- 5981 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
BABAMA MEKTUP-4
..........BABAMA MEKTUP - 4
..........Özlemi içimi yakan, yokluğuna bir türlü alışamadığım Sevgili Babam.
..........Son yazdığım mektupta sana daha sık yazma sözü vermiştim. Ama olmadı be babam, beceremedim. Geçen bu süre içinde o kadar acılar ve zorluklar yaşadık ki anlatamam. Elime kalem alma fırsatı bile bulamadım. Bırak kitap okumayı sağlıklı olarak gazete bile okuyamadığım günler oldu. Koskoca bir yıl içinde bir yazı ve iki şiir yazabildim. Sana verdiğim sözü tutamadığım için beni affet. Bilirsin verdiğim sözleri tutan bir yapım vardır. Bu özelliği senden aldığımı da biliyorum. Ama şuna inan ki babam, sana verdiğim sözü tutamamanın ezikliğini hep içimde yaşadım. Demek ki kısmet yine babalar gününde yazmakmış.
..........Sevgili babam, yaklaşık bir yıldan beri senin yokluğuna sarılıp teselli bulduğum ve dünyadaki varlık nedeni anneme çok ağır hastalıklar geçirdi ve bize onu da kaybetme korkusu yaşattı. Ama şimdi daha iyi. Oturabiliyor ve kendi yemeğini yiyebiliyor. Bu da bizi fazlası ile mutlu ediyor.
..........Öyle acılar ve korkular yaşadık ki; ölümlerden döndü. Duran kalbi çalıştırıldı. Bilincini yitirip günlerce konuşmadan ama bazen bizi korkutan sayıklamaları oldu. Hele bir süre hep senin geleceğini söyledi. Bazen de "Baban beni yanına çağırıyor" demesi senden sonra onu da kaybetmenin korkusu bizleri kahretti. Seni, ablamı, ve iki ağabeyimi kaybettikten sonra annemi de kaybetmenin acısını düşünmek bile istemiyorum. Bir ara "bu yatak çok küçük değil mi, baban gelince ikimiz buraya sığmayız" şeklindeki bilinçsiz sözleri içimizi yakarken sana olan özlemimi daha da büyüttü. Hele bir de koma durumunda iken koskoca (!) Sakarya Hastahanelerinde yoğun bakım odası bulamayıp, Düzce’ye götürmemiz ve orada yaşadıklarımız anlatılacak gibi değil. Ambulanstan indirilirken gördüğüm hali ve dokunduğumda ki vücut soğukluğu "Buradan sağ çıkaramayız" korkusu yaşattı. Ama şimdi iyi. Ufak tefek ağrıları var elbette. Özellikle bilincinin ve hafızasının iyi olması bizi çok mutlu ediyor. Her gün yanına gidiyorum, sohbet ediyor ve kahvemizi içiyoruz. Bir gün yanına gitmezsem ertesi gün beni sitemleri ile dövüyor.
..........Yaşadığımız bu hengamenin içinde bir de torunun Arda’nın yani Nam-ı diğer İnce Cumali’nin yurt dışı stresi başladı. Ülkemizde yaşanan işsizlik, ücretlerin azlığı gibi ekonomik nedenler ile Cezayir’e çalışmaya gitti. Senin özlemine bir de onun gurbet özlemi katıldı. 1 Haziran’da vize işlemleri için gelmişti. 18 Haziran’da tekrar gidecek ve özlemi içimize düşecek. "Vatan doğduğun yer değil, doyduğun yerdir" gerçeğini acı da olsa yaşıyoruz.
.........Babam benim, bu gün 15 Haziran Babalar Günü. Aslında ben bu yıl hiç kimseye babalar günü iletisi göndermeyecektim. Çünkü yaklaşık bir ay önce Soma’da yaşanan bir maden ocağı felaketi (Aslında Katliamı) yüzlerce çocuğu ki: bu devletin söylemi. Ben buna inanmıyorum. Belki de binlerce çocuğu babasız bıraktı. Onlar bugün babalarını göremeyecek. Onlar bu acıyı yaşarken benim kutlama yapmam içimi acıtır be babam, inan içimi acıtır. Onun için sana da "Babalar Günün Kutlu Olsun" demek içimden gelmiyor.
.........Yine sözü fazla uzattım galiba? Ama bir yıl içinde Ailemde ve ülkede öyle acılar yaşandı ki; anlatmaya kalksam sayfalar almaz. Burada sözlerime son verirken, o kutsal ellerinden özlem ile öpüyorum. Geride bıraktığın başta annem olmak üzere çocukların, torunların ve torunlarının çocuklarının selam ve sevgilerini gönderiyorum.
.........Yattığın yerde yıldızlar yoldaşın, huzurun bol olsun babam.
.........İçindeki baba özlemi hiç dinmeyen oğlun Selamettin.
YORUMLAR
Mektubunuz Canimi yakti.. bugün hic hüzünlenmeyecek göz yasi dökmeycketim. cünkü bugün evladimin dogum günü..Ama babaniza yazmis olduguunz mektubunuzu göz yaslarim islatti..
Babaniza Ve Babama Allahdan Rahmet dilerken bizlerede bu bosluga alisa bilmek icin kuvet diliyorum.Ben 14 sene oldu halen alisamadim... saygi ve selamlarimla.Ayse
Selamettin PULAT
........Babama yazdığım mektubu okumaya ve yoruma değer gördüğünüz için teşekkür ediyor ve saygılarımı gönderiyorum. Evet acıdır baba özlemi. Ben hala unutamıyorum ve her geçen yıl içimdeki özlemiyle birlikte acısını da büyütüyor.
......Babama, babanıza ve yitirilen tüm babalara rahmet diliyorum. Yaşamını sürdürenlere ise evlatları ile birlikte sağlıklı ve mutlu yaşamlar diliyorum.
......Selam ve saygılarımla kalın.
Ayse Alioglu
Babama olan özlemimi yine dorguna cikardiniz
degil 14 sene 14 asirda gecse aradan
unutamam ben onu bu can bu dedende var oldukca
acini cok iyi anliyorum
dermanini malesef sunamiyorum
ayni acida dost bende
yillardir yaniyorum..
Bir Fatiha oku Babana
bir zahmet yolla benim babama`da
biz bize vardigimizda
Cennete bulusalim biz BABALARIMIZ LA
Kocaman bir offfffffffffffffffffffff çekesim var Gözlerimi sıkıp akmak isteyen gözyaşlarımı hapsetme çabam var .Satırlarınızda kendimi bulduğum kanayan yaralarım var,babama özlemim onunla konuşmalarım ruhlar alemine selam göndermelerim dualarım var.Diğer tarafta Annem var Alzheimer bizi derinden derine onun sonunun neyle biteceği daha nelerle korku yaşıyabileceğimiz atakları olur düşüncelerim var yarınlara çıkarsak kendi yaşlılığımızda bizleri neler bekliyor tasası var gördüm anladım ki yaşlılık rahat etme devri değil miş satırlarınız öyle derin öyle anlamlı ki babanız mutlak duymuştur bu sayfaya aktardığınız belkide sesli okuduğunuz mektubu Annenize tekrardan geçmiş olsun evet bencede aşağı yukarı 15 yıl oldu baba mı kaybedeli hala alışamadım şimdi yeni birini kaybetmeye hazırlıklı mıyım sanmıyorum Rabbim sağlıklı yaşam versin elden ayaktan yataklara düşürmesin annenizi ,annemi anneleri birde bende tıpkı siz gibi babalar gününde yazdığınız soma faciası nedeniyle kimselere yazmadım kutlamadım yani sanırım sadece size kısa mesaj tek satırlık ulu orta hiç bir yerde kutlamadım kimseyi offff çekmek günahtır af Yarab demeliymişik fakat içimden yinede bir offfffffffffffff geçiyor ki sanki kara bulutlar dağılacak mı yaşamda herkes huzura erse ne olurdu sankim
Selamettin PULAT
......Sağlık ve mutlulukla kalın.
Selamettin PULAT
......Yazımı okuyan ve yorumlayan yüreğiniz dert görmesin. Selam ve saygılarımla kalın.