Bizim Sokağın Hikayesi
Vakti zamanında en canlı sokaklardan biriydi.Bu sokakta bakkal vardı.Ara sokak teşkerde kahve vardı.Canlı olması nedeniyle Londra asfaltı derlerdi bir vakitler.Niğde nin takma adı mecburiyet caddesi misali.Bayramda kızlı , erkekli grupların dolup taştığı meşhur bir sokaktı.
Bakmayın bugünkü görünümüne vakti zamanında bu sokağında neşesi çocukları vardı.Çanak çömlek çatladı, körebesinden, Ali baba saat kaçından tutunda kukasına ,yakan topuna kadar oyunlar oynanan cünbüşlü sokaktı.Akşam olunca oturur kapı eşiğinde sığırcık kuşlarını seyreder.Göçmem kuşların toplu halde ahenkli uçuşunu göğü seyre koyulurdun.Acıkınca yufka ekmeğin arasına anan bir küp peyniri dürümü dürer.Yanına bide üzüm salkımı kapının önündeki eşikte yerdin.Kışın bu sokağın buzu,karı bitmez yukardan taa aşağı kadar bir buzda kayarsın.Kapı önlerinde kurulan kazanlar, tüten yanmayan sobalar.Hele bu sokağın meleşe meleşe gelen kuzuları vardıki.Her evin ineği, tanası var.Meşgale almış başını gitmiş.İneğin doğurması tanayı sevmek ayrı bir heyecan .Akşam oldumu sürüyle evlere dağılan ineklerin böğürtüleri .Ah bu sokak ve hatırlattıkları...Bu gördüğünüz Azmi abinin bir anası vardıki.Gülizar hanım tertemiz bir hatun.Sabah ezanı erden kalkar baştan ayağı sokağı siler süpürür adeta yalardı.Rahmet olsun.Yine bu sokaktaki evlerde ıstar dokunurdu.Takır takır sesler duyulur dışarı.Genç kızlar açmış radyonun yarı hışırtılı sesini polis radyosu, meteroloji Zekariya Bozdağ yanık yanık türkü okur.Ah bu sokak ve hatırlattıkları ...Dahası var...
Anlayacağınız bu sokağında hikayesi var.Karşıki görünen sarı konağın mimari özellikleri var.Yan kısmında hayvanların geçişini düşünerek bir içeri girmesi yapı ustasının inceliğini gösterir.Pencere demirleri çok orjinaldir.Daha bir tane boya değmediği halde o demirler o kadar natureldir.Demirlerde yazın karın kurutulur.Önüne desti koyulur buz gibi suyu ve manzarı bir okadar boz tepenin yelinin serinliği alnına vurması yaşanası bir keyiftir.Bu yıl rahmetli oldu Vahit abimiz renkli kişiliğiyle tanınırdı.Yine bu evde kiler vardı.Bu kilerlerde say denen topraklarda küp peyniri yapılırdı.Daha neler buzdolabı vazifesi görürdü.Sizlerinde hatırlayıp bildiği gibi.Ama ne yazıkki koruyamadılar.Ve burda görünmeyen yandaki ev onun yanındakinde bağcılık hat safadaydı.Hevenk hevenk üzümlerin develer indiği kazanlarla pekmez kaynatılan bir evdi.Yazıkki ne bağcılığımıza ne hayvancılığımıza sahip çıkabildik.Nede dokumacılığımıza.