NE ÇEKTİN BE ŞİİR
NE ÇEKTİN BE ŞİİR
Yaklaşık yedi sekiz senedir edebiyat defterinde şiirler okur bazen de şiire benzetmeye çalıştığım bir kaç mısrayı paylaşırım. Fakat daha ziyade okumak için bakarım edebiyat defteri sayfalarına. İsimler değişir mahlaslar değişir fakat şiirin makûs kaderi değişmez. Her defasında ansızına mesaj atıp sorasım gelir neden şiire bunun yapılmasına izin veriyorsun. Sonra vazgeçerim çünkü haklıdır bir çok sebepten ötürü. Bir kere burası bir paylaşım yeridir bir şiir atölyesi değil yine de insanlar burada çok şeyi öğrenir. İşi bilen bazı yazar ve şair arkadaşlar bunun için gayrette sarf eder. Yine de beni rahatsız eder bir şeyler her ziyaretimde. Şiir diye okuduğum korkunç söz istilaları beynime dolan kirli bir su atığı gibidir. Kusamazsın yutamazsın.
Ben şair değilim. Bakarsanız şiirlerimde bir şeye benzemez. Fakat iyi bir eleştirmen olduğumu düşünüyorum. Lakin korkudan iki kelime yazamazsın bu şair arkadaşların şiirinin altına. Kırk kişi gelir aaaa emeğe saygı lütfen diye kulağını çekerler hemen. Bir sürü serzeniş savunma. Kötü kişi olduğunla kalırsın. Peki şiirin hakkını kim savunacak. Kim şiir adına doğru olanı söyleyecek.
Uzun uzun şiir nedir nasıl yazılırı konuşmak değil niyetim. Bu bilgilere ulaşmak elbette ki çok kolay. Fakat o bilgileri edindikten sonra bile şiir yazmak gerçekten zor. Bilmem izlediniz mi yedi güzel adamı bir zamana imzasını atmış yedi şairin hikayesi. İnsanın onlarla o çağda yaşayası geliyor. İçtikleri deryadan bir damla yudumlayası…
Vel hasılı benim bildiğim şiir yazmak için kelimelerin efendisi olmak lazım… Bir mısra yazmak için bin satır okumak lazım… Hadi imlayı geçtim insan hiç olmazsa bir mantık örgüsü kurmaz mı şiire… Dam üstünde saksağan kıvamında şiirler vallahi edebiyatımızı katleder… Arkadaşlar okuyalım derim ben daha çok okuyalım bu arada da yazalım tabi ama okumayı bırakmadan. Elbette ki herkesten harika mısralar beklemek imkansız. Madem insan duygularını dile getirmekte özgür öyleyse ne yapmalıyız en azından eleştiriye açık olmakla işe başlamalı nispeten iyi yazan arkadaşların şiirlerini bol bol okumalıyız.
YORUMLAR
Şiiri hakkıyla yazan yazmayanda olacak.
önemli olan ruhunun rengini sunmak değilmidir?cümlelerde
herkes kendi şiirlerini kendi duyguları içinde yazdığından ben kesinlike irdelemiyorum.
yazmak isteyen herkese şiirde yer var.. ama iyi ama kötü !"kişiye özeldir.Kişi özeldir"o duygularla pekiştirmiştir şiirini. o anlamda şair ve ya değil bunu sorgulamıyoruz.ben genelde kuralsız yazıyorum şair hiç olamam.
Bazı sözcükler ve dilbilgisi oyunları moda gibi olsada ,benide sıkıyor şiirlerde.
her şairin farklı üslubu var.
Burası paylaşım sitesi,sitedede herkese yer var.
güzel konu aslında bunu genişletebilirmişsiniz..
Saygılarımla..