- 632 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk’ın kölesiyim
Aşk’ın kölesiyim
“Güzelliğin on pare etmez bu bendeki aşk olmasa” Âşık Veysel
“Hamdım, piştim, yandım” Mevlana. Ben de eklemek isterim kendi açımdan; söndüm, kül oldum…
Kays’ı mecnuna çeviren Leyla mı, yoksa aşk mı? Leyla’nın aşkıyla tutuşan, çöllerde yanan Mecnun; aşkın üst boyutlarına çıkınca neden önemsemiyor Leyla’yı? Aradığı Leyla’da mevcut değil miydi? Leyla olmasaydı yerini başkası dolduracaktı belki de…
Âşık, maşuka köle gibi görünse de esas cezbesi maşukta yansıyan aşk’ın şiddetli zuhurundan kaynaklı. Yansımanın asıl membaı bulununca, yansıtan ikincil durumda kalıveriyor. Güneşi hiç görmemiş birinin Ayda yansıyan nura âşık olması; Güneşi aramasına neden oluyor, bulunca da Aydan vazgeçmesi gibi bir şey olmalı bu… Peki, ayın hiç mi hissesi yok? Nedir aranan? Kaç kişi bulabilmiş?
“Sevdiğimi söylemez isem sevmek derdi beni boğar” diyen Yunus; nerede aramış sevdiğini? Çiçeklerle, böceklerle konuşan Yunus ne öğrenmiş onlardan? “Sordum sarı çiçeğe…..”
Ey sevgili, bil ki sen sadece aynasın! Yansıttığın senden değil. Öyleyse seni neden bu kadar çok seviyorum? Evet, seni çok seviyorum… Hakikat-perest oluşunu… Cisminden daha fazla ruhunla alakalıyım, suretinden daha ziyade siretini seviyorum! Sevgimi anlatırken yine de cisminden bahsediyorum. (Gamzeler, sarı saçlar, ela gözler……) Çünkü cisminde yansıyor ruhundaki güzellikler. Bu nedenle senin değil aşkın kölesiyim! Bana aşkı gösterdiğin için seni çok seviyorum.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
leyla güzel bir kadın değilmiş.sormuşlar mecnuna
-yahu leyla leyla dediğin bu muydu? diye.
-siz onu benim gözlerimle görün yada buna benzer bişey demiş .
demek ki mecnun önce leyla nın ruhuna aşık olmuş.güzel olmasa da yüzü o dünyanın en güzel kadını gibi görüyor.
zamana uydursak aşkı önce güzel olana aşık olurlar.
ya harika gözleri var
ah o saçlar yok mu
sonra yavaş yavaş başka gözle bakmalar kiraz gibi dudakları vardı falan gibi.
aşk anlık bir şeydir.insan her gördüğü güzele aşık olur.bir an çarpılır ne yaptığını bilemez.kölelik başlar surete,sonrası bağlanmak sonrası alışkanlık ve sonrası aman allahım ben buna mı aşık olmuştum.hemen başka bir aşk güzeli aranır.
ruh güzelliğini tarif ederken niye suret kullanırız?
-o kadar iyi yürekli ve güzel ki,kalbinin güzelliği yüzüne yansımış.
çirkin için ne derler ,kalbinin karalığı yüzüne de vurmuş:( ayhhh gibi.ruh ve karrakterden önce yüz güzelliğine aşık olunuyor.çirkin bir kadının ruhu güzel olamaz mı?güzelse illede ruhu da mı güzel olacak?tabiiki dediğim gibi günümüz aşkları böyle
leyla mecnun yada diğer isimleri bugüne kadar gelmiş sevgililerin yaşadıkları aşk mıydı yoksa başka bir tarifi var mıdır bilemem.
Bana aşkı gösterdiğin için seni çok seviyorum.çok güzel bir söz.
seni sen olduğun için seviyorum...birde böyle söylerler.ne alaka ben elbette benim .ben başkası nasıl olabilirim ki?
seni,beni sevdiğin için seviyorum....bu söze de bir osmanlı tokadı şarttır.
yazınız ve ruha olan aşkınız için tebrik ediyorum.bunlar benim fikirlerim illede herkes aynı şeyi düşünmez.çok yerde hemfikiriz tabiiki.
saygılar