Biz Kürtler
Bırakın yaksınlar, bırakın geçsinler, bırakın başkalarının özgürlük alanına müdahale etsinler, bırakın yetimin öksüzün malı ile satın alınmış olan otobüsleri yaksınlar (bırakın Hükümet yetim öksüz edebiyatı yapsın), bırakın indirsinler dedelerinin göklere çıkardığı bayrağı, bırakın geçsinler… Bırakın onları devlet kursunlar! Bırakın devlet kurma ile işin bitmediğini görsünler! Bırakın özgürlük edebiyatı yapıp kaldırım taşı söksünler!..
Ne kadar şansız olduğunu düşünsün, Diyarbakır’ın salaş mekânlarında pilavüstü kuru yiyen genç özgürlüğün tadını çıkarsın! Zayıflığımızı, zaafımızı fark ederek klasik Kürt tepkisi (seni döverim arkan sağlam değilse, olmadı taş atarım sen aşağıda yürürken! Bizler böyleyiz.) versinler! Yeter ki açığını yakalasın, ezer geçer seni.
Bırakın Marksizm’in ‘bu’ olduğunu düşünsünler… Daha düne kadar gördüklerinde evlerinin kapanan insanlar şimdi taş fırlatsınlar (Bir Kürt olarak biliyorum, bu Kürt psikolojisidir)! Dediğimiz gibi bırakma zamanı. İsteyen istediği yere gidebilirdi. Taş, sopa ile ilkelliğini kanıtlamakta özgürdü.
Özgürlüğün ne olduğunu bilmeyen insanların eline ‘özgürlük’ü teslim edersen olacağı buydu. İlk önce özgürlüğün ne olduğunu öğretmeliydin insanlara. ‘’Evet, özgülük dükkânların camlarını kırmadan önce düşünmektir’’, ‘’Özgürlük Tanrı’nın armağanıdır, siyasetçinin değil. O sebepten şu an sana verilen özgürlük değil, zorbalıktır.’’, ‘’Özgürlük tüm dünyevi yaşamdan arınmış olarak, özgünce düşünmektir.’’, ‘’Özgürlük az konuşmak, çok düşünmek de olabilir.’’, ‘’Özgürlük hiçbir şeydir, insan değilsen.’’, ‘’Özgürlük dokuztaş oynamaktır da olabilir! Öyle bir zaman gelir ki dokuztaş bile oynayamazsın! Her şey geçmişte kalmıştır.’’
Hakkari’nin dağlarında asker ve PKK’lı tarafından tecavüze uğrayan çoban kızın hakkından, özgürlüğünden kim bahsetmiştir? Sen, evet sen! Sen sadece kan tavası sonucu öldürdüğü insanların üstünden özgürlük mücadelesi yaptığını dile getirmek için dağa çıkanların olduğunu söylüyorsun! Sen, evet sen! Sen sadece askerlerin köye inip evleri yaktığından bahsediyorsun! Ve bunu yaptıkları için dua ediyorsun askere.
Unutulmamalı ki bir noktadan sonra bazı haksızlıkları unutmak gerek. Unutmuyorsan bile unutmuş gibi yaparsın. Hiçbir toplum acılar yaşamdan sefa sürmemiştir. Ama Kürtler fazla cefa çekti, artık çekmemeli. ‘’Özgürlük’’ gibi serbest piyasa ekonomisinin uydurduğu içi boş bir kavram için ölmemeli. Bu ‘’özgürlük’’ bir yüz yıl daha tutsak olarak yaşamamıza yol açacaktır sanırım.
Özgürlüğün ne olduğunu sana öğretmeden seni hak ve sorumlulukların altına sokan düzene ne demeli? Seni cennet veya cehenneme atmak için ‘’İrade’’yi sana armağan eden Tanrı’nın gerçekte amacının ne olduğunu düşündün mü hiç? Hiç kimseye özgür bir iradeye sahip olduğun için boynuna madalya filan takılmıyor! Tanrı bile sana madalya vermeyecek! Belki cehennemine atacak seni sadece. Özgürlüğü sana veren ‘’Medeniyet’’ de sana madalya takmayacak, özgürlüğünle hazırladığın cehenneminin içine atacak seni.
Aklı yerinde olan insanların bile şimdi bu ne, dediğini biliyoruz. Irkçılıkla yoğrulmuş aşırı milliyetçi kesimin şu an neler düşündüğünü düşünmek istemiyorum. Vesselam.
YORUMLAR
Kimse sana üç beş dar örnek ile Kürtleri genel bir kalıba sokma hakkını vermez... biz Kürtler tabiri zaten nasıl bir zihniyetin asilandigini nasıl bir kör çerçevede kurde bakıldığının göstergesidir. Eğer birazcık akıl sahibi bir düşünsen Pkk'nin ne anlam taşıdığınıda çok iyi bilirsin ve öğrenirsin. Biz Kürtler diyerek kendini yerin en dibine sokmak akla ziyandir. Bir kürt olarak "ez neviyê Şeyh said u Seyit Rıza me ez serhildana Ali şêr kocgiri me ez dijmin natirsim bilako dinya bizani kurd raperinek mezin ani ziman kurd berxwedanek pir girink kir u dibejin an azadi an azadi"...
Kürtler cefa çekti diyorsun ? Neyin cefası Allah aşkına bugün ülkesi dört parçaya bölünmüş sömürülmuş bir halktan bahsediyorsun . Tarihin tozlu raflarında birakilmak istenen Kart-kurt iki sözcük. ..yok edilen bir kültür inkar edilen bir kimlik ve infaz edilen gelecekler. Dersimde zilanda newala kasabada roboskide haksızlığa uğratıldı kendi anayurdumuzda zulme uğratıldık...
Bugün bugün değerlerimize ve şehitlerimizin huzurunda pkk'nin özgürlük mücadelesine saygısızlık etmeye çalışıyorsun. eğer bugün kürt diyebilirim özgürlük diyebilirim diyebiliyorsan bunun ortamını hazırlayan bunun için bedel ödeyen kendi canlarını bu yolda veren şehitlerimize borçluyuz. Niye kurdun bayrağını inkar ediyorsun ? Niye devletini inkâr ediyorsun?? Kürdün devletini ve bayrağını yok sayarak ayaklar altına alıp çiğneyerek "biz Kürtler" demekten bile utanmazsin ... peki nedir kürt ??
Bugün batıda hertürlü pislik yapılmıyor mu? Uyuşturucudan tut fuhuşa kadar zinadan tut hertürlü linç haksızlık ve huzursuzluga kadar hiç mi bozukluklar yok?? Amerika da kriz oldu Fransada Rusya'da Çinde hiç mi yolunda yanlış giden şeyler olmadı? ? Peki bu Rusları bizim Ruslar bizim fransalilar yada bizim Çinliler diye bir dar kalıba sokma hakkını verir mi? ? Turkiyede chp mhp akp birbirlerine kan kusmuyor mu ama mesele kürt olunca nasıl birleşiyorlar nasıl birlikte hareket edip yasalar çıkarmasını iyi biliyorlar...
Peki niye siz Kürtler birlik değilsiniz. ...
Psikolojik etmenleri var eden nedir ??
Kürtlerin sosyolojik olarak nasıl geçmişi var hiç mi bakmadın kim kimi tecavüz etmiş kim kime şerefsizlik etmiş hiç mi araştırmadin?? Pkk olmasaydı kürt lafını edebilirmiydin Kürdistan diye bir yerin olduğunu bilebilirmiydik. Türkiye'nin ilk meclisinde Kürdistan vekilleri diye yazılmış ve birçok Tc arşivinde Kürdistan inkâr edilmemiş zamanında ama senin gibileri yüzünden hiçbir mücadelesinin anlamı kalmıyor senin gibiler yüzünden Kürtlerin geleceklerini sömürgeci mandacı ve başka hakların himayesi altında buyruk yemiş bir halk olarak kalmaktan kurtulamaz. ..asimilasyon nedir peki? Bir insanin kendi özüne düşman kesilmesi kendi kavmine kendi varlığını başka milletin varlığına adamasida asimilasyonun bir parçası mi? Yada kürtçe düşünüp türkçe konuşan bir halkın geleceğini başkalarının tayin etme hakkına sahip olması inkâr edilen kavimlerin özellikleri mi?
Neyse umarım biz Kürtler dediğin kavimden değilsin çünkü bir kurde yakışmayan sözler sarfetmissin
Türkiye’de kaç milyon Kürt varsa sanırım büyük çoğunluğu senin gibi düşünüyordur Kürt kardeşim (genelde “Kürt kardeşlerimiz” tabiri kullanıldığında altında hep bir sahtelik hissederim veya ne bileyim bana suni bir ifade gibi gelir. Nasıl ki Boşnaklar için “Boşnak kardeşlerimiz” Lazlar için “Laz kardeşlerimiz” veya diğer etnik kökenler için böyle bir tabir kullanma ihtiyacı hissetmiyorsak. Burada kullandığım “kardeşim” kelimesi seni samimi gördüğüm ve bulduğum içindir)
Evet, Kürtler fazla cefa çekti, herhangi bir ücra Anadolu kasabasında yaşayan Türkmen’den, Laz’dan, Çerkez’den, Boşnak’tan, Pomak’tan, Arap’tan, Arnavut’tan, Gürcü’den ve hatta Çingene’den biraz daha fazla cefa çekti. (Bknz: Yakın tarih)
Ne yazık ki bu yaşanmışlıklarda şahıs olarak benim herhangi bir dahlim olmasa da gene de kendini “Türk” hisseden birisi olarak vicdani bir rahatsızlık hissediyorum. (hâkim otorite veya siyasi iktidarlar hep Türk(!) ya)
Fakat açıkça görülüyor ki artık Kürtler Kürtlere cefa çektirmek de (arada bizde çekiyorsak, lazım değil biz bir şekilde sineye çekeriz)
Senin gibi düşünen Kürtlerin (sayıları çok biliyorum) seslerinin daha çok ve gür çıkması sürece katkı sağlayacaktır umuduyla, selamlar