- 732 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Selamın Önemini anlayan dostluk
SELAMIN ÖNEMİNİ ANLAYAN DOSTLUK
Sevgili Dostum,
Bazen bizleri dini konularda sohbetlere de davet ediyorlar, kültürel ve sanatsal sohbetlere de. Bizlerde “Davete icabet sünnetir” diyerek severek gidiyoruz. Orada bir çok insanla tanışıyoruz. Tabii ki amacımız da yeni tanıştığımız insanlar ile, seninle kurduğumuz dostluk gibi, gerçek dostluklar kurabilmek ve bunu da ömür boyu devam ettirmek temennisi ile bu sohbet ve toplantılara gidiyoruz.
Sevgili dostum,
Sohbetler o kadar güzel ve samimi görünüyor ki, sohbetlerden sonra çay kahve muhabbetleri gerçek manada ikinci bir sohbet oluyor.”Nerede çalışıyosrun, nerede oturuyosrun, seni sevdim, devamlı görüşelim, ailece sohbet edelim” konusu ile başlayan sohbetler sanki ölene kadar devam edecekmiş gibi görünüyor. Telefonlar alınıyor, “semi ziyaret edeceğim” sözleri veriliyor. Ertesi gün o sohbette tanıştığın Üniversiteli genci yolda gördüğün zaman seni tanımamazdan geliyor. Hocaları soğuk bir selam ile uzaktan geçiyor. Ya biz dün sohbet eden adamlar değil miydik? Hani ne sözler ne konuşmalar yapmıştık.
Sevgili dostum,
Bu muamelelere maruz kaldıkça senin ne kadar içten dost olduğunu ve dostluğun ve devamlı dost olmanın o kadar kolay olmadığını ve sohbet etmek ile dost olmak kavramlarının çok ayrı kavramlar olduğunu yarım asırlık yaşantımızda yeni yeni anlıyoruz..Madem dostluklar pekişmeyecek, madem sohbetten sonra selamlar alınmayacak , yüzlere bakılmayacak, o zaman sohbete gitmenin ne anlamı var? Bir gün başka öbür gün başka olacaksak sohbet yerine evde kitap okuyalım da gelişelim daha iyi.
Sevgili dostum,
Amaç konuşmak değil, kalıcı dostluklar kurmak olmalı sohbetlerde. Sana ve dinleytene faydalı olacak beyninde kalıcı izler bırakacak ki o zaman o sohbetin faydasına inanarak gidelim.
Sevgili dostum,
Boş sohbet etmek, yeni dsotluklara kapı açmayacak konıuşmalarda bulunmaktansa kitap okumayı tercih ediyoruz.Nu da okuduklarımızı anladığımız ve hayata da uyguladığımız zaman bizlere artı değer katıyor. Hem de sevdiğimiz kitapları tekrar tekrar okumak bizlere zevk veriyor. Bu yüzden boş sohbetler etmek yerine okumayı tercih ediyoruz.
Bununla amacımız sohbet edenleri küçümsemek , hor görmek değil. Bizim sohbetlerden fayda sağlamadığımızı, karşımızdaki insana güven vermediğimizi anlıyoruz. O zmaan yapacak şey, faydamız olmayacak ve insanlara güven ve saygı aşılayamayacağımız ortamlardan sessiz sakin olarak uzak kalmak en iyisi Çünkü bizim amacımız öğrenmek. Sohbet etmek değil. Öğrenemeyeceksek konuşmanın ve dinlemenin bir anlamı da kalmıyor.
Sevgili dostum,
Bir insnala sohbet etmiş ve “ seni ziyarete geleceğiz” demişsek hiç olmazsa bir kere ziyaretine giderek o sözümüzü yerine getirelim. Sen ve ben bunu yaparız ama toplumda çok insna buna dikkat etmiyor. Söz özdür ve sözünde durmayan insan da kalabalıklar arasında bile yalnız kalır ve bu sözde durmama onu huzursuz eder. Bu tür söz verip de sözünü yerine getirmeyen insanların yaşadıkları ruhsal ve duygusla sıkıntısını yüzlerine baktığımız zaman anlayabiliriz. O yüzden biz konuşurken ne konuştuğumuza dikkat ederiz ki yalana dilimiz alışmasın ve doğru söyleyen insan olarak tanınalım. Biz doğru olan insna olmaya gayret edersek toplumda az sayıda da olsa doğru olan ve “sözümüz özümüzdür” diyen ve buna inanan insanlarda gelip bizi bulurlar. Bizde öyle insnalar ile dost olmanın sevincini yaşarız. Bazen bir dost bile dünyadaki milyonların yapamadığı sevgi ve yaşama sevincini bize aktarabilir. Tıpkı senin gibi..
Sevgili dostum,
Yukarıda anlattığım sohbette konuşup da ertesi gün görmemezlikten gelme durumu insanların özgüven noksanlığı ve hastalık derecesine o insanların içine yerleşmiş olan önyargılardan meydana gelmektedir.Bu önyargıları içindfen söküp atamayan insan da böle çelişkili durumlara devam ederek ömür boyu bunun sıkıntısını yaşar ve kalabalıklarda , büyük topluluklar içinde bile kendisini yalnız bularak bunalımlı bir hayat yaşar.
Sevgili dostum,
Bu yüzden ilk tanıştıpımız insanla mesafeli olsak, O insna hakkında dedşikodu duyska bile mesafeyi ilk başta koruyarak ama selamı sabahı da kesmeden tanımaya bakmak lazım. Sonrasında bizi rahatsız eden davranışı çok olurs auzka kalırız ama sabredersek bakarsın o da senin gibi dostumuz olur.Böyle çok arkadaş dost edinmiştim tabii ki
Sevgili dostum,
Başkaları ne yaparsa yapsın biz sohbetlere katılınca orada tanıştıklarımızı ve smaimi sohbet ettiklerimizi unutmayarak tekrar gördüğümüzde onunla sohbet ederek dostluğa devam edelim. Bakarsın ilk başta ufakn tefek hoşlanmadığımız davranışlarını bizim sevmediğimiz davranışları da terk ederek dostumuz olur. Senin gibi onunla da dost oluruz .Böyle ne güzel olur değil mi?
Dostlarımızın çoğalması , önyargılarımızın ve yanlış düşüncelerimizin giderek azalması temennisiyle..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.