- 525 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Öğretmene Zulüm
Okulların kapanmasına az bir süre kaldı.
İlköğretim son sınıflarda ve lise son sınıflarda dersler iyice gevşedi, yazılı sınavlar tamamlanmaya çalışılıyor, son sınıf öğrencilerinin ÖSS ve OKS için daha çok çalışmaları için/ zaman açısından/ destek veriliyor eğitim kurumlarında.
Daha iyi ders çalışabilmeleri için son sınıf öğrencilerinin idari izinli sayılmasından bahsediliyor bakanlık duyurlarında...
Öğrenciler, okul idareleri, veliler öğrencinin devamsızlık durumlarını gözden geçiriyorlar..
Daha ne kadar devamsızlık yapma hakları kaldığı araştırılıyor kayıtlardan ve devamsızlık haklarını dolduran öğrenciler için doktor raporları ayarlanmaya çalışılıyor velilerce...
Öğrencinin , hayatlarını etkileyecek sınava "okul dışında" rahatça hazırlanabilmesi için bütün imkanlar seferber ediliyor yani...
Diğer yandan, dershaneler ve özel ders veren öğretmenler yaklaşan sınav nedeniyle yoğun bir çalışma içindeler.
Kurs saatleri sıklaştırılıyor, ek dersler konuluyor, öğrenci bütün gününü neredeyse dershanelerde özel derslerde geçiriyor...
Özel dersler faslında muhtemelen, okullarda dersleri son günler diye neredeyse boş geçen öğretmenler de görev alarak, öğrencilerin sınavlara hazırlanmasına katkıda bulunuyor...
Diyeceksiniz ki, yazının başlığında bahsedilen "Öğretmene Zulüm" bunun neresinde?
Şurasında;
Yaşananlar ve eğitim sistemi, öğretmenlerin okullarda öğrencileri sınavlara gerektiği gibi hazırlayamadığını ima ediyor...
Dershane, kurs öğretmenlerinin, özel öğretmenlerin öğrencileri sınavlara daha iyi hazırlayacakları varsayımı, zımnen de olsa öğretmenlere "siz öğrencileri sınava hazırlayacak bilgileri öğretemezsiniz" demek anlamına gelmiyor mu sizce de?
Az zulum müdür bu hakaret öğretmene?
Sınavların yaklaştığı bu son günlerde, raporlarla, devamsızlıklarla öğrenci, okuldan uzaklaştırılıp özel dershanelerin, özel öğretmenlerin kollarına itileceğine, okullarda bırakın gevşetilmişi, daha da sıkılaştırılmış bir sınava hazırlık çalışması yapılması gerekmez mi?
Dershanelerde verilen sınava hazırlık çalışmaları, okullarda kadrolu öğretmenlerce yaptırılamaz mı?
Müdüründen öğretmenine, okullarda sınava hazırlık seferberliği yaptırılamaz mı?
Sınav sistemi de, eğitim sistemi de, eğitim kurumları da aynı döngünün tamamlayıcı dişlileri değil mi?
Ya da öyle olması gerekmiyor mu pratikte?
Hiç bir öğretmenin, " sınavların yaklaştığı bu son günlerde, derse hiç öğrenci gelmesin de biraz rahat edelim" ya da "bu kritik günlerde, öğrenci okula gelmesin de daha çok özel dershanelere, özel derslere yönelsin de, belki bizden de özel ders almak isteyenler olur" şeklinde düşünmesi beklenmeyeceğine göre..?
Okullarda görevli öğretmenlerin, öğrencilerin bu hayatlarının en önemli devresinde, devre dışı kalmaları, devre dışı bırakılmaları bizim anlayamadığımız başka bir gayeye mi hizmet ediyor yoksa?
Her iki sınava da hazırlanan çocuğu olan bir veli olarak soruyorum;
Niçin, öğrenciler kendi okullarında dersleri boş geçirmeye teşvik edilirken, ilave programlarla, ya da hiç değilse branş derslerinde okul dışı organizasyonların yaptığı çalışmalara benzer yoğunluklar yaşamazlar?
Okulların, okullarda görevli öğretmenlerin dershanelerden ve dershanelerdeki öğretmenlerden ne eksiği vardır?
Bu, okullardaki görevli eğitim kadrosunu aşağılamak anlamına gelmiyor mu?
Bu, öğretmene de, öğrenciye de, veliye de zulüm değil mi?
YORUMLAR
çok haklısınız erol ...
eskiden dersane mi vardı ? özel öğretmen mi vardı ?
okulda görülen derslerle kazanılırdı..
şimdi ise durum ortada...
anlattığınız gibi...
ilkokulu bitiren şimdiki üniversite bitirene denk değil..
okul öğrenci yetiştirmiyor artık..
vakit geciriliyor..
çok düşünmüştüm bu kaonuyu sizi dile getirdiniz...
eskiden öğretmene saygı vardı, öğrenci gördüğü yerde selam veriridi... şimdi ise sınıfta bile saygı göstermiyor...
üniversite ayrı bir dert ... özgürlük adına neleri kaybediyoruz.... neleri...
gecen gün üniversite öğrencisiyle konuşuyorum ağzım acık kaldı - şerefsiz hoca yine bilerek sınıfta koydu tabi paraya ihtiyacı var diyo...inannamadım nasıl dersin böyle bir kelimeyi dedim, çok gızdım..inanamıyorum hala...oooo diyo sen nasıl dönüyor düzel bilmiyorsun gitte gör , hakkımdı amam bilerek gecirmiyor her öğrenciden sınav üçreti alıyor...kesin arabasını değiştiriyor...
inanılır gibi değil..
öğretmen bu ülkenin şerefidir bence ...
konu içerik olarak çok anlamlı..
yüreğinize sağlık.+10
yarın bu yazıyı herkes okumalı...
Öss’ de 750.000 öğrencinin çözemediği soru 15-(8-3) olunca, özellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu'da binlerce liseden ÖSS'de barajı 0 öğrenci geçince, az gelişmiş ülkelerin de bulunduğu 57 ülkede uygulanan PİSA anketine göre, basit matematik ve okuduğunu anlama testlerinde Türkiye sondan 3. -4.- 5. geldiğinde eğitim sisteminde sorgulanması gereken çok daha farklı şeyler olduğunu düşünüyorum.
Bir ülkede öğretmenler yeterli donanıma sahip olmadığında, eğitime ayrılan bütçe orduya ve diyanet işlerine ayrılandan çok daha az olunca, o toplumun gelişmesi ve sağlıklı sorgulayan analitik düşünebilen bireyler yetiştirmesi imkansızdır. İstediğiniz kadar sınav yapın, istediğiniz kadar "öğretmenler baş tacımızdır" deyin boştur!
Sorgulanması gereken daha pek çok konu var. Düşünmemizi sağladığınız için teşekkürler!