ÖĞRENİMDE DERECE
Lisede ve yükseköğrenmde aynı ya da yakın branşta öğrenim görenler,bu branşları sadece yükseköğrenimde görenlerle aynı öğrenim derecesine sahip olmasınlar.Bir derece yukarıda olsunlar.Örneğin lise sağlık yönetimi,lisans öğreniminde genel yönetim gören bir kişi sadece yükseköğrenimde (lisansda) yönetim okuyanla aynı dereceye sahip olmasın.Hem lisede hem ön lisansda aynı ya da yakın branşta okuyan üğrenciye önlisans ve lisans derecesi arasında ’Önlisans üstü’ derecesi verilsin,hem lisede hem lisans öğreniminde aynı ya ada yakın branşda öğrenim gören öğrenciye lisans ve yüksek lisans derecesi arasında ’Lisans üstü’ derecesi verilsin.Örneğin ben lisede tıbbi sekreterlik (aynı zamanda sağlık kurumları işletmeciliği) okudum.Lisans öğrenimimde de normal işletme okudum.Hem lisede hem lisans öğrenimimde yakın branşda okuduğum için şahsıma lisans üstü derecesi verilirse sadece lisansta işletme okuyandan bir derece üstte olurum ve bu hakkaniyete uygun olur.Çünkü ben lisade 4 sene lisansda 4 sene olmak üzere toplam 8 sene işletme okuyorken sadece lisansda işletme okuyan kişi sadece 4 sene işletme okuyor.8 sene işletme okuyan 4 sene işletme okuyanla aynı dereceye sahip olmamalı,8 sene okuyan bir derece üstte olmalı diye düşünüyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.