- 1069 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
EYLÜL YAPRAKLARI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
’Şiir yazan kadın duygularını anlatırken hiç seçenek sunmaz...Dizelere saklar,duygularını,mısralara döker kahkahalarını,kafiyeli akıtır gözlerinden yaşlarını...Ya anlayacaksın okuduklarını,ya da öğreneceksin yüreğine dokunmasını....’
Bu vakit ’keşke’ler sarar geceyi.Gökyüzünde koyu matem havası.. Can çekişen bulutların, cesedime yakışmayan damlaları iner..Ve sen düş/ersin geceye,’Keşke’derim keşke, daha fazla sevseydim seni..Çok sevince gidermiş sevilen,belki sen tam tersiydin,daha çok sevsem kimbilir belki de gitmezdin.Keşkelerime bir yenisini daha ekledim,sabahlara yol uzadıkça uzuyor.Çoğu uykusuz gecelerimin duvarlarına yansıyan hangi mevsimi,kaçıncı haftası bilmiyorum.Vurgun yemiş yüreğimin sığ sularında boğuluyorum.Gece sıcak ben üşüyorum.Bakışlarının soğukluğu içimi üşüten ve gözlerinin kırağı düşmüş hali tenimi ürperten.Dilin sus/lar da,sesin gitgide uzaklaşıyor kulaklarımın çınlayan yankılarında.Işıkların feri kalmamış,loşlaşıyor gitgide hatıralar.Hissizleşiyor ellerim dokunduğum nesneyi kavrayamıyorum.
Eski benden eser yok şimdi.Senin duygusuzluğundayım,senin soğukluğunda,sen kadar siyah kalbim.İçim oyulup alınmış gibi,ne de sevimsizim.Uykusuzluğumun uyku hali saat başı çalan gongları gibi seni hatırlatmasa bünyem güçlü atlatabilirim.Zayıflıyor artık direncim,daha sinirli,daha tahammülsüz,daha agresif biriyim.Az mı geldi sevgim,seni senden daha az mı sevdim.Parçalandım.sana ayrıldı parçalarım.Bir kısmın aklımda.Büyükçe bir kısmın kalbimde,birazın damağımda.bir parçan ellerimin sıcaklığında.Tamamın tamamen ben de...
Ben ben de değilim de sen tamamen keşkelerimin içindesin,Az mı sevdim yoksa sorularımla pişmanlığıma dönüştüğün yerdesin.Çok sevseydim diyorum,gecenin matemi biter,bulutlarım can çekişen ruhuma can verirdi.Ve sen geceme düşmeden,düşlerimden de giderdin...
’AŞK sen de eğreti,ben de biçilmiş kaftan gibiydi...’
En çok özlemi yazdım sana,seni ne kadar çok sevdiğimi,AŞKa yürüyen yolların cennet bahçelerinden geçişini yazdım ben.Seninle hayat buldu şiirlerim,seninle şair oldu kimliğim.Gözlerine yazdım en çok,bi’de ellerine.Her halin şiirdi,ben sana şiirleşiyordum,gülüşlerim bile şiirsiydi.Sen gelmez oldun,bahanelerin kesildi,Ben de yazmaz oldum,şairliğim istifa etti.Ben gelmek için nedenindim,sen yazmak için nedenim oldun.Ayrılığa şiir yazmayı sevmem ben.Şair yaşamak istediklerini yazar,ben seni yaşamak isterken yaşayamadıklarımı yazamam.Senden sonra yaşayamadıklarımın intikamını yazıyorum.Şiir olarak değil.Hikaye gibi,kitap belki.Şiirsi sözlerim tükendi,süsleyemiyorum artık özlemi,Dümdüz yazıyorum,dümdüz küfeder gibi.Kaba biri oldum,nezaketimden eser kalmadı,estetiğim bozukSaçım başım dağınık,boyası gelmiş farkında değilim.Makyajım yok, rimelim akmış.Geceden kalma serseri bi’halim varArtık kelimelerle dövüşüyorum,kan kusturup siyaha buluyorum cümleleri.Ben artık şair değilim,siirlerim intihar etti.Her kelimem gizli küfür taşıyor.Daha açık nasıl yazayım.’Gel lan gel işte,seni çok özledim ..
’Bi’neden olmalı yazmak için...Mesela sen.!..’
Kal ben de yalnızlığım,sen de beni terketme.Geçinir gideriz gül gibi.yol oluruz bize yoldaş oluruz.Sen anlat ben dinlerim,sen ağla ben silerim gözyaşlarını.Sırrın sırrım olur paylaşmam kimselerle.Sen yeter ki ben de kal,sen de benden gitme.En çok sen yakışıyorsun yanıma,en şık duran sensin omuzlarıma.Bi’de sükseliyiz ki,imrenerek bakıyor herkes.Gıpta ediyor bizi görenler,yalnızlığımın en kalabalık sokaklarıma.Hafızam da kalabalık zihin aralarımı açıyor.Dolu dolu anılarla yalnızlığım..Kalmaların gitmeleri var bende.O kadar çok kaldım ki ufuk çizgisine vardı bütün gidişlerim.Gözlerim nasıl da yorgun,kirpiklerimi kavuşturmaya mecali yok göz kırpmalarımın.Uzaklara baka baka mesafelerim kısalıyor,azar azar ölüyor,kaleme aldığım yazılarım,kulağına fısıldadığım en kafiyeli şiirlerim.Aklım öylesine isyankâr ki,kalbimi affedecek gibi gözükmüyor.Tek taraflı yaşanan aşkın söz geçiremeyişinin haklı baş kaldırışı bu,söz dinlemeyişinin cezasını acıya acıya ödüyor.Borcu ne zaman biter kalbimin aklıma ama, bu ceza uzun sürecek gibi gözüküyor..
Nasıl mahcup kalbim,nasıl utançlar içinde aklıma anlatamam,’ben sana söylemiştim’nakaratlarıyla kulakları uğulduyor.Neyse ki yalnızlığımı yanıma yoldaş etmeye ikna edeli biraz daha huzurlu hissediyor kendini yoksa Allah muhafaza,aklım da terketti edecekti beni.Üzüldüğüme üzüntüsünü yaşamanı istemiyorum yalnızlığım.Sensizliği niye seçtim sanıyorsun,yalnızlık yanımda şık dursun diye seçtim.Ünlü bir modacının elinden çıkmışçasına,üzerime oturan kaftan kadar kusursuz duruyor sırtımda.Rengini kendim seçtim bana en çok yakışan renk,siyah.saçlarımla zıt olsun göz alsın,kıskananlar çatlasın istedim.Yanılmış olmayı isterdim ama görüyorsun yanılmadım.Özgürlüğüm benim can damarım.Sana feda,yoluna kurban etmeye hazırdım ama gidişlerin kalanı olmak,susmaları dilimde kanatmak ve AŞK yolunda yalnız kalmak en çok benim hakkım en çok bana yakışır.
Varlığımın titremeyen yürek teli,yokluğumda çok mu canını yakacaktı.İşte özgürsün,seni özgür bıraktım.Yoksa bencil miydim,Özgürlüğüme dokunulmasın diye gitmene razı,gitmelerinin arslanlar gibi kalanı olmaya bunun için mi razı olanıydım..Susuyorum şimdi,gözlerimin ufuk çizgisinde ki yorgun kapanışına susuyorum.Gürül gürül çağlarken içim, boyun büküp gidişinin kalanı olmaya razı olmamın susuşunda susuyorum.Çöllerin susuzluğu içimi yaksa da kalbimin yalnızlığıma yoldaşlığı var.Sen ben de kal yalnızlığım ikimiz gül gibi geçinip gideriz..
’ Yanlış olan yalnız benim yan/mışlığımdı.En büyük yanılgımsa yan yan/a yakışıyoruz sanışımdı..’
BİRGÜL AL
EYLÜL YAPRAKLARI Adlı KİTABIMDAN bi’kaç paragraf...
YORUMLAR
Bu Bir Aşk Hikayesi
Değil mi?
Sevmekle bitmiyor hayat !
Bir ev lazım içinde yatağı olan
Yatağında sevdiğinin gözlerinde kaybolan ’ yar ’ olan.
Aynı rüyaları görmek beraber.
Aynı düşlerde hırsızlık yapmak
Gündüzlerden zaman çalmak
Geceye yama yapmak ne güzel
Zamana maya çaldık,
Burçlardan haber aldık
Aşk’ın sonbaharında
Çöllerde Mecnun olduk
Aşk’ın arş diyarında,
Leyla’sın da kör olduk
Her aşk’ın sonrasında
Durmadan hayal kurmak
Abus halden kurtulmak
Aşk dileyen dillere
Cemre’den haber salmak
Doladım dilekleri ağacın dallarına
Besledim de bekledim ulaşsın makamına
Biraz rüşvet verelim esmeyen lodos’una
Koşsun ,alsın götürsün, dilenen aşk kuluna
Beyaz güller topladım en güzel günümüze
Her birinden kokular dökelim aşk gününe
Güneşe diz çökelim sıcacık gülüşüne,
Ay’a el sallayalım ,her gecemde var diye.
Kalsınlar gece-gündüz her aşkın mabedinde
Kaç gün geçmiş yıllarımın içinde?
Kaç bahar bitirdim, sonbaharın dilinde.
Kaç kışa beyaz örtü örtmüştü ,yaratanın diliyle.
Usul usul aşk lazım tüm insan fanisine.
En güzel gecelere, hayal kuralım diye
Gündüzlerimiz de aşk, sevgi, adalet bize
Çocuk gülüşü yüzde. Kibir , hainlik dipte
Savaşın kötü sözü en karanlık yerlerde
İnsanoğlu , sev-aşk dilen
Her yaşadığın dönem de
Güzel olana hayal kur
kuruşsuz ederinde
Hep iyi gelir hayal
Fanisi de çok
Sırları da çok
Bu hayal aleminde.
(Maybull)
Guzel Yazınız İçin Tebrikler
Saygılar, Sevgiler