Slim Fıt
Slim fıt, dar kalıp fiziği bir şekle sokan kalıp yani..Gençlere özgü,onlara uyan, onlara yakışan türden olan bir model..
Biz yaştakilerin pek alışık olmadığı bir giyim tarzı slim.. Bir çoğumuz bilmiyor ve farkında değiliz..Oysa uzunca bir süredir bilinen ve revaçta olan bir şeymiş meğerse slim tarzı giyim..
Gençler niçin tercih ederler anlamak zor, pek ihtiyaçları yok oysa bu model bir giyime.Onlar zaten yakışıklılar,düzgün fizikliler, ne giyinseler iyi durur üzerlerinde hiç tereddütsüz.
Bu aslında biraz şekli kayanlar için,onları bir forma,bir ritme sokmak için geliştirilmiş bir tarz olsa gerek..Yıllardır bilinen, giyinilen bir şeymiş biz bilmiyormuşuz..İşiteli henüz çok olmadı açıkçası slim fıti.
…………………………
Çok ihtiyaç duyan birisi de değilim aslında buna..Sporla falan fazla uğraşmasam da yaşıma göre iyiyim,fazlalık yok öyle bünyemde..Sarkan,taşan,şekilsiz gösteren bir yerim yok çok şükür..Yani ne giyinsek yakışıyor..Ben değil arkadaşlarım söylüyor..Manken gibisin bu yaşta,podyuma çıkacak fiziktesin diyorlar..Her ne kadar gerçeklik payı olsa da iltifat elbetteki onlarınki farkındayım bunun..
Açıkçası çok da umursamıyorum, önemsemiyorum,takılmıyorum pek bunlara..
Hiç ayırım yapmıyorum, markalı markasız,ucuz pahalı, spor klasik her türden olanı giyiniyorum. Giyindiğim her şey üzerimde iyi duruyor. Bu nedenle bir arayışım yok benim. Dar kalıba yani slim fıte hiç ihtiyacım yok benim.
Akranlarım ve arkadaşlarımdan giyinenler var yalnız..Onlarda öyle bir arayış var. Bazen mevzu açılıyor ve konuşuyoruz bu hususu. Biz elliliklerin genel anlayışı sanırım. Birçokları öyle. Olur olmaz her şeyi deniyorlar. Yaş ve dönemden olsa gerek..Bakıyorlar ki gençlik elden uçup gitmiş,orta yaşa adım atılmış,pörsümüş ve dağılmışlar başlıyor bir endişe..Genç görünme çabasına giriyorlar bu kez..Uyup uymadığına yakışıp yakışmadığına bakmadan..Bir de soruyorlar,görüş almak,onaylatmak rahatlamak istiyorlar..
Geçenlerde bana da soruldu..Kemal bey slim giyindin mi, denedin mi denildi..
Hayır hiç giyinmedim dedim..
Hiç mi? Yani elbise,pantolon,gömlek falan..
Evet evet hiç giyinmedim dedim.
Yahu bir denesene bak yakışır sana, daha bir derli toplu olursun denildi ve oradan aklıma takıldı.
…………………………….
Öyle pek bu işe zaman ayırmam, para harcamam,çok kıyafet almam ama geçenlerde bir mağazadayım.İhtiyaç olan bir iki şey deneyeyim ucuz yollu diye..
Epey göz gezdirdim..
Renk,beden,model hemen her yönlü inceledikten sonra,bana uyacağını düşündüğüm
iki gömlek kestirdim gözüme.. Sempatik ve genç bir delikanlı yardımcı oluyor bu arada bana..
.........................
Konuşuyoruz karşılıklı..
Bu ikisi mi abi diye sordu.
Hiç giyindiniz mi, uyar mı size düşündünüz mü peki dedi.
Ne yönlü dedim..
Abi bunlar slim de dedi..
Hatırladım,bir çağrışım yaptı hemen..
Ne olur peki, nasıl bir şey bu dedim.
Yani biraz sıkı,gerçi toplar sizi dedi.
O zaman bir beden büyüğünü alırım.
Karar sizin..
Sorun olmaz giyinirim.
Peki sen bilirsin..
Açık olanı yok mu bir denesem desem de fırsat olmadı ve paketlettim her iki gömleği..
…………………………….
Evde ilk işim giyinip aynanın karşısına geçmek..
Açtım hemencecik. Giyindim ama bir farklı durdu üzerimde. Yaka omuz,göğüs gayet iyi ama bel sımsıkı..Olduğumdan farklı gördüm kendimi ilk kez. Daha da derli toplu. Daha fizikli..
……………………
Hanıma soruyorum, onun onayını almak istiyorum..
Bakar mısın nasıl olmuş diyorum..
Görünce gülesi geliyor önce, nasıl böyle bir şey bu diye..
Vallaha nasılı masılı yok slimmiş bu,dar kalıpmış,sıkı gösteren bir şeymiş diyorum.
Sen bilirsin olmamış bence bu yaşta kendine uygun görüyorsan giyin diyor..
Anlaşılıyor tabii,yakıştıramıyor bana..
....................
İçime sinmiyor ve ertesi günü değiştirmek üzere yanıma alıyorum.
İşyerinde konu ediyorum..Bakın arkadaşlar, önerdiğiniz türden iki gömlek aldım;denedim ancak bana uymadı. Yakıştıramadım bu yaşta kendime, değiştireceğim tekrar diyorum..
Nerede getir bir görelim diyorlar..
……………………….
Sırasıyla deniyoruz..Beğeniyor hayran kalıyorlar zevkime ve renk anlayışıma..Hayır diyorlar olağan üstü,sakın değiştireyim deme diyorlar..
İnanki iyi, o kadar da sıkı değil deseler de içime sinmiyor.
……………………….
Aslında geniş ve rahat olandan dar giyime geçişten kaynaklanan bir durum bizimki..Alışık olmamaktan kaynaklanan bir durum..
Bir süreç gerektiriyor,alışıp benimseyeceksiniz.. Alıştıra alıştıra ilerleyeceksiniz..Hem başkaları,hem siz alışacaksınız..Yavaş yavaş,sindire sindire..
Olmamış ve uymamıştı..
Bir garip hissetmiştim kendimi.
Afedersiniz tıpkı kart bir zampara gibi...
………………………………
Mağazadayım tekrar..
Aynı genç delikanlı..
Soruyor, olmadı mı abi?
Hayır hayır uymadı slim bana..
Klasik eski stil olanlardan bakalım,dar gelmesin,sıkmasın,boğmasın.
Rahat olalım, rahat nefes alalım içinde..
Hür,rahat ve özgür olalım..
Her şeyde olduğu gibi..
İnsanın doğasına uygun olan her şeyde olduğu gibi..
Hür ve özgür..
29.06.2014