- 625 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NELER ÖĞRENDİM
Yaşadığımız hayat içinde neler öğreniyoruz değil mi?
Hayat bana neler öğretti neler deriz ya hep, işte bende oldukça fazla şeyler öğrendim bu hayattan insanoğlu yedisinde ne ise yetmişinde de aynı karakteri taşıdığını öğrendim.
Hayatımda farklı kararlar vermeye başladım bu öğrendiklerimle, mesela hayatımda ilk defa temizlik yapacağım yıllardır temizlik yapmamışım bunu geçte olsa fark ettim, hayatımda temizlenmesi gereken ne kadar da çok şey varmış ki boşuna onlara zaman harcamışım.
Arkadaşlarıma baktım geçmişe dönük bana ne kadar da çok zarar verdiklerini öğrendim, yapmam gereken işlerimi hep aksatmışım onlar yüzünden bazen de yaptıkları tutum ve davranışlar nedeniyle zor durumda kalmışım.
İnsanlara hayır demek gerekir ya hani ama utanır, çekinir, aman ayıp olur deyip hiç hayır diyemeyiz ya. İşte ben artık hayır demeyi öğrendim.
Birde sizi çok konuşarak yoran beyninizi gereksiz bilgileri ile doldurmaya çalışan akrabalar vardır onlarla da mesafe koyarak hayatımı sadeleştirmeyi öğrendim.
Bana negatif enerjisini aşılamaya çalışan insanlara pozitif enerji ile karşılık vererek onları başarısızlığa uğratmayı öğrendim.
Öyle insanlar tanıdım ki konuşurken mangalda kül bırakmaz cinsinden, müslümanlık hususunda bir numara oldukları imajını veren ‘düzgün insanlar istisna’ onlara bakarak kendi hayatımı sorgulamaya başladığım bir noktada, aslında hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını öğrendim.
Hiç kimseye hak ettiğinden fazla değer vermemeyi öğrendim, doğru söz söylediğinizde dürüst davranmaya çalıştığınızda dokuz köyden kovulma misali, kimsenin sizden hoşlanmadığını öğrendim.
Siz tertemiz yaşama savaşı verirken başkalarının hiç çekinmeden sizin bu yaşantınızın içine bir avuç çamur atabileceğini öğrendim, menfaatlerin her zaman ön planda olması gerektiğini arkadaşların, akrabaların eş ve dostların bir çoğunun yalan olduğunu çok üzülerek öğrendim.
Zamanın ne kadar değerli olduğunu her şeyden önce insanların kendilerine zaman ayırması gerektiğini öğrendim, öğrendiklerimin oldukça fazla olduğunu öğrendim; ama öğrenmediklerimin öğrendiklerimden de fazla olduğunu öğrendim.
Aynur Demirer
YORUMLAR
ayat bana neler öğretti neler deriz ya hep, işte bende oldukça fazla şeyler öğrendim bu hayattan insanoğlu yedisinde ne ise yetmişinde de aynı karakteri taşıdığını öğrendim.
Hayatımda farklı kararlar vermeye başladım bu öğrendiklerimle, mesela hayatımda ilk defa temizlik yapacağım yıllardır temizlik yapmamışım bunu geçte olsa fark ettim, hayatımda temizlenmesi gereken ne kadar da çok şey varmış ki boşuna onlara zaman harcamışım.
geç kalınmış olsada en kötü karar karasızlıktan iyidir
emeginize saglık saygılarımla degerli yazar