- 720 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
İŞİN BİR BAŞKA BOYUTU
Dün bir yazı yayınlamıştım ’ TÜRKİYE TOPRAKLARI ÜZERİNDE TÜRK BAYRAĞINI İNDİRMEK ’ Diye ve o yazımda açık açık Diyarbakır 2. Taktik Hava Kuvvetleri Komutanlığı içindeki bayrağı indiren kişinin tıpkı 1996 da Kıbrısta bayrağımızı gönderden indirmek isteyen Rum genci Solomos gibi vurulması gerektiğini belirtmiştim.
Dostların benden etkilendiğini sanmıyorum ama bu gün baktım pek çok arkadaşım, dostum ve öğrencim facebook paylaşımlarını bayraklarımızla süslemişler ve Diyarbakır’da yaşanan o olay üzerine paylaşımlarda bulunmuşlar.
Hemen belirteyim: Benim arkadaş gurubum içinde her görüşten insan vardır. Sağcısı, solcusu, devrimcisi, ülkücüsü, dinlisi, dinsizi hatta denlisi, densizi herkes...Öyle bazıları gibi filanca şahsın düşünceleri hoşuma gitmiyor diye silmem. Edebini muhafaza ettiği sürece her görüşten insanın başımın üstünde yeri vardır çünkü ben öyle ’ Körler, sağırlar birbirini ağırlar ’ türü ’Ben yazayım ama sadece benim kafada olanlar görsün, onlar alkışlasın, eh biraz da poh poh yaparak hindi misali kabartsınlar beni’ işlerden hoşlanmam. Birileri muhalefet etmeli ki doğruya ulaşalım.
Dün yazdıklarım üzerine midir yoksa face booktaki genel hava üzerine midir bilmem bir öğrencim ( Aynı zamanda hemşerim ) ilginç bir tespit yapmış. Bakın ne demiş:
’Madem bayrak sizin için o kadar kutsaldı Gezi parkı eylemlerinde taksimde bayrak sattıgı sırada polis tarafından gözaltına alınan ve tutuklanan Ali sarıçicek için neden sokağa çıkmadınız ? Neden elinde bayrak olan kadına pilastik mermi sıkıldıgında sokağa çıkmadınız ? Neden 19 mayısda ankarada istanbulda eskişehirde hatayda izmirde bayrakla yürüyen kitlelere saldırı sonucu yere düşen bayraklar çiğnendigi zaman yürümediniz ? Konu kürde vurmak olunca en ön sıradasınız..’
Sonra yine oldukça ilginç karşılıklı konuşmalar var aynı sayfada:
-Taksimde toma’ya molotof atan polisi gördük. Ankarada bayrak yakan poliside gördük Lice’de bayrak indirende devletin ta kendisidir.. Diyarbakırda üst düzey korunan bir kışlaya 15 yaşında bir çocuk giriyor profça 15 saniyede bayrak indiriyor biz de yedik mk.
-Ve de görüntü HD kalite :)) Orda tek bir Medya aracı yoktu. nasıl oldu bu bende bunu merak ediyorum açıkcası
-abi bu yorumuna katiliyorum provoke bunlar yoksa indirmislerdi sancaga cikani aninda/
Sizce de ilginç değil mi?
Taksim’de tomaya molotof atan polisi şahsen görmedim ama sosyal paylaşımlarda paylaşıldı resimleri. Bu arada Almanyadaki -bizim Gezi eylemleriyle hiç alakası olmayan - bir gösteride polisin bir kadını yerlerde tekmelediği resmi, bir erkek çocuğun sıkıştırılıp soyularak coplandığı resimleri ( Oradaki polisler ya da polis kılığındakilerin de bizim polisle alakası yoktu ) çok dolaştı sosyal medyada o günlerde bizim polisin yaptığı zulüm diye... Hatta o günlerin simge resimlerinden biri de bir pkklı, bir chp li ve bir ülkücünün birlikte direnişinin resmiydi ( Aynen öğrencimin dediği gibi yerseniz tabii ki.)
Efendim Lice’de bayrak indiren de polismiş. Bu hesapça pkk ya da pkk severler hiç bir yerde Türk bayrağını indirmediler(!) Ankarada bir spor salonunda yapılan bdp kongresinde Türk bayrağını ve Atatürk’ün resimlerini indirenler de polisti mutlaka (!)
Ama Diyarbakır olayında gerçekten de kafalar karışıyor. Yazımda da belirtmiştim. izinsiz bir sineğin bile giremediği o yere 15 yaşında bir çocuk ( Ki Genel Kurmay da öyle diyor ) Nasıl girer ve bayrağı nasıl indirir? Memleketin hükümeti ’ Aman aman çözüm sürecine bir halel gelmesin, zinhar pkk lılara dokunmayacaksınız ’ demiş ve askerin elini kolunu bağlamışsa o kışlaya girip bayrak indirmekle kalmaz yarın bir gün evimize girip donumuzu da indiriler.
Ölümüne üzüldüğüm halde asla bir ekmek almaya giden çocuk olduğuna inanmadığım Berkin Elvan’ın kafasına gaz kapsülünü nişanlayan polisin eli kolu bağlı değildir. Ona ’ A dan Z ye her türlü müdahale ’ izni verilmiştir. Polis de kimi zaman A harfi mucibince ’ Allah ’ demiş eylemlerde yaralananların yardımına ilk koşan olmuş ama kimi zaman da Z harfi mucibince Z/alimliğin Z/irvesine çıkmıştır. 15 Yaşında bir çocuk elbette masumdur. 15 Yaşında bir çocuk olduğu bilinirse tabii ki. Yüzü gözü maskeli bir itin 15 yaşında mı elli yaşında mı olduğunu bilemezsiniz. Bayrak direğine çıktığında vurmak içinizden gelmese de bir uyarı atışı yaparsınız. O daha tel örgülere çıkmadan hemen etrafını çevirir, namluları üzerine doğrultursunuz. İki sille patlatırsınız. Ama hiç biri yapılmıyor. Çünkü ’ Elleme ne yaparsa yapsın ’ Emri almıştır asker.
Görüntüler HD kalitesindeymiş: Elbette öyle olacak ’ Ey tece ( T.C.) sana nasıl kodum ama ’ nın görüntüleri bulanık mı olacaktı bir de.
Zaten Genel Kurmay da açıklama yapmış: ’ Direğe tırmanan 15 yaşındaki bir çocuk olduğu için vurmadık ’ Diye. Müneccimler ya..Yüzü gözü peçeyle örtülü şahsın yaşını anında tespit etmişler. Yok efendiler yok... Size ’ Onlara kesinlikle dokunulmayacak ’ dendiği için kılınızı kıpırdatmadınız. Tıpkı yol kesenlere yaptığınız gibi.
Neyse ana mevzuya dönelim:
Ana mevzumuz bayrağımıza yapılan çirkin saldırı değil mi?
İyi de şimdi öğrencim haksız mı yani ? Yukarıdaki resimlerde bayrağa yapılmış olan bir sürü çirkin saldırı var. Bu saldırılara karşı bir protestomuz oldu mu? Sadece Ak Parti mitinginden sonra o veled-i zinanın bayrağımızla ayakkabısını silmesine karşı cılız bir haykırış olmuş. Peki diğerleri? Gezi Eylemleri içindeki bayrağa saygısızlık olayları da aslında çok gündeme geldi. Peki CHP lilerin yaptığı saygısızlığı protesto eden? Resim 3 ve resim 4 deki saygısızlıklar üzerine ’ Ey Mavi göklerin kızıl ve beyaz süsü ’ , ’ Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır ’, ’ Ne mutlu Türk’üm Diyene ’ diyen oldu mu? Ben hiç rastlamadım. ( Ben de dahilim yanlış anlaşılmasın )
Velhasılı kelam olaya ’ Benim partim yapmışsa mutlaka bir sebebi hikmeti vardır ’ Diye bakıyoruz hep. Ak Partilinin yaptığı saygısızlığa ( Ki o ayakkabı silme olayından bahsetmiyorum çünkü o piçin neyin nesi olduğu belli değil ama yerde sürünen bayraklar var çöpçülerin çöpe süpürdüğü ) ’ Aman efendim bizdendir ’ Diye ses çıkarmadığımız, Gezi Eylemlerinde yapılan saygısızlığa ’ Bayrak sömürüsü yapıyorlar ’ Diye göz yumduğumuz, Chp lilerin yaptığı saygısızlığın esamesini bile anmadığımız müddetçe benim öğrencim haklı olarak ’ Kürde vurmaya sıra gelince mi bayrak önemli oldu ’ Diye soracaktır.
Ben öğrencilerimin sorularına hep cevap vermişimdir genelde ama bu soruya maalesef verecek cevabım yok ya da ’ Hayır, sadece Kürt değil özbe öz oğlum da olsa bayrağa uzanan eller kırılmalıdır. Bu el kimin eli olursa olsun mutlaka kırılmalıdır ’ diyeceğim. Demesine diyeceğim de o zaman da hani kırsam bin bir türlü sitemle karşıma çıkıp ’ İki metre bez mi, yoksa insan mı daha önemli ’ diyecek olan bu öğrencim bana şimdi ’ Madem öyledir niçin kırmadınız bu güne kadar yapılan bunca saygısızlığa rağmen ? ’ Diye soracak. Sormuş da zaten. O ellerin kırılmasnı istediğinden olmasa da sormuş işte...Bilemem bu sorunun cevabını veren çıkabilecek mi?
YORUMLAR
Dillerinde hürriyet aşkı, ceplerinde paranın sarhoş hali....Meydanlarda kalabalıklara •akıl•larını satanlar, uykularında kendilerini birer hürriyet şehidi ilan eder, mest olurlar . Gün gelir kitaplar açıldığında ,kendilerini aslan diye tanıtanların aslında aslanın tarifinden düşen nankör kediler olduklarını çok iyi bilirler...Şimdi bayrak uğruna , aynalardaki düşmanlarla kavgaya tutuşanlar ,dün gölgelerini bir kılıç darbesiyle yere sermiş, keyiflenmişlerdi...Ne tuhaf değil mi, benim gölgemde hep yerlerde :) (★ TC Maybull Can ★)
(★Saygılar Değerli Hocam ★)
maybull tarafından 6/11/2014 2:51:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bahsedilen diğer bayrak olaylarında zaten herkes sokaktaydı, direniyordu. Ayrıca bayrak için sokağa dökülmeye gerek kalmamıştı ki!
Kürt vatandaş yapınca mı suç oldu denmesi son derecesaçma sapan bir savunma. Bir Türkiye var ve Ay yıldızlı tek bir bayrağı var bu ülkenin. Onu korumak, çıktığı gönderde tutmakta herkesin asli görevi. Kim olursa olsun olsun, ister göz dağı vermek için, ister ben yaptım bakın oldu demek için olsun gereken yapılmalı, sessiz kalınmamalıydı.
Bu yaşaşanlara, öyle veya böyle müsemağa edildikçe, kılıflar bulundukça yarın bir gün çok daha vahim olaylaylar ile karşılaşacağımız aşikar...
Billur T. Phelps
Billur T. Phelps tarafından 6/10/2014 8:22:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Yorumunuza cevap yazmakta geciktim ama iyi ki de gecikmişim.
Bayrağımızın indirilmesini protesto eden gösteriler kapsamında Diyarbakır'da Kürt vatandaşlarımızın bayrağımıza nasıl sahip çıktıklarını gördükten sonra bir kez daha anladık ki üç beş çakalın havlamasıyla bu memlekete köpekler hakim olamayacaktır.
Selam ve sevgilerimle.
Efendim şimdi bir fıkra tam yerinde bu duruma cevap için.
Bankanın biri reklam yapmış, demiş isteyene istediği kadar kredi vereceğiz. Kefil yok, senet yok. Hiç bir şey istemiyoruz.
Uyanık bir müşteri kredi almak için banka müdürüne gelir ve 5 milyon lira kredi ister. Müdür de kredi alabilmesi için iki şartımız var der. Bir gözünüzün bir de dötünüzün resmi gerekiyor.
Müşteri önce itiraz eder ama, ucunda para olunca çaresiz denileni yapar ve resimleri getirir.
Müdür resimlere bakar ve müşteriye "kusura bakmayın size kredi veremeyiz" der. Müşteri küplere biner ve sebebini sorar. Müdürün cevabı muhteşemdir. "Beyefendi" der, "sizde o parayı alacak göz var ama ödeyecek döt yok...."
Şimdi ağalar aynı ağa, ara sıra çobanlar değişiyor ve sık sık da köpekler değişiyor. Ve tabi ki sürü aynı sürü.
sami biberoğulları
Ellerine dillerine sağlık.
Çok yerinde bir fıkraydı. Bunu mutlaka kullanırım bir gün bir yazımda.
Selam ve sevgilerimle.
''Aman aman çözüm sürecine bir halel gelmesin, zinhar pkk lılara dokunmayacaksınız ’’ demiş ve askerin elini kolunu bağlamışsa o kışlaya girip bayrak indirmekle kalmaz yarın bir gün evimize girip donumuzu da indiriler.''
''Hayır, sadece Kürt değil özbe öz oğlum da olsa bayrağa uzanan eller kırılmalıdır. Bu el kimin eli olursa olsun mutlaka kırılmalıdır ’’
Hocam,
benim kimseyi dinleyecek, kimseden akıl alacak halim yok.
Ne doğudan, ne batıdan, ne de diğer tüm yönlerin tekmilinden.
Şu yukarıdaki iki cümle her şeyi sarıp sarmalıyor.
Gerisi boş laf diyorum.
Ve,
bu iş ile ilgili önemli bir adım bekliyorum.
Ayrıca,
şımaranlara da okkalı bir ders verilmesini.
Böyle süreç flan olmaz.
sami biberoğulları
Süreç de bir yere kadar. Adamlar dokunulmaz olduklarının bilincinde olduğu için böyle rahat rahat pervasızca hareket edebiliyorlar.
Selam ve sevgilerimle.
iki yazınızı da okudum
sorun burada farklı bence. Burada indirilen bir bayrak var. Hem de askeri alandan. Kim yaptığı beni ilgilendirmez. Taksim'de ve benzeri yerde bayrağa yapılana saygısızlık diyebiliriz be bir nebze özrü vardır. yakalarsınız ve gerekli yasal süreci işletirsiniz ya da başka
Ama burası farklı. Siz hiç polis karakolundan teröristin bayrak indirdiğini gördünüz mü? Müsaade eder mi? Ya da askeri birlikten. O bayrak için asker kanunen ölmek zorunda. Siz hiç teröristlerin askerleri şehit etmeden bir karakolda bayrağı indirdiğini gördünüz mü?
Ben çuval vakasından sonra silahlı kuvvetlerin alnına çalınan ikinci leke olarak düşünüyorum. Oradaki nöbetçiinin işi çözüm sürecine katkıda bulunmak değil, askeri alanı korumak ve bayrak için gerekirse canını vermektir
gerisi hikaye
bu arada kırk yıl düşünsem başbakanla aynı safta olacağıma inanmazdım. O bayrağın inmesine sebep olan tüm komuta katı istifa etmeli
tabii ki başbakan da dahil
u konuda hoşgörümüz olamaz
diğer bayrak olayları farklı.
ersinbaşeğmez
bence işte bayrağa saygısızlık işte bu
fotodakiler
ama
gönderden bayrak indirmek
bayrağa saldırıdır
ve
o
saldırıda nerden olursa olsun
ber taraf edilmelidir
sami biberoğulları
Ben de tamamen aynı fikirdeyim sizinle bu konuda. Yani resimdeki olaylar birer saygısızlıktır. Diyarbakırdaki olay ise saldırı..İki kavram birbirinden farklı. Lakin o bayrağa saygısızlık yapanlar şimdi sanki yaptıkları yenilir yutulur şeylermiş gibi '' Bayrağımı indirdiler buna seyirci kalamam '' Deyince hani ne yalan söyleyim ben de samimiyetlerinden şüphe ediyorum en azından bir kısmının.
İzah etmeye çelıştığım husus biraz da buydu.
Selam ve sevgilerimle.