Hasat zamanı…
Tarlalarda diz boyu başakların.
Uğultusu duyulur esen rüzgarın,
Rengi sarıya dönmüş tarlaların.
Sesi gelir havada uçan kuşların.
Çiftçi erişti ürünün hasat zamanına.
Sonunda erişiyor baksana muradına.
Ekmeğinde bakar ürününün tadına.
Çiftçi tabi ki sevinir hasat zamanına…
Öğrenciler ise hasadını karnede alır.
Bir yıllık güzel çalışması geride kalır.
Çalışanlar mutlaka mükafatını alır.
Bu kişilerde sevinç,mutluluk kalır…
Çevreye bir bakın bakalım, nasıl? Otların, ekinlerin rengi solmuş mu? Sararmış mı? Evet… evet…Ağaçlar yemyeşil, ekinlerin rengi sarıya dönmüş, başakları dolmuş,bazı yerlerdeki ekinler biçilmiş,bazı yerlerde biçiliyor,bazı yerlerde ise biçilmeyi hasat edilmeyi bekliyor.Dalında al al kirazlar toplanmayı, afiyetle yenmeyi bekliyor.Nasıl öğrenciler bir yıl boyunca çalışıp karnelerini ödüllerini almayı dört gözle beklerse, Çiftçiler de dört gözle hasat zamanını, ekinlerin, arpaların hasat edilmesini,al al kirazların toplanmasını bekliyor.
Çiftçi dönümüne kaç kg buğday, arpa alacağını bu tahılların kilogramının kaç kuruştan gideceğini;Bağdaki, bahçedeki kiraz ağaçlarından kaç kg kiraz toplayacağının hesabını yapıyor.Öğrenciler de bir yıl çalıştığının ürününü yani karneyi almayı dört gözle bekliyor.Öğrenci karnesini, ödülünü alırken nasıl sevinir ise çiftçi de ürününü hasat ederken öyle sevinir.Bereketli olması için Yüce Yaratana dualar eder.Bir yıl boyunca planlı programlı çalışan öğrenciler hasat zamanı, karne zamanı ;karnedeki o yüksek notları ve başarı belgelerini alırken mutlu olur.Çünkü çalıştığının mükafatını alıp, dinlenme zamanına girecektir.Çiftçiler de öyle değil mi?
Tarlasını ekip öyle mi bırakıyor? Bir yıl boyunca tarlasını sürüyor, zehir zamanı zehrini atıyor, gerek görürse suluyor. Tüm bunlar niçin? Tabi ki ürünün verimli, bereketli olması için.Tarlasına bakan çiftçiler de hasat zamanı verimini, emeğinin karşılığını alıyor.Allah tarlalarımızdaki verimi artırsın, bereketli kılsın.Tabi ki bol bol ürünler veren tarlalar da dinlenmeyi, nadasa bırakılmayı bekliyor.
Öğrencilerimiz de hasat zamanını, karne gününü, sınavların açıklanma zamanını dört gözle bekler.İşte 13 Haziran 2014 Cuma günü tüm öğrenciler bir yıl çalıştığının mükafatını, ürününün karşılığı karneleri ve varsa başarı belgelerini alacaklar.Bu gün kimler mutlu olacak? Tabi ki, zamanında planlı çalışanlar, derslerine devam edenler, dersini dinleyenler mutlu olacak ve hak ettikleri yaz tatiline girecekler.Ne mutlu zamanında planlı programlı çalışıp, ödevini yarına bırakmayıp da gününde yapan ve başarılı olan öğrencilere…
Bu yıl kış mevsimi kurak ve yağışsız geçtiği için hasat zamanı, ekinlerin biçim zamanı erken geldi gibi.Bu yüzden gözün gördüğü her yerde buğday ve arpa ekili tarlaların rengi geçen haftalardan sapsarı olmuştu.Bu ekili tarlaların bir çoğunu biçerdöverler biçti, bazılarının içinde de biçerdöverler halen biçiyor, bazı tarlalar da biçerdöverlerin girmesini dört gözle bekliyor.Evinde hayvanı olan hayvanları için, bir çok kişi de ticari amaçla satmak için; biçilmiş, hasat edilmiş tarlaların içinde saman topluyor, hasat zamanını çalışarak hareketli şekilde geçiriyorlar.
Öğrenciler de gözünü e-okula çevirmiş;
Notlarının nasıl olacağını?
Takdir-teşekkür alacak mı?
Sınıf tekrarı yapacaklar mı?
Ortalamalarının kaç düşeceğini dört gözle bekliyorlar.Yani kısaca bütün insanlar (çiftçi,öğrenciler,veliler…)hasat zamanını dört gözle bekliyor.
Ürünü bereketli, karnesi yüksek notlarla dolu kullardan,öğrencilerden olma temennisi ile bu hasat zamanının da verimli geçmesini ümit eder mutluluk ve başarılar dilerim.
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.