Bismillahirrahmânirrahîm.Hz Muhammed s.a.v in tavsiye ettiği derlediğim Duâlar
Bismillahirrahmânirrahîm
Elif lam mim,
Allahü la ilahe illa hüvel hayyül kayum, nezzele aleykel kitabe bil hakkı musadikan lima beyne yediyhi ve enzelet terate vel incile min kablü hüden lin nasi ve enzelel furkane innellezine keferu bi ayatillahi lehüm azabün şedidün vallahü azizün züntikam Uhruc minha mez’umen medruhan le emleenne cehenneme minke ve mimmen tebiake minhüm ecmeiyn.
..........
Bu ayet-i kerimeler yazılıp taşınır veya hastaya okunursa; hastalık, derhal sahibini terk eder. Hasta da şifa bulur
Bismillahirrahmânirrahîm
Resûlullah, Hz. Alî’ye buyurdu ki: “Başın ağrıyınca, elini başına koy ve Haşr sûresinin sonunu – Lev enzelnâ’dan itibaren – oku.”
..............
Resûlullah’ın Haşr sûresinin bu kısmını okuduğu zaman, mübârek elini, mübârek başına koyduğu ve: “Ölüm hâriç, bu her hastalığa şifâdır” buyurduğu bildirilmiştir. (Bu ayetler, <ayatı p="" vardır.)<="" içinde="" dualarının="" hırz=""></ayatı>
" Ya Vedud! Ya Vedud! Ya Ze’l-arşi’l-mecîd! Ya Mübdi, Ya Mu’id! Ya Fe’aalün lima yürid! Eselüke bi-nuri vechike’l-lezi mele’e erkane arşike ve es’elüke bi-kudretike’l-leti kadderte biha halkake ve bi rahmetike-lleti vesiat külle şeyin. La ilahe illa ente. Ya Muğis, eğisni! Ya muğis, eğisni! Ya muğis, eğisni! "
Mümin tâcirin duâsı bitmişti ki, çok garip bir hâdise meydana gelir. Birden beyaz bir at üstünde yeşil elbiseli, elinde de harbe olan bir süvâri peydâ oldu. Eşkıyâ şaşırmış, ne yapacağını bilemez bir durumdaydı. Eşkıyâ, tâciri ve malları unuttu, ortaya çıkan bu süvâriye saldırdı. Süvâri, bir darbe ile eşkıyayı yere düşürdü.
Süvâri, tâcire dönerek: “Öldür bu eşkıyayı" dedi.
Mümin tâcir: "Ben hayatımda kimseyi öldürmedim, insan öldürmeyi hoş görmem. Beni bağışla."dedi.
Sonra süvâri, eşkıyâyı bir darbe ile öldürdü.
Tâcir sordu: “Sen kimsin?"
Süvâri: “Ben üçüncü kat gökte duran bir meleğim. Bu adamı öldürmeyi Allah Teala bana nasip etti. Sen namazından sonra ellerini kaldırıp duaya başladığında, gök kapılarının çalındığını duyduk, öyle şiddetle çalınıyordu ki. Mühim bir hadisenin olduğunu anladık. İkinci defa dua ettiğinde gök kapıları açıldı. Üçüncü defa dua ettiğinde, Allah Teala, Cebrail Aleyhisselam’ı görevlendirdi.
Cebrail Aleyhisselam şöyle dedi:
‘Dua eden falan mümini kim kurtaracak"Ben talep ettim de görevlendirdiler. Ey Allah Teala’nın mümin kulu! İyi bil ki! Senin yaptığın bu duayı kim yaparsa Allah Teala onun sıkıntısını giderir, ona yardım eder.”
Bu hadiseden sonra mümin tâcir, yola koyulur ve Medine’ye varır. Soluğu Kâinatın Efendisi’nin huzurunda alır ve başından geçen hadiseyi anlatır. Taciri dinleyen Kâinatın Efendisi, şöyle buyurur:
"Muhakkak ki, Allah Teala sana Esma-ül Hüsna’yı telkin etmiş. O isimlerle Allah Teala’ya dua edilirse, istenen verilir."[1]
Bu duayı Peygamberimize gelen birisi, "Beni akrep ısırdı. Zararından nasıl önceden tedbir aşarak korunabilirdim?" diye sorunca Peygamberimiz; "Şu duayı okumuş olsaydın korunabilirdin." diyerek aşağıdaki duayı okumanın insanı gelecek veya beklemediği zarar veya kazalardan koruyacağını bildirdi:
................
اَعُوذُ بِِكَلِمَاتِ اللهِ التََّامَّاتِ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ
Okunuşu: Eûzü bikelimâtillâhittâmmâti min şerri mâ khalak.
Not: Hırıltılı H (خ), KH ile belirtilmiştir.
Manası: Tamam olan kelimelerine tutunup bütün yarattıklarının şerrinden Allah’a sığınırım.
Kaynak: Eski ve Kapaksız Bir Kitap’tan. S.106
.............
Karabasandan Kurtulmak İçin
Yatarken yatağa abdestli girmeli, Euzü Besmele okuyarak sağ yanı üzerine kıbleye karşı yatıp, sağ avucu sağ yanağın altına koymalıdır. Âyet-el kürsi, 3 İhlas, sonra Fatiha ve 1’er defa iki kul euzüyü okumalıdır. Sonra 3 defa (Estağfirullahelazim ellezi la ilahe illahü) okuyup, üçüncüsüne (el-hayyelkayyume ve etubü ileyh) ilave etmelidir. Daha sonra da 10 kere (La havle vela kuvvete illa billah) okuyup, 10.cusuna (hil aliyyil azim ellezi la ilahe illahü) ilave etmelidir!
;;;;;;;;;;;
Hastalık hâlinde, günahlarına tövbe etmesi sünnettir. Hadîs-i şerifte: “Bir kul hastalanıp, sonra iyileşince, hâli iyi olmazsa, yanındaki hafaza melekleri, biz onu iyileştirdik, ama o âfiyyet bulmadı, yanî hâlini düzeltmedi derler” buyruldu.
Hasta iken şu duâyı çok okur: “Lâ ilâhe illâllahü vahdehü lâ şerîke lehü lehül mülkü ve lehül hamdü yuhyî ve yümîtü ve hüve hayyün lâ yemûtü ebeden. Sübhânellahi Rabbil ibâdi ve rabbil bilâd. Vel hamdü lillâhi kesîren tayyiben mübâreken fîhi alâ külli hâl. Vallahü ekberü kebîren, celâlullahi ve kibriyâühü ve azametühü ve kudretühü bikülli mekân. Allahümme in künte kadayte aleyyel mevte fağfirlî verhamnî min zünûbî ve eskinnî cennete adnin.”
Hazret-i Âişe anlatır: Resûlullah’tan duydum: “Birinize dert, keder, hastalık gelince, üç defa “Sübhâneke innî küntü minezzâlimîn” desin” buyurdu. Hazret-i Enes anlatır. Resûlullah’a bir köylü gelip, “ben hastayım, yediğim içtiğim karnımda durmuyor; iyi olmam için bana duâ et” dedi. Rasûlullah: “Bir şey yediğin veya içtiğin zaman, “Bismillâhillezî lâ yedurru me’asmihî şey’ün fil-ardı ve lâ fissemâi ve hüves-semî’ul alîm, yâ hayyü yâ kayyûm” söyle, büyük de olsa, hastalık sana zarar vermez” buyurdu.
..............
Peygamberimiz Eshâbına, bütün ağrı ve ateşli hastalıklar için: “Bismillâhil kebîr eûzü billâhil azîm min şerri külli ırkın ne’ar ve şerri harrin-nâr” duâsını okumayı öğretirdi
...........
“Eve girerken "İhlas" suresini okuyan, fakirlik görmez.”
........
“Sıkıntıya düşen veya borçlanan, 1000 kere "La havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim" derse, Allah-u Teâlâ işini kolaylaştırır.”
Birkaç Önemli Zikir
لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ لْعَلِىِّ الْعَظِيمِ
Okunuşu: Lâ havle ve lâ kuvvete illê billêhil aliyyil azîm)
Anlamı: Bütün kudret ve kuvvet, Aliyy ve Azîm olan Allah’a aittir.
Büyük alimlerin görüsüne göre bu zikrin doksan dokuz (99) derde deva olduğu söylenmiştir ve bunun en küçüğü kalpteki hüzündür demişlerdir.
لاَ اَلَهَ اِلاَّ اَنْتَ يَا حَنَّنُ ياَ مَنَّانُ يَا بَدِيعُ السَّمَوَاتِ وَالْاَرْضِ يَازَالْجَلاَلِ وَالْاِكْرَامِ
Lâ ilâhe illê ente ya hannânu yâ mennânu yâ bedîus-semêvêti vel ardi yâ zel celâli vel ikrâm
Anlamı: Ey celâl ve ikrâm sâhibi, ey yedi kat gökleri ve (örneksiz-emsalsiz, akılları hayrette bırakacak bir şekilde en mükemmel sanatta) yaratan, ey nîmet ve ihsânı bol, ey rahmeti ve merhameti bol olan Allah’ım! Senden başka (ibâdet edilecek) hiç bir ilâh yoktur.
Yüce Allah’ın ismi azamları vardır kim ki bu ismi azamları kullanarak dilekte bulunursa Allah onu kesinlikle geri çevirmez.kim ki cuma günü her ne vakit olursa olsun bu zikri cani gönülden söyleyip Allah’tan duada bulunursa duası kabule şayandır.
سُبْحَانَ اللهِ وَبِ حَمْدِهِ سُبْحَانَ اللهِ الْعَظِيمِ. اَسْتَغْفِرُاللهْ
.................
(Sübhânellâhi ve bi hamdihî; sübhânellâhil azîm. Estağfirullâh)
Anlamı: Allah’ü Teala’yı tesbih ederim, hamd, O’na mahsustur. Azîm olan Allah’ı tesbih ederim. Allah’ım, beni bağışla...
Resulü Ekrem bu tesbihi okudu ve "Bu tesbihi imsakten sonra güneş dogmadan evvel yüz (100) defa okuyunuz . dünya kendiliğinden ayağınıza gelir ve her bir kelimesi için de Allah Teâlâ bir melek yaratır bu melek kıyamete kadar Allah’ı tesbih eder ve sevabı okuyanın defterine yazılır."
..............
Göz Ağrısı İçin Dua
7 defa sabah namazından sonra 7 defa (da) akşam namazından sonra 10 Fatiha-yı Şerif, 3 İhlas-ı Şerif ve 7 defa aşağıdaki duayı suya okuyup ağrıyan göze sürülür. Ve içilirse biiznillah şifa bulur. Denenmiştir.
Dua budur: "Şifai min külli dâi birahmetike yâ erhamürrâhimin."
............
Kaynak: Beş Vakit Namaz’da, Mübarek Gün ve Gecelerde Okunacak Dualar, Esma Yayınları, s.49
.....
Manevi değeri yüksek o kadar çok dualar var Allah ecel hariç her derdin yanında devasını da vermiştir.
Hem manevi hemde verdiği rızıklarla.ama hastalığı iyi eden inanmaktır ihlasla okunmasıdır şifayı Allahtan dilemektir..
.Dualar siperdir kalkandır.Duam kabul olmadı demek yanlıştır.
Her edilen dua bir şekilde kabul olur ya bu dünya da ya da ahrette.
...
Düşünün bir kişinin yediği içtiği haram necisse kırıyor döküyor her naneyi ediyorsa kul hakkına riayet etmezse.İçki alkol hepsine dost hak yoldan yüz dönmüşse..
Sadece dara düşünce aklına dua gelir insanların.
O mağrur başlarını eğer dua ederler isyanda da olsalar yaratana sığınırlar.
Sonunda.Allah a ne kadar hamd ve şükür etsek azdır doğuştan sağlam vücutu olana herşey verilmiştir.
O uzuvlarına denk gelmez tüm iyilikleri.
..
Ve verilen rızkı hak yoluda bulması mümin anne babadan doğmaları daha doğdukları an şereflenmeleri ne büyük nimettir.
..Şımarık çocukların çoklat isterken ısrarla istemeleri alamayınca isyan ve yaygarayı koparmasına benzetiyorum istekleri duaları anında olsun diyenleri.
Olmasa gecikse o mağrur dik duruşlar kin isyan başlar.Sanki karşı koyup isyan ettiği anne babası ya da akranıdır.
İnsanlar bilmeden aceleciliklerinden ne çok hatalar işlerler.
Bu da insanların aciz olduklarını gösterir.
Bir insanı uçarken görsem inanmam o hak yolda değilse.
Ondan zuhur eden şeyler şeytanidir rahmani değildir.
..Allah her insana az veya belli oranda ledün ilmi vermiştir.
Kişi hak yoldaysa nasipte olmuşsa ledün ilmi nasip meselesidir iyi olan zaten kötüye kullanmaz.Kötülerse fal büyü halkı aldatmak gayıplardan ruh çağırma gibi şeylerle hem halkı kandırırlar hemde ceplerini doldururlar..
......
Duaların hayra mı şerremi olduğunu olmasını istediklerimizin bizim için iyi mi kötü mü olduğunu çokkez bilmeyiz.Ertelenmelerde olması olmamasında birçok hayır gizlidir.
..NİİYETLER HAYIR OLDUĞUNDA AKİBETLERDE HAYIR OLUR.
..Din kardeşlerimizin ardından gıyaben edilen duâlar kabul olunur denmiştir.
Sanalı bu yönde iyiye kullanabilir insanlar.Kim kimi tanıyor kimsekimseyi çok nadirdir tanıyanlar.
Allah içinde bulunduğumuz ay hürmetine Kuran ı Kerim hürmetine Habibi hz Muhammed s.a.v hatırı için dualarımızı kabul eylesin..
Duâ öncesinde Allah ın esması anılır Ya Rahman Ya Rabbim esma i hüsna dualarıda var 3 defa ve 3kezde peygamberimize salavat sonra duâ bitiminde yine salavat ve esmai hüsna Allah zikredilir âmin denir..
Hz Muhammed s.a.v İsmi Azam ve salavatlar arasında dua edin buyurmuştur.
Ben çocuklardan hastaları ziyaret edip onlardan dua almayı.
Misafirlerden yaşlı piei fanilerden uzakta olanlardan duâ almayı isterim.
Kendimde ederim.Çünkü kimin duası kabul olur bilinmez..
Bir sabi görürsünüz pesparedir hali. Ya da garip öksüz dul yaşlı hasta kimsesiz ellerini kaldırıp duâ etse duaları kabul olur..
....
İnsanlarsa bilmezler hor hakir görürler Allah ın sevdikleri koruduklarını .
Hatta incitirler ağlatırlar herşeyden mağdur ederler ezerler.
Zalimce davranmakla belki mutlu olurlar .Ama bazan bazılarının ağlamasıyla melekler ağlar .
Onun ne derece değerli olduğunu bilenler üzülür.Diğerleriyse sesi çıkmıyor diye kırbaçlarlar her halde kanları kalblerine akar ağlamak bile onlara yasaktır sanki.Konuşsalar dinlenilmez su yada taam isteseler verilmez..
...
Allah cümlemizi doğru yoldan ayırmasın amin.SELAM VE DUA İLE..
Nigâr Bedirhan