......
......
YORUMLAR
şiir gününde tv de bir program izlemiştim.neredeyse otuz yıl şiir yazmış bir şair,''ben yirmi yıl şiir yazdığımı sanıyordum.ama sonradan farkettim ki yazdıklarım şiir değilmiş.şiir için önce bol bol okumak ve bilgili olmak gerekiyormuş.on yıldır şiir yazıyorum diyebilirim'' diye konuşma yapmıştı.
yani her şiir yazan şair değildir.edebiyat defteri ve bunun gibi siteler şiir yazma hevesi ve duygusu olanlar için bir okul gibidir.
kendinden iyi yazanı okuyup biraz geliştirirsin,yada kendine göre biraz daha geride gibi gördüğün şiirlere bakarak yazmış olduklarında aynı hatalar varmı diye sorgulayabilirsin.
yorum için elbette her zaman vakit bulamayız.takip ettiklerin i ve dikkatini çeken şiirleri okur,beğendiklerin varsa paylaşırsın düşüncelerini.
bazen yorumlarda hakaret gibi yazılmış yorumlar görüyorum.bu şiire veya yazıya olduğu kadar yazarına da oluyor.çünkü direkt olarak şahsa yönelik yazışmalar var.bu üzücü tabiiki.sonuçta burada kimse ne usta bir şair yada yazar nede tanınmış bilgili bir eleştirmen.
birde değerli bir arkadaşımızın agabeyimizin açtığı forumda aşağılayıcı bir cevap gördüm.ve bunu ne hece şiiri yazan arkadaşlarıma nede kendime yediremedim ve cevap yazdım.benden başka bir çok üyede tepki gösterdi tabiki.ama nasıl oluyorsa haklıymış bir yandan özür bekliyor bir yandan da forumdaki cevabı gibi alaycı bir tarzda zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışıyor.
ve diğer bir konu karşıt fikirler.
fikre ,görüşe,düşünceye saygı nerdeyse yok gibi.
hemen kendi fikrini savunmaya hatta karşıt fikre saldırmaya gidiliyor.falanca da şöyle değil miydi.
zamanında sizlerden biri çıkıp şunu yapmamışmıydı.
ne oluyoruz abi kim avukat kim sanık kim savcı burası mahkeme mi de sorguluyor ve yargılıyorsunuz.
ben hiç girmem böyle konulara desemde inanmayın yalan.dayanamaıyp girdiğim tartıştığım yazılar oldu.ama uzatmayıp seviyemi koruduğumu düşünüyorum.yine aynı şey bir şiir de olmuştu uzun zaman önce duruma iktidar el koydu:)
ve diğer bir şiirinde okuduklarım,bilemiyorum iyiki ben dahil üç kişi okumuş ,okuyan çok olsaydı ne gibi tartışmalar hakaretler,suçlamalar çıkardı Allah muhafaza.değmeyeceğini düşünerek vede bir arkadaşımın uyarısıyla hiç birşey yazmadım.özüm belli sözüm belli çok şükür.
neyse bende içimi döktüm uzun uzun.sabrın ve bu alçakgönüllü yazın için teşekkür ediyorum.
dostça ve kardeşçe nice şiir ve yazıları paylaşmak hepimizin dileği.saygılar şecati abi.
teşekkür ederim sevgili dost...
elbette ayrı düşüncelerimiz olacak,hepimiz ayni düşünmeyiz
asgari müşterekte
ve en doğru olanda sevgide buluşmak önemli...şiddet,dayatma,terör artık bunlar çağımızın gersinde kaldı diye düşünüyorum
siz farklı düşüneceksiniz
ben farkı
bir başkası daha farklı
yani
siz ben,o,diğerleri,hepimiz ayni türkiyeyiz
ve hep demişimdir
sevmekten baaşka çaremiz yok...
yalın dostluğunuz için
ve objektifliğiniz için çok teşekkürler....
işte edebiyatdefterinin güzelliği burda...
tekrar herkese sevgiler saygılar
ve sizede tabii...
Sevgili Toynak , ben de edebiyatdefteri'nin sanatseverleri bu site çatısı altında bir araya getirdiğini düşünüyorum ve bir sürü aksaklıklarına ve hatalarına rağmen onları yine de kutluyorum . Seninle ve bazı arkadaşlarla çok farklı düşüncelerde olsak bile birbirimizin şiirlerini ve yazılarını okuyup yorumlar yapabiliyoruz ve ben kendi adıma sevgiler sözcüğünü çok kullansamda asla bir şeyi okumadan ve hele hele anlamadan yorum yapmıyorum ve seninle farklı düşünmeme rağmen yinede düşüncelerimi söylemekten asla çekinmiyorum ama özellikle senin alçakgönüllülüğünü kutluyorum sana çok aykırı yorumlarda bulunsamda bazen sen bunu hoşgörüyle karşılıyorsun , işte önemli olanda budur zaten , farklılıkları farkedip kabullenmek ve tabiki temelinde sevgi olursa çünkü biliyorum ki dünyada hiç bir sorun şiddetle çözümlenemez ... Şiirlere yetişememe konusuna gelince benim de yetişebildiğim söylenemez ama yinede okumaya çalışıyorum :))
Seni kutluyorum Toynak ve yine sevgilerimle diyeyim :)))
evet
şiir ve internet dendiği zaman çok saçma bulurdum.Fakat zamana ayak uydurmanın kimseye bir zararı yok.
benim için burası akşamları uğradığım bir sanat kahvehanesi gibi.
ne sanat adına iddia
ne de şair görünme kaygısı var
içinden gelir
yazarsın
okursun
paylaşırsın
ve biter
bu defter böyle çok güzel