dökülmüş yaşlı olandan uzak durulmalı.. Kokusundan yiyemezsiniz ağır olur der..
……………………………….
Peki kanatlılardan..
Hepsinden her türlü fikir..
Vallaha kaz da olur hindi de hatta Amerikan ördeği de..
Benim tercihim ferikten yana der..
Yani celfinden.. Bilinen adıyla piliçten..Ama kırk günde kesime geleni değil, küllükte olanı..Yani gübreyi deşeleyerek yemlenmiş olanı..
Bütünüyle doğal olandan bahsediyor..Gübrelikte ve çayırlıkta yemlenmiş olandan...
Uzmanlık alanları bunlarla kalmaz..Peynirden turşuya baldan reçele hemen her alanda..Aldığı zaman öyle bir iki kiloyla yetinmez..Etse yarım gövde,yağsa en az iki üç batman, yani on beş yirmi kilo..
Bazen çekirdek çıtlıyok biz der ve sorarım ne kadar diye vallaha senede birkaç çuval en az der..
Yani Selahattin bir yönüyle böyle bir arkadaşımız..Diğer başka hususlarda da özelliklidir..Vericidir..Kolu uzundur. Rahat koku alır,antenleri açıktır..
Arkadaşı,dostu için seferber olur..Göründüğü gibidir.. Gizlisi saklısı yoktur..Başka bir niyet taşımaz..İçi neyse dışı da odur..Zaten o sebeple yazı konusu..Farklı ve özellikli olduğu için..
Farklı ve özellikli..
Kemal GÜL
02.07.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.