- 1793 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KADININ GÜNLÜĞÜNDEN
geçti yıllar, ah geç aydım
anladım ki boşa gün saydım
baka kaldım giden güne
ben hep düne ait kaldım
çocukluğum kavruk, gençliğim savruk
yetişkinliğimde hiç hayır yok
hayat
kadere inat
seni sil baştan yaşayacağım
ahdım olsun! ’
Takıldı dilime bu şarkı.Sayamadım kaç oldu dinlediğim? Söylediğim, söyleyip bağıra bağıra ağladığım bilemedim.Bir şarkının, sanki benim için yazılmış olduğu hiç aklıma gelmezdi.
Uzun bir hayata neler, neler sığdırır insan.O iki kapı arasında hayatın, acısını, sevincini, heyecanını yaşarız.Yada kısacık hayata sığar bunlar,belki de fazla gelir.
Aylardır uykuya hasret gözlerim, üstünde beton bir kütle varmış gibi ağırlaştı yine. Uyumak istiyorum hiç bir şey düşünmeden. Olmuyor, başımı yastığa koyduğumda, bu sefer yastık betonlaşıyor, kalk diye itiyor yatak beni.
Hep merak ettiğim güneşin doğuşunu izlemek için, sallanan sandalyeme oturup bekliyorum.
Off...yaktım yine filtreli bir sigara, çekiyorum yine geçmişimi içime.Geçmiş, en zehirlisinden acıyı ciğerimde bırakıp, dağlayarak çıkıyor nefes borumu.Şarkı gibi, kaç nefes zehirli acı çektim sayamadım.
Film başladı işte.İstemesemde, senaryosu bana ait olmayan filmde başrol oynayışım, gözbebeğimde ve beynimde sahneleniyor.
Hep pişmanlık, kavgalar, hüzün...Allah’ım düşünmek istemiyorum, bitir şu filmi. Ben bu filmde oynamayı haketmedim.Suçlu değilim. Suçlu arsızca dolaşıyor sokaklarda.Darmadağın ettiği hayatımı, yediği yıllarımı çirfkefçe anlatıyor.Neden o ağlamıyor?İsyan edip ’tanrım,neden ben ? demiyor.Adaletin bu mu? Peki ya neden ben tanrım? Günahkar olan, bedeni ve ruhu kirlenen ben değilim.Neden tanrım bu ceza, ona değil de bana, neden?İsyan eden değil, ettiren mi mutluluğu hakediyor?
.........
Bir-iki, bir-iki, bir ileri, bir geri sallanıyorum.Doğ artık güneş bana, gir benden içeri.
Gün ağarmıştı. Ama güneşin doğuşunu göremedim. Kaçırmış olabilir miydim acaba, filmimi izlerken? İlk defa geçmişimi bırakıp arkama baktım.Yıllarca yanlış yönde beklemişim meğer, güneşin doğuşunu. O zaman dedim ki;
HAYAT, KADERE İNAT, SENİ SİL BAŞTAN YAŞAYACAĞIM
AHDIM OLSUN!
YORUMLAR
Ne güzel...Evet, bir insanın kendiyle karşılıklı söyleşiyi yapabilmesi ne güzeldir...Her söyleşi ve her yapılan muhasebe sonrası bir karar alınır...Bazen vicdanı sızlatır bazen de aklı şaşırtan kararlar ile bir vizyon hayal edilir...
Başarmak isteriz...
Hayatın dikenli yokuşlarını inadına çıkmak isteriz...
Dik duruşlar ise "özgüveni" besler...
Değerli yazarım düşündürten yazınızı kutlarım...
Paylaşımınıza teşekkürler...
Kaleminiz daim olsun...
Saygılarımla...
sen yaparsın kardeşim...
adım gibi eminim bundan...her düşmek kalkmaktır
her sabah yeni bir umut
gün
güneşiyle kapımızı çalan dosttur...
sen yaparsın kardeşim.
ne gerekiyorsa öyle yap
başın dik
alnın açık olduktansonra
gülümseyecektir hayat sana...
hiç kuşkum yok
sen yaparsın...
hüzünleri yakar
küllerinden yeni bir dünya kurarsın...
sevgilerle can kardeşim...
bilirmisin ben ne zaman sıkıntılı olsam şarkılara koşarım,
onlar benı anlatırlar..hep içimden sökercesıne kelimelerı secmısler sanki şarkı sözlerınde.....
bir arkadasım dedı kı" kendini şarkılara kaptırma onlar sadece söz işte " ...ben asla katılmıyorum işte söz dediğiiz o güzel sözleri yazanda bızım gıbı duygu yüklü kalbe sahip...ben şarkılarda yaşarım..cok keyıf alırım...
yasanmıslıklar atılamaz kı...
ve yıllar önce özelım olan birisi demişti ki " bu şarkıları yıllardır bılırım ama seninleyken sanki bizim için yazılmıs diye düşünüyorum"....evet heleki sanat müsıkısı için söylüyorum benım için yazılmıs gıbıler...
HAYAT, KADERE İNAT, SENİ SİL BAŞTAN YAŞAYACAĞIM
AHDIM OLSUN!
......................bendeeeeee....
güzel bir anlatım.......kucak dolusu papatya yolladım laleyeeee
Pişman olmaktan ziyade, yaşadığından tatmin olmak, daha iyisinin de arayışında olmak lazım. Ama daha iyisi de ne? daha daha daha, bu sonsuza gider. elinde olan seni mutlu edecek olandır. Hani Gripin'in şarkısında da diyordu ya, mutlu olmak senin elinde, unutma...
Hayata doğru açıdan ve doğru şekilde bakmaki püf noktası da bu galiba.
"Gün ağarmıştı. Ama güneşin doğuşunu göremedim. Kaçırmış olabilir miydim acaba, filmimi izlerken? İlk defa geçmişimi bırakıp arkama baktım.Yıllarca yanlış yönde beklemişim meğer, güneşin doğuşunu. "
Bunun gibi:)
Çiçeklerin en güzeli, Bu yazı nereden çıktı.? Nedir seni hüzün deryasına salan,Seni böyle hüzünlü görmek beni de hüzünlendirdi. Böyle kendine küsmüş,hayata küsmüş, bir yazı okumamalıyım. Hayat güzel,Yaşamaya değer Metanetli olmalısın.Yüreğin çelik gibi olmalı. Tahammül gücün mü kayboldu.Sana hiç kıyamam. gözlerinde güller açsın.Yüzünde gülücükler eksik olmasın.