- 1004 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Savaş
Savaş
Savaşı kimler çıkarır, savaşta kimler ölür, kimler kazançlı çıkar?
Bu üç sorunun cevabı çok şey ifade eder!
Savaşı kimler çıkarır?
Tarihsel süreç incelenirse tüm savaşların egemenlerce çıkarıldığı gözlemlenir! Halk ayaklanmalarının bile sebebi egemenlerdir! Öyle bir noktaya getirirler ki halkı ayaklanma kaçınılmaz olur! Yani her durumda savaşı çıkaranlar egemenler ve topluma egemen kesimdir! Halk ayaklanmasında bile topluma egemen olanlar, yani fikir ve güç açısından bunu örgütler!
Eski Mısır’da Firavunun zulmüne karşı İsrail oğullarını örgütleyen Musa, Egemen sınıftandı! Firavunun sarayında büyümüş ve toplum içerisindeki yerini dahi oradan almıştır! Firavuna karşı ayaklanmayı da o örgütlemiştir!
Mısır Azizine köle olarak satılan Yusuf, azizin sarayında büyümüş ve sonuçta azizin hem makamını hem de kendisine aşık olan karısı Züleyha’yı almıştır! Yusuf’un din adamları ile savaşı çok önemlidir! Zamanın din adamları tapınaklarda konuşlanmış ve toplumu inanç üzerinden sömürüyor! Toplumun tüm kaynaklarını tapınaklardan yöneten bu din adamları, sokaktaki kadınları, kızları bile tapınaklara kapatır hale gelince Yusuf, tapınaklara Firavunun ordusu ile saldırmak zorunda kalıyor, din adamlarını da zindana tıkıyor!
Davut ve Süleyman zaten kral idi…
Yani savaş çıkaranlar, öyle söylendiği gibi sıradan halk içinden çıkmıyor! Savaş çıkaracak potansiyeli olsa bile bunu eyleme geçirmek için egemen bir konuma ulaşması gerekiyor! Hatice’nin serveti gibi…
Bu konuda size bir ipucu vereceğim; savaşta ölmeyenler, genelde savaşı çıkaranlardır! Bunlar çoğunlukla din adamları ve mal-mülk sahibi olanlardır!
Savaşı egemen olan güçlü krallar ve halifeler çıkarır! Roma İmparatorları çıkarır! Roma imparatoruna karşı yine egemen olan Osmanlı çıkarır! Bu güçlü savaş makinesi, krallıklar ve imparatorlukların yıkılması da daha egemenlerce oluyor! Kim güçlüyse o diğerini yıkıyor! Roma’yı Osmanlı yıkıyor ama Osmanlıyı da Avrupalılar yıkıyor! Bu döngü egemenlik üzerine dönüyor!
Savaşta kimler ölür?
Savaşta her zaman alt sınıf zarar görür! Bu her dönemde böyle olmuştur! Mekke’nin fethinde bile mal-mülk sahipleri, (direnmeyenler) elbet zarar görmüyor! Yani kalburüstü kişiler, malından, mülkünden, canından olmuyor! Zaten mal-mülk sahibi, saygın olanlar kendileri maşa varken canını tehlikeye atmaz! Bu kişiler hakkında “Savaştan dönenler” şeklinde çok bahis ve ikaz vardır! Malı mülkü olmayan garibanlar savaştan dönmez; genellikle egemenler ve fiilen savaşmayanlar, savaşın sonucundaki kaymağı yerler! Savaşan gariban kesime de “Şehitlik” makamı verirler! Yani savaşın ganimetini sağ kalanlar, bu Dünya’da yerken ölenler de Cennet ile ödüllendirilir! Osmanlıda gariban halk, “Teba” tabi olan, savaşıp şehit düşerdi! Askere dahi alınmayan yabancılar, “Vatandaş” muamelesi görmüş, mal-mülk sahibi olmuş!
Günümüzde nasıl oluyor?
Niteliksiz sınıfın eline silah, cebine para koyan egemenler, belirlenen stratejik amaç ve hedef doğrultusunda onları piyon olarak kullanıyor! Önce desteklenen niteliksiz sınıf, sonra ortadan kaldırılıyor! Kutsal ve duygusal söylemlere aldanmayın! Asıl sorun, niteliksizlik bu geri toplumlarda! Eğitim ve iş alanları olmaması yüzünden savaşmak zorunda kalan, insanlara kutsal bir amaç üretilir! Zaten bu toplumların başında genellikle diktatörler bulunur! Diktatörlere “Dur” demedikleri için kendi içlerinde savaşıp egemenlere yem olurlar! Günümüzdeki strateji bu! Kutsal gerekçe önemli; ölenlere ahrette Cennet vaadinden daha önemlisi, yaşamak için öldürmek zorunda kalan zavallıların cep harçlığı! Paralı asker konumundaki kutsal savaşçılar!
Kimler kazançlı çıkar?
Savaşlardan kazançlı çıkan kesim, bir şekilde savaşa girmeyen kesim olur genelde! Din adamları mesela, savaşı kim kazanırsa kazansın onlar halkı etkilemek için kullanılır! Yani işgal güçleri de din adamlarıyla halkı teskin etmek ister bu amaçla onları kullanır! Yani din adamları savaştan en az zarar görebilir tabi ki bizzat savaşmaz ise! İşgale direnmeyen, teslim olan askerler de savaştan az zarar görür! Hatta işgalciler onları silahaltına alıp kendi halkına karşı, kolluk kuvveti olarak kullanırlar! Savaştan asıl kazançlı çıkanlar egemenler, bu eski zamanda da böyle idi günümüzde de böyle, gelecekte de böyle olacak! Egemen derken, toplumun gelirinden hatırı sayılır pay alan kesimden bahsediyorum! Bu kesim, her toplumda kendiliğinden oluşur! Ya kurucu kesimdir, hanedandır ya da ihtilalci kesimdir! İç çekişmelerden bile zarar görmezler! Kim daha güçlü ise onlarla devam ederler yollarına! Sonuçta o toplumun gelirinden pay kapmaca başarısı önemli! Burada kullanılan kutsal ve milli söylemleri de ben şahsen ciddiye almıyorum! Amaç belli! Bu pay kapmaca savaşında da zaman zaman alt- üst durumları yaşanır; bu da kaçınılmaz! Bu savaş, tahterevallinin iki ucunda oturmaya benzer; biri inerken diğeri yükselir, sonra diğeri inişe geçer, bu böyle devam eder! Egemenler ise bu uçları kullanır! Yani uçlara pek yaklaşmazlar, uçlardakileri kavga ettirir ve kendi egemenliklerini bu şekilde idame ettirirler! Yani hangi ucun yukarda olduğu, hangi ucun aşağı düştüğü onlar için sadece ayrıntıdır!
Son tahlilde; savaş çıkaranların, kendileri bizzat bu savaştan etkilenmiyorsa kutsal ya da milli söylemlerine aldanmamak gerek! Savaşın bir ilkellik olduğunu akıldan çıkarmamak gerekiyor! Zaten bu nedenle egemenler yeni Dünya düzeninde bizzat kendi haklarını cephede savaşa sokmuyor! Paralı askerleri savaştırıyor ya da zaten geri toplumlarda iç çatışmalar vardır, onları körüklüyorlar! Hatta öyle ki arazide bir duvar arkasına saklandığını sanan gerillayı uydudan izleyip orayı vurmak mümkün! Yani sahaya inmeye gerek olmaksızın savaş kazanılıyor! Sahada sadece ajanlar ve piyonlar olsa yeterli oluyor! Ajanlar piyonları kışkırtma görevini sahada yürütüyor! Bir bölgeden ajanlar kaçmışsa bilin ki ora havadan vurulacak! Ayrıntısını izliyoruz televizyonlarda! Naklen savaş veriyorlar hatta! Sermaye savaşları, dinsel ve felsefi öğreti savaşları, siyasi savaşlar gibi pek çok başlık açılabilir! Toplumun tüm bilgi kaynaklarını ele geçirip kendi istediği yönde bunları kullanmak ve topluma yön vermesi muhtemel kişileri ya kendi safına çekip kullanmak ya da imha etmek şeklinde süren savaşları da izliyoruz! Yani eski zaman savaşlarının çok ilerisinde bir ayrıntı kullanılıyor bu egemenlik savaşında! Savaşı egemenler çıkarır, savaşta garibanlar (Kutsal ve milli idealler için bazı da çaresizlikten ve niteliksizlikten) ölür, savaşın ganimetini de egemenler toplar!
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Aman!! Ahmet hocam siz neler söylüyorsunuz böyle?
Savaş ilkelliktir savaşı egemen güçler çıkartır gariban halk kesimi de ölür Sonrada savaş bittiğinde savaşı çıkartan ve kışkırtanlar malı götürürler falan ne yapmak istiyorsunuz? Çok ayıp bakın sonra beyniyle poposu yer değiştirmiş insanların çok büyük tepkisini alırsınız benden söylemesi.
Güzel bir yazıydı keyifle okudum.
Elinize kaleminize yüreğinize sağlık.
Saygı selamlarımla