- 396 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Birey
Birey
Meselenin tam kaynağına işaret edilir ise insanlar telaş içinde kaçışırlar! Bunun nedeni gerçeğin gücüdür! Gerçeği görmeye tahammül etmek kolay olmaz! Genel olarak insanlar gerçekten kaçarak teselli bulurlar, bazı da üzerine gidiyorum sanarak yanlış yöne giderler! Gerçek hep ortada bulunur yani merkezde! Merkezde ise “Ben” var! “Bir ben var benden içeri” başka yok! Tek “Ben” var! Gerçekten kaçmak için “Koyun sürüsü” olma eğiliminde olurlar! Sürü de olsalar sonuçta sürü başının tercihini kabullenmiş olurlar! Evren sürü başına ayrı sürüye ayrı davranmaz tercih baştakine göreceli yapılmışsa!
Birey, lokomotiftir; vagonları çeker! Lokomotifi başkası çekmez! Yani ya bireysin, ya koyun! Ben, birey olmayı seçtim; koyun olmam! Yani lokomotif çekilmez, kendini ve vagonları çeker! Herkes kendi tercihinin sonucunu yaşar, başkasının tercihine razı olan da bilsin ki razı olduğu her ne ise onu bulacaktır! Bakınız aşk konusu da bireyseldir! Bu konuyu ilişkilere meze yapanlar, sarhoş sofralarında aşkı kaybedenlerdir! Bakın o riyakar aşk sözü edenler, şikayet edip duruyorlar! Nedeni şu; aşkları sadece ilişki maksatlı bir aldatma idi, bunun karşılığı olan çirkinliği görünce de başlıyorlar feryada! Bu nedenle aşk, onları isyankar ve mutsuz ediyor; oysa aşk, insanı mutlu edecek bir araçtır! "Mutlu aşk yoktur!" diyen şair de aşkı aşamamış o dönemde; ileri aşamada aşmıştır elbet! Birey içinde yaşarsa aşka bir sözüm olmaz! Yani aşkı eline, yüzüne bulaştırıp; etrafa aşkının salyalarını dökenler, aşkı aşabilirse yaşadıkları da boşa gitmemiş olacak!
Ben aşkın ileri aşamada aşıldığına şahidim! Yani arif aşkı aşandır! Ariflik yolunda aşk ile yananlar, son aşamada aşkı aşarlar! Bu kişilerin ilk yazdıklarıyla son yazdıkları kronolojik sıralanır ise bunu görebiliriz! Yani yolda aşk ateşinin yakması, arif aşamasında sona erer! “Hamdım, yandım, piştim!” son aşamada aşk da aşılmıştır! Marifet aşaması, arif makamı yani fert makamı, birey makamı! Birey olunca da Yunus gibi ne Cennet sevdası kalır ne Cehennem korkusu! Birey, fert, arif olan için “Ben” de O’dur! Ben ve O diye de ayırmaz! Tercihlerinin de ardında mertçe durur, kıvırmaz!
Birey olmayı çok az kişi başarabiliyor! Maalesef! Birey olmak, tercihlerinin ardında mertçe durmaktır! Kıvırınca olmaz! Yani "Ben yapmadım, başkasından hazır fikir aldım!" diyen sanıyor ki kendi sorumlu olmayacak! Evren için fikri nereden aldığınız değil fikri alıp kullandığınız önemli! Kıvırmaca ve başkalarının üzerine sorumluluk atmaca yok yani! Sistem işler! İnsanlar kendilerini sahte bir yaşama hapseder ve kendi yaşamlarını sanki başkası tercih etmiş gibi de yakınırlar! Zihin aldatması işte, insan kendi tercihlerinden ürküyor adeta. Kibritle oynayan çocukların, yangın çıkarınca saklanmasına benziyor! Saklanınca da yanıyorlar!
Son tahlilde; orjin insan aslına dönebilir ise maksadına ulaşmış olur! Bunu ister “Miraç” olarak ister “İnsan-ı Kamil” olarak adlandıralım isterseniz “Orjin insan” olarak düşünelim. Sonuçta bir insan bir insanlığı taşır! Bir adem, tüm insanları taşır! İnsanlı tek bir insandan doğar! Bu asıla koşuyor insanlar, yani kendi aslına! Madem kendi aslımıza koşuyoruz “Evrensel eşit insan” olarak kendimizi bilelim! Kimseden aşağı görmeyelim kendimiz ama kimseden de üstünlük iddiasında bulunmayalım. Bakınız zaten insanların sorunu şu; bir insanı diğerlerinden öne çıkarıp o insanı kutsayıp ya firavun ediyorlar ya da halife! Sorun burada zaten! Her insan zaten bir insanlık kadar önemli ki! Bu ayrıntı değil esastır! Eski çağlarda yaşamış ya da halen yaşayan herkesle aynı değerde olan bir insanı yüceltip ilahlaştırınca sorun çıkar! Fert, birey olan arif insan ise asla kendini kimseden daha değersiz görmez, kimseyi de kendinden değersiz saymaz! İşte evrensel insan modeli. “Zerre küllün aynası” Bu bakımdan “Ben” yani fert de evrenin aynasıdır! Yani ben evrenim. Evren de ben! Evrende ne varsa bende var, bende ne varsa evrende saklı! İşte “İlim kendin bilmek” bu kapsamda önemli. Kendini bil, başkasından ezber fikir alma! Sana ilim olarak kendin yetecektir! Bu bilgi paylaşımı olarak değil. Elbet evrende olan bilgiler de paylaşılacak! Zaten evrende olan da benim! Bana ait olanı alırım! Konu kapsamlı bu kadarı akla kapı açmaya yeterlidir!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.