- 684 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ramazan Gelmiş Neyime
Tüm televizyon kanalları sabah erkenden başlıyorlar yemek tariflerine. Sanki siz yiyemiyorsunuz bak bizde burada sizin gözünüze sokuyoruz dercesine. Akşama kadar yemek tarifleri, çeşit, çeşit tatlı şekilleriyle rüyalara dalıyoruz oruçlu halimizle. Bilerek yapıyorlar bunun farkındayım, bu televizyon kanallarını ramazan ayında izlemeyin bakalım bir daha yapabilecekler mi? Yoksa sizlerde oruç tutmuyorsunuz da tutuyormuş gibi mi yapıyorsunuz?
Böyle memlekete RAMAZAN GELMİŞ NEYİME.
Dur ben bir çarşıya çıkayım diyorum sağda solda çay ocaklarında zannedersin ramazan yok, biz sıcaktan bunalırken onlar serin, serin oturmuşlar, içiyorlar içebildikleri şeyleri.
Şunun şurası bundan on yıl öncesine kadar lokantalar camlarına gazete kapatırlardı, şimdi aleni orta yere masa atmış adamlar. Dönercilerin dönerleri sokakta kesilecek neredeyse.
Böyle memlekete RAMAZAN GELMİŞ NEYİME.
Yolunuz hastaneye düşerse bir bakın, zannedersin hastanenin bulunduğu alan karantinaya alınmış oruç tutanı kesecekler. Hadi hasta olanlar neyse de hastanede çalışanlarda oruç tutmaz olmuşlar, tabii hepsine değil sözüm. Sanırım hastanenin çalışanları oldukları için onlarda hasta sayılırlar sanırım.
Sadece hastane dediğimi zannetmeyin, o örnek olarak kullandığım bir kamu kurumuydu. Diğer kamu kurumlarında da durum aynı.
Böyle memlekete RAMAZAN GELMİŞ NEYİME.
Başka saymayacağım, sıralayıp durmanın anlamı yok bu satırları. Anlayan anlayacağını anladı bu dizelerden.
Baba köyden şehre geliyor yiyiyor, içiyor evine vardığında oruçmuş gibi evlatlarıyla oruç açıyor. Evlat oruç olan anne babası uyurken buzdolabında ne varsa yiyiyor, akşam olunca ailesiyle oruçmuş gibi iftar yapıyor. Çalışan topluluklar biz çalışıyoruz diye kendince fetvalarını veriyor ve oruç tutmuyorlar.
Velhasıl ben anlamadım bu Türkiye’yi, oruç olmayanda oruçmuş gibi İftar çadırında yemek yiyiyor. İnsanlar Ramazanı gelenek olarak yaşamaya başlamış. Genç nesil geleneklerine ne kadar sadık bunu anlatmama gerek yoktur sanırım.
Bu kadar yerin dibine alma bizi diyenlere; tabii ki iyiler yok mu, var tabii. Lakin eskiden biz böyle miydik?
Sokaklara çıkın bakalım hangi özellik bize Ramazanı hatırlatıyor.
Böyle memlekete RAMAZAN GELMİŞ NEYİME.
Umarım bu sene bu dediklerimde yanılırım. Tüm Müslüman âleminin Ramazanı Mübarek olsun.
Çetin KORKMAZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.