- 1372 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
Nikotin Kardeşliği
Mart 2009 -blog yazılarımdan
Pek çok insanın muzdarip olduğu sigara bu günkü mevzum.Beni tanıyanlar bilir, çok uzun yıllar sigara kullandım, çok şükür Allahın izni ve yardımı ile de bırakmış bulunuyorum.
Size sigarayı bırakın diye ahkam kesmeyeceğim. Zor olduğunu biliyorum. Ama bırakılamayacak kadar vazgeçilmez olduğunu da düşünmüyorum. Sizin de hayatınızda içmediğiniz döneminiz vardı. Sigaraya başlamadan önce.. Demek ki onsuz da yaşayabilmiştiniz.
Sigara ile ilgili en büyük sorun bırakmak için çok kuvvetli ve acil bir bahanemiz olmamasıdır. Misal kanser olmak için yıllarca beklemek gerekir. Ya da hani şu el ve ayak parmaklarının teker teker kesilmesi ile sonuçlanan hastalık, bilemedin ağız içini saran korkunç yaralar ve pis kokularla seyreden kanserler, veremler, insanın nefesini tıkayan akciğer hastalıkları vs vs bunlar oluşsun diye belki yirmi sene içmeniz gerekir. Gerçi ömür dediğinde hemencecik geçiveriyor ama olsun. Zaten her an trafik kazası geçirebilme ihtimaliniz olan bir ülke de illaki sigaradan öleceksiniz diye bir kanun yok.
Az öncede dediğim gibi her şeyden önce kendiniz için dünyalık yada ahiretlik çok geçerli bir SEBEP bulmalısınız sigarayı terk edecekseniz.
İşte ben önce bu sebebi buldum. Ve bu sebebin çok çok önemli olduğuna inandım.
Az çok yazdıklarımı okuyanlar bilir ki dini anlamda kendime göre bir inanç tarzım var. Bu tarzın içinde akıl en fazla önem taşıyan öğelerden.
Neden ?
Çünkü Rasulullah Efendimiz(sav)”bir saat tefekkür etmek bin yıl ibadet etmek den hayırlıdır.” demiş.
Neyle tefekkür edeceğiz. Beyinle ..
Beyne en çok zarar veren şeylerden biri ne? Sigara ..
Buyurun bakalııım !
İnsan ilk önce inancını sorgular, sonra ibadetleri yapmaya çalışır, ardından daha neler yapabilirim diye düşünür. Gün gelir nefsi ile mücadele etmesi gerekir. Tüm bağımlılıklarından kurtulması icabeder. Putcuklarından vazgeçmesi şarttır. İşte bu aşamada sigara ve benzeri tüm alışkanlıkları terk etmesi zorunlu olmalıdır..
Bu elbette herkes için geçerli değil, benim bahsettiğim laf da kalmayıp ciddi anlamda inanç taşıyanlar için.. Kendine iyilik yapmak isteyenler için. Kendini kandırmaktan artık vazgeçenler için.
Çok yaşamak umurunuzda olmayabilir, belki sıkıntılı hastalıklarla son günlerinizi tamamlamak da size rahatsızlık vermeyebilir. Ama ölümden sonraki sonsuz hayatta kullanacağınız ruh gücünü bu dünyada ki beyin kapasitenizle elde edecek olmanız sizi birazcık düşündürmelidir.
Anlık zevkler için lisedeki tarih hocamın tabiri ile kıvrımları teşekkül etmemiş elli gramlık beynimizi, beyin hücrelerimizi nikotine yem etmeyelim derim.
Sigaradan her nefes çekişimde beynimdeki binlerce hücrenin öldüğünü ilk duyduğumda yaşadığım küçük şokla, muhtemelen binlerce hücremi daha kaybettim. Ama zararın neresinden dönerseniz kardır.
Bir sebep bulun ve o sebebe sıkı sıkı sarılın. Ve beyninize felanca (misal ukala nil:D ) yaptıysa bende yapabilirim mesajı yollayın. Eğer İNANIRSANIZ sizde bırakabilirsiniz. Ama neye inanmak kime inanmak ? Kendinize mi ? Hayır..! atın çöpe o kişisel gelişim kitaplarındaki kendine güven başar sözcüklerini. Kendinize değil, Allaha güvenin. Onun yardımı ile başarabilirsiniz. Hatta hatta başardığınızda dahi BEN sigarayı bıraktım değil, O bana bıraktırdı demelisiniz.
Malum hikmet dünyası. Her şey pat diye olmaz. Elinizden gelen her şeyi yapıp ondan sonra tevekkül. Nedir elimizden gelen ? Ben yardımcı bir teknikle sigarayı bırakacağıma kendimi inandırdım önce. Pek çok şey var. Ama size sigarayı bir saatte bıraktırtan biorezonansı tavsiye ederim. Ben öyle yaptım. Bir saat sonra tiryakiliğim ve nikotinle birbirimize bağlandığımız kardeşlerimle olan bağlarımda sona erdi. Hemen çay kardeşliği grubuna katıldım.:))
Biorezonans hakkında bilgi vermeyeceğim, üşeniyorum. Google’u tıklayın bakın canım a a a bu ne tembellik
Peki bir web adresi vereyim madem. Ben Ankara’da ki merkeze gitmiştim ama İstanbul’dakinden randevu almıştım ehehehe canım sonra iptal ettirdim.. www.biorezonansankara.com .. Eğer Ankara’daki merkeze giderde sigarayı bırakamazsanız benim son sigaramı içtikten sonra attığım yarım paket winstonum var, onu da alın sizin olsun. :)) Gerçi onlarca yarım paket var çöpte .:)
Neyse şaka bir yana gitmeden önce kesin olarak sigaradan kurtulmaya karar verin derim. Vermeden giderseniz orda ki görevli yüksek sesle söz verdirtiyor.
En bunaldığım zaman bile o sözü verdiğim için utandığımdan içemedim :)
Ha birde sigaranın içinde bulunan siyanurdan bahsedeceğim. Masanın üzerinde siyanur dursa, alıp onu ağzınıza atar mısınız demişti görevli bey bana. Atmam demiştim. O halde niye sigarayı içiyorsun demişti. Kendimi geri zekalı gibi hissetmeme sebep olmuştu. Demek ki cidden sigara beyin hücrelerimi harap etmiş, tüketmiş. Yoksa niye öldürücü siyanuru yıllarca yiyeyim.. Kendimi bana salakmışım gibi hissettiren o beyfendiye buradan bir kere daha teşekkürlerimi sunuyorum. Allah razı olsun. İşlerini rast getirsin. Müşteriden başını kaşıyacak vakit bulamasın inşaallah.
Sigarayı bırakın ve hayatınızı, özgüveninizi, sağlığınızı, dininizi, pıpıl pırıl parlayan cildinizi, temiz akciğerlerinizi vs. vs. ve İlla ki ÖZGÜRLÜĞÜNÜZÜ geri alın.
Bir yandan Allah a inanıyorum deyip bir yandan da bilimum putlarla yaşantınızı sürdüremezsiniz.
Ben sigarayı Allah için bıraktım. Tüm alışkanlıklarımdan, bağımlılıklarımdan kurtulmak için yola çıktım. Benim için en zor olanlarla işe başladım. Kurbanlarımı en zor olanlardan seçtim..
Ben sigarayı Rasulullah için bıraktım. En çok sevdiğim şeylerden vazgeçtim.
Dünyada her şeyden çok beni sevmedikçe gerçek mümin olamazsınız diyen çağrıyı yüreğimin tüm hücrelerinde duydum.
Ben sigarayı bıraktım.
Çünkü ona hiç ihtiyacım olmadığını hissettim.
Sizinde ihtiyacınız yok. Hiç olmadı … Olmayacak ta..
İNANIRSANIZ !!!
…nil
YORUMLAR
Okudum...
Genel bi yorum yapmayi dusunuyorum ahircik; elestirel... Ki yararimiz dokunsun sana :)
Ama ilk izlenimim; ... Neyse sonra soyleyeyim.
ahirzamanmelegi
Harikasın
Geliştiğimi hissettim eleştirilerinle
:)
Ya hu bu akıllı telefonları beni cildirtmak icin mi icat ettiler nedir
Bi dunya yazdim ufacik bi yanlisi duzeltemeyip sayfayi yenilemek zorunda kaldım.
Neyse
Bu eften puften sorunlarımla sıkıcı olmamak adına konuya daliyorum
Direkt;)
Haaa unutmadan yazının bildirimi de gelmedi favori listemde olduğun halde
Yönetiiiiiim
Are you Sleeping?
;)
Pardon uzattım yine...
Böyle bir yaziyla hele ki böyle bir bakış açısıyla karşılaşacağımi tahmin etmemistim
Kakara kikiriye her daim hazir olan nefsimle soke olduk
Dumur olduk
Perişan olduk
Olduk yani yalan değil
Ama çay kardeşliği de iyiymiş dedim
Keser mi
Bilmiyorum.
Bir de o dedigin merkezin methini duymuştum sigarayi içen degil adeta yiyen bir yakinimizdan ve o yarim paketleri gördüğünde kendini cennette gibi hissettigini hepsini içmek içmek sadece içmek isterken
O gunden sonra icmedigini
Anlattiginda matrix in bir sinema Dehası degil gercek hayatin sıradan bir seysi olabileceğine kanaat getirisim...
Offfg cok karisti
O degil yazdiklarimi da goremiyorum ki ustte kaliyor ekranda korkumdan aşağı da cekemiyorum; (
Ah ahir
Su yazdiklarimi kimse okumasın senden başka mumkunse
♥♥
ahirzamanmelegi
Aynı sorunu tablet pc de de yaşıyorum
Düşünsene şiiri yazıyorum tam kaydetcem pat tamamı silinio
Ama akıllandım önce S Not ta yazıyorum artık :))
Yazıyı henüz okumadım
Eski blog sitemden olduğu gibi kopyaladım.
Sırf sen merak ettin diye. Bu yazıyıda neden sildim, hiç hatırlamıyorum.
O gün bu gün ben hâlâ sigara içmiyorum.
Arada bir şööyle bi nefes çekip üfleyesim gelmiyo değil hani.
şaka bi yana Rabbim herkesi kurtarsın o illetten.
Sohbet eder gibi yorum yazman çok hoşuma gidiyor.
:))
Çok tatlısın.
Reeldede seni tanımak isterdim.
Sevgiler.
Ben kiloyla tütün alıp parmaklarımla kendim sarıyorum. Demek istediğim ben de birkaç kez senin dediğin yollarla bıraktım.
Yazının inanç kısmını sorgulamak ne haddime.
Eğer bir gün merak eder de tek bir sigara içersen bil ki hiç kötü birşey olmaz. Aksine kendini mutlu hissedersin. O kadar iyi gelir ki ikinciyi, üçüncüyü de iki gün içinde içer sonra da paketi cebine koyarsın.
ahirzamanmelegi
Şimdi geçmişe bakıyorumda artık kendime bu kadar katı kurallar koymadığımı görüyorum.
Kendimi sınadım defalarca. Hiçbirşeyin vazgeçilmez olmadığını kendime ispat ettim. Kendimin bile..
Aynı şeyleri yaşadım ama bu değerli bilgi ve düşünceler biraz daha ne kadar şanslı olduğumu belgeledi, bende kırk yıla yakın bir zaman sigar kullandım, son zamanlarda içmiyordum yiyordum adeta, tam tamına iki yıl iki ay oldu bırakalı,çok mutluyum sizede bu anlamlı yazı için sigara içenler adına teşekkür ediyorum ahirzamanmeleği, saygı, selamlarımla
ahirzamanmelegi
Sigarayı 17 sene içtim. Yaklaşık 6 sene olmuştur bıraktığım süre. Bıraktığınız süreyi saymaktan vazgeçtiğinizde sigarayı gerçekten bırakmış sayılırsın demişti bir dostum. :))
Belki de haklıdır.
Siz benden daha ziyade tebriğe layıksınız. Kırk sene dile kolay.
Sevgi ve selamlarımla.
Çok anlamlı ve de çok güzeldi yazınız tebrik ederim.Hiç sigara kullanmadım Allaha şükür.24 yaşım var ve beni arkadaşlarımdan ayıran en büyük özelliğim sigara kulanmamam.Futbol oynadığımız için sigara kulanan ve kullanmayan hemen belli oluyor,tabi bu hayatın bir kısmı.Diğer önemli yönlerini de siz çok güzel vurgulamışsınız.selam ve saygılar :)
ahirzamanmelegi
Gençlerden böyle sözler duymak ne hoş. Umarım hiçkimse sigaraya başlamasın. Ve daima spor yapalım genç yaşlı demeden.
Sevgi ve saygılarımla.