- 704 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BENİM ADIM KADER
Her şeyin suçlusu ilan ediyorsunuz beni. ben neden sonuç ilişkisinin sonucundan başka bir şey değilim.
Ne ekersen onu biçerisinin biçileniyim ben.
Suçlarını neden benim üstüme atıyorsun. Sen ekmeseydin beni biçmeyecektin.
Ne çok iftira atıyorlar bana.
Ben kader, bana inanlarla, inanmayanlar neden sonuç ilişkisinin dışında değil. Farklı olan iş olduktan sonraki ruhsal durumlar. Bana inananlar suçu bana atarak bir anlamda rahatlıyorlar. Tedbir almadıklarını, dikkatli olmadıkları gibi birçok hataları, içlerini kemirse de ‘kader’ deyip unutmaya çalışıyorlar. Ve acılarını benim ismimle tedavi etmeye çalışıyorlar. Birçoğuna faydası da oluyor belki, ne diyelim.
Bana inanmayanın elinde böyle bir seçenek yok. Daha doğrusu o seçeneğe kendisini kapatmış. Onlar bana hiç iftira atmazlar. Suçlarını bana yüklemezler. Onlar neden sonuç kanunlarını sorgularlar.
Bu iki kesim benim yüzümden kavga da ederler. Bu yüzden ben kendimi tanıtmaya karar verdim.
Ben kimim?
Hakkımda o kadar çok tanımlama yapıldı ki, bu karmaşa içinde bazen bende kim olduğumu şaşırıyorum.
• Bu karmaşayı bana inandığını söyleyenler yapıyor. Bu yüzden onlara sesleniyorum.
• Sizler her şeyin Allah’tan olduğuna inanan insanlarsınız. Eyvallah doğrudur, hayırda şerde Allahtandır.
• Fizik kanunlarındaki neden sonuç ilişkisini yaratan da Allahtır. Yani bilimin vesilendiricisi, aşama aşama bir zincir halinde sürmesini,her birinin bizim için bir mucize olan hayret ettiğimiz bütün keşifler oluşlar Allahın yarattığından başka bir şey değil. İnsanların bazısı bunu ‘bilim’ olarak niteler ve Allah bağlamından koparır. Bazıları da koparmaz. Ama her iki halde de bütün evren ve içindekiler aynı temel kurallar içinde yaşar ve sonucuna katlanırlar. Referansı Allah olanlar bu zincire ‘sünnetüllah’ der. diğerleri ise ‘bilim’ der. Ama her ikiside bu kurallar karşısında eşittir. Başınız ağrıdığında ikinizde ‘aspirin’ alırsınız. Yani bu dünyada kayırılmazsınız.
• ‘Rahman’ ismiyle ayrım yapılmaksızın bütün mahlukata merhamet eder Allah.
• ‘Rahim’ ahrette sadece İslam olanlara merhamet eder. Burada bir kayırma vardır ama inanmayan için zaten böyle şeyler söz konusu değildir. Bunlar fantezidir.
• Ben kader: Allahın merhametini üzerinize çeken davranışları tercih ederseniz; ilk adımları bu yönde atarsanız Allah’ta bu çizgide bir hayat sunar size. Allahın kahrını üzerinize çekerseniz yine aynı karşılığı alırsınız. Fizikte kimyada neden sonuç ilişkisi olduğu gibi psiko sosyal bilimlerde de neden sonuç ilişkisini de yaratmıştır Allah. Öyle olduğu için, psikoloji, sosyoloji adı altında ilimler doğmuştur. Yani burada da karmaşa yoktur ama zorluk vardır. Ölçme ve teşhis zorluğu vardır.
• Suçu bana atan bir anlamda inandığı Allah’a da atmış olmuyor mu?
• ‘atını sağlam kazığa bağla sonra Allah’a ısmarla.’ sözü her şeyi açıklıyor. Bu söz sizce neden ortaya çıkmıştır. Çünkü insanlar Allaha emanet deyip, neden sonuç kuralına yani inandıkları Allah’ın kuralına uymamışlar, tembelliklerini ve tedbirsizliklerini Allah’a ısmarlamışlardır aslında. Tabi sonuç kötü olunca da faturayı bana ve dolayısıyla Allah ‘a kesmişlerdir. Ondan sonra da tevekkülü tavsiye etmişlerdir.
• Tevekkül de benim arkadaşımdır. Ama insanlar onu hep tersten okurlar. Başlarına bir hal gelince tevekkül edelim, yani razı olalım derler. Oysaki durum tam tersidir. Tevekkül şudur. Herhangi bir işte, o işe ait bütün tedbirler alındıktan, yapılması gerekenler yapıldıktan sonra sonucun iyi olmasını Allah’tan ummaktır. O’na güvenmektir. Ama sonuç bilemediğimiz bir nedenden dolayı, sınavdan, adaletten dolayı istediğimiz gibi çıkmayınca ona razı olmaktır.
• Hasta olan birinin doktorları bırakıp hoca hoca dolaşması sünnetüllaha (bilime) aykırıdır. Allah’ın tedavi için yarattığı ilmin dışına çıkmaktır.
• “başınıza gelen musibetler ellerinizle edindikleriniz yüzündendir. Ama O yinede çoğunu affeder. Şura:30 (yani affettikleri kısımlardan musibet vermez.) demek ki biz dualarımızda affedilmeyen kısımlar için dilekte bulunuyoruz.
• Kişinin gaybının (geleceğinin-bilinmezliğinin Allah tarafından bilinmesine kader denir. Bırakında o beyin denilen birkaç gram sıvıyı yaratan Allah onun ne yapacağını da bilsin, bunu neden çok görüyorsunuz.
• Gelecek zaman geçmiş zaman bizim için geçerli. ya zamansızlık kavramını ne yapacağız.
• Beni yanlış tanıyanlar diyorlar ki Allah kaderimi böyle yazdı, onun için böyle oldu. Suçlu kim Allah (!).oysa asla böyle değil .
• Kuranda insanları rehavete düşürecek, çalışmaktan ve sorumluluktan kurtaracak en küçük bir ima bile yoktur. Aksine “boş kaldın mı, hemen başka işe koyul”İnşirah. Bu anlamda bir müslümanın emeklilik psikolojisine girmesi de doğru değil.
• Yapacağımız işleri Allah yazdığı için yapmıyoruz. Bizim o işleri yapacağımızı Allah bildiği için kader defterine yazılıyor.
Eğer kaderin hepsini bizbilseydik, onun üzerinde gizem olmasaydı düşünün dünyanın halini, insanlar ya hep korku içinde yaşayacaktı kimi de korkuyu tadmayacaktı. Oysa insan korku ve ümit arasında yaşar. Korku firendir, ümit yaşama sevincidir. Her ikisi motivasyondur.
YORUMLAR
Dün gece rüyamda bir sandal vardı.Sandal tamda rıhtımın hemen yanında.Kıyıya sanki yeni çekilmiş, ıslaktı belden asağısı.Yavas yavaş yürüdüm, yanına varınca içimden bir his, bin ve git...Evet güzeldi bu düşünce.Bindim ve açılmaya baskadım.Elimdeki kürekleri aynı anda kullanamiyorum.Birinin yönü diğerine uymuyor, kıyıda dönüp duruyordum.
O kadar yorulmuşum ki sızmışım bu esnada.Kendime geldığımde denizin tam ortasındaydım.İşte savaş o esnada ba§kamıştı.Kendimi mi yoksa içimde canından olmak istemeyen, tat derken ardını arayan, doyumsuz istekleri sonlanmayan 'ben'' mi?
Ve sorgulama başlar:
Uzaktan bakınca da koca bir hiç,yakına alınca da....Bütün akılları üst üste konunca yada insanoğlunun sahip olduğu aklı bir araya getirince işte geldiğimiz noktayı görebiliyoruz.Sonsuz evrende bir son aramak,yada sonun başlangıcını akıl etmek,asıl akla mı vardıracak? Yoksa asıl akıl o zaman mı başlayacak?Sonsuz bir son içinde yine sonsuz bir akılla asıl var olanı aramak suyu hep ateşle yakmaya benziyor.
Eminim ki bir gün su yanar,ateş ise onu söndürürse bu anlamsız arayış bir anlama kavuşacaktır.
O sonsuz güç bence insanoğlunun sahip olduğu,benli duyguların kendini araması ve belkide o ben ile kendini bulmasıyla bir başka boyutta o0h'lanacaktır.
Tüm var olanların,insanoğlundan başka düşünemeyen sonsuz canların hakkı bir şekilde akıl dışında aklanacaklar...Sonsuz evrende ben dahi tüm canlıların sonlanmayan hayat araması,fakat çaresiz ve bilinçsiz bir şekilde varlıklarının ortadan kalkmasını cismin akılla mı,ruhla mı,bir bilinçle mi devamını aynı ölçü de merak etmekte.
Keşke gelmeseydik,keşke gitmeseydik.Her ikisine de bir keşke de benden...
Saygılar, Sevgiler Ustaya.