- 641 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÜVERCİN SEVDASI
Hayatı yaşamaya başladığım anlarda aklım tabiki ermiyordu zamanla zamanla hayatı yaşamaya hayatı yaşarken çeşitli çileler çekmeye ve bu çileler karşısında dayanaklı olmaya çalıştım ve alıştım.
Her küçük çocuğun babasından annesinden abi ve ablasından bazı istekleri olur o isteklerinin yerine gelmesini isterler istemeleri doğaldır.
Benimde isteğim güvercine olan sevgimden dolayı bu isteğimi yerine getirmek için babama anneme şu anda ikiside rahmetli diyeceğim ama babam 1974 yılında vefat etti annemse 2012 yılında sivas Devlet hastanesinde vefat etti.
Diyeceğim şu ki onlara isteğimi bildiremedim söyleyemedim. nedeni ise ben o zamanlar henüz ilk okula yeni başlamıştım okumak için bunlara dersem alıp vermezler oğlum sen okula gidiyoırsun oku diyecekleri besbelliydi.Bu yüzden kazaya bağlı bozarmıt köyünde ikamet eden teyba adındaki teyzemlere bulunan güvercinden almak için en azında 30 -40 km. yol gidp almak için yola devam ettim.ve zor güç gittim.gitmesine ama:
teyzemlerin evine gidip girmeyede cekindin evlerinin karşısında bulunan alçak yapılı evin üstünde oturmaya başladım.teyzemin oğlu beni görmüş olaçak ki yanıma gelerek burada ne oturuyorsun eve gel demesi üzerine yerimden kalktım evlerine gittim.biraz oturduktan sonra teyzemin oğlu bana güzellerinden takla atanlardan güvercin verecek ama ben babam ve annemden dolayı alamadım.bir müddet oturduktan sonra kalktım tekrar evimize gidiyordum abim ve övey dayım arabayla gelerek beni yolda gördüler.ve beni alıp götürdüler gitmesine gittim ama eve gittiğimde abim beni dövmeye başladı.ne kadara dövdüğünü bilemiyorum ki yatağa yatalak oluncaaya kadar dögdü.acil durumda yatmaya başladım.
o günden sonra abime kanım ısınmadı.halen o sevda gönlümde ama abimde aklımdan çıkmıyor. abim bana o vaziyette davranacağına gönlümü almak için bir tanede olsa bir güvercin alıp verseydi kötümü olurdu.benim sevgim çocuklara sonsuzdur diyeceğim şu.ş
mdi abimin oğlu güvercin besliyor ona bir şey demiyor.bu nasıl abi bu nasıl büyüklük.
aman ha aman coçuklarınız ne isterse vermeye uğraşın veremeyecek durumda iseniz tatlı dil güler yüzle ikna etmeye başlayın o çocuk illa ki ikna olur.
YORUMLAR
10 tane güvercin beslemiştim rengarenktiler öyle ki ellerimizden yerlerdi yemlerini eve gelip onlara ayırdığım tabaklardanda yiyordular .Sonra uçup taklalar atarak eve dönmeleri başladı.Nedense bir gün birini kafesinde parçalanmış bulmuştum sanırım kedi yapmıştır dedim.Sonra uçanlar tek tek dönmemeye başladılar beyaz güvercin vardı kartopum ismi o 6ay sonra dönmüştü sanki bayramda sevinen çocuklar gibiydim.Bir gün oda uçtu dönmedi insanların elinden yem yediklerinden sanırım başka sahipleri oldu dedim.Sonra hiç güvercin beslemedim.Papağanla muhabbet kuşu 2 köpeğimiz akvaryum var onlarla ilgilinmekte iyi.Güvercin yazınız bana bilhassa omzuma konan kartopunu anımsattı.Çocukları sevindirmek en ufak şeylerle bile kolay.Tebessüm bile yeter çok kez değerli büyüğüm.onlar sabidir melek gibidirler.Selam ve dua ile...