KADIN SABRI VE SUSMAYI ÖĞRETİR
Yaşlı insanlarla konuştuğunuz da gençliklerinden bahsederler,her zaman düşünürüm. O anki durumların dan mı kurtulmak isterler yoksa gerçek den geçmişimi özlerler.Pişmanlık dan bahsetmezler , ne kadar güçlü olduklarını ve imkanların kısıtlı olmasına rağmen çok şey yaptıklarını anlatır dururlar.Ben bu olayı bir kızın yeni erkek arkadaşına tek seni sevdim olayına benzetiyorum.Eski erkek arkadaşların dan nasıl nefret ettiklerini anlatır dururlar.Neden ayrılmadın sorusuna mecburdum derler ve milyonlarca bahane sıralar dururlar.O zaman da gözlerinin derinliklerine bakarım unutamadıkların dan mı anlatırlar yoksa gerçek den nefretlerinde mi anlatırlar.Siz hiç kız arkadaşınızın ,ben erkek arkadaşımı çok sevdim ve o bana tekmeyi vurdu diyen bir kızı gördünüz mü?Kadınların sabırları deniz benzer ne yaparsan yap içine atarlar bitmez sabırları vardır.Bir gün tekmeyi atarsanız o deniz kusmaya başlar ve öyle bir kusar ki yaptıklarınız yapacaklarınızın veya yapmaya çalışıp da beceremediğiniz her şeyin hesabını size sorurlar.Sonunda bir şans daha isterler ,düşünsene dünyanın en kötü adamından dünyanın en iyi kızı bir şans daha ister.Tabi istisnalar hariç dir.Yıllardır neyi çözdüm biliyor musunuz bir kız isterse seni arkadaşına düşman eder.Acele etmezler çok sabırlıdırlar ve yavaş, yavaş işlerler.Bir bakmışsın ki yıllarını paylaştığın arkadaşınla küsmüşsün.Kız suçlu değildir kesinlikle bir kelime dememiştir.Sadece içten, içten yavaş, yavaş işlemiştir.Anneni sevmemişse ya aşkım bir şey diyeceğim ama yine annemiz kızma derse bittiğin andır.Annemiz diye bahseder ama belli süreden sonra senin annen değildir artık düşman olmuştursun ailene.Bir gün neden böyle olduğunu eşine sevgiline sor hayatım sen yaptın yazık annemize diyebilirler.Bir kadının en büyük silahları bitmeyen kelime hazineleri,tükenmeyen gözyaşları, saniyede bayılma kapasiteleridir.Birde çok güzel yazarlar aman Tanrım o kadar hızlı ve seri yazarlar ki zannedersin Gerçekken olmuş ve sonunda kendinde inanır oturursun.Bekar kadınların yanında evli kadınlar babamız diye bahsederler ya ona koparım.Babamız şöyle ,babamız böyle ve cümlenin sonu babamız gelecek yemek yapacağım der kaçar ama akşama yine makarna yersin.O anlattığı baba ev reisi o kapı kapanınca biter.Saatlerce süslenirler neymiş kendilerini güzel hissetmek içinmiş.Erkekler buna inanmazlar ama korkmayın bir bayan inanın diğer bayanlara güzel gözükmek için ve onların yanında küçük düşmemek için hazırlanırlar.Bir gün bunlar biriktikçe erkek kaçmaya başlar.Sizce sevgili nedir?Adı üstünde sevgi huzur vermesi gerekmez mi.Şu üç günlük dünyada zindana cevirmiş bir insan nasıl sevgili olabilir ki?Görümceler le gelinler anlaşamaz çünkü ikisi de bilirler ki isterlerse neler yapabileceklerini.Ne yapmak mı gerekir inanın hiçbir şey yapamazsın.Kadın ne derse o olur.Kaderine razı olup sabrı ve susmayı öğreneceksin.
vahit volkan sevinç
YORUMLAR
Bazen o anlattığınız kadınlardan olmayı çok isterdim... Daha kolay hayat yaşamak için... Bazende istediklerimin isyan olduğunu düşünürüm ve bedelsiz hayat olmadığını vede farkı fark edip fark yaratmak zorunda olduğum zorunluğu bilip zorunlu bir şekilde sorunsuz yaşamayı tercih ederim... Saygılarımla