Sevgilerin Kokusu Başka Rengi Başka
Biz eskiden ne güzeldik seninle yar..
nasılda severdik birbirimizi
nasıl hükmetmişti sevdamız her şeye
zamanı nasılda durdurmuştuk
bitmeyen sohbetlerde ayrılık kelimesini nasılda çıkarmıştık hayat lugatımızdan
hiç kimseler yoktu sanki etraflarda bir sen bir de ben......
Bozkırda bir köy. Kerpiç tek katlı evler. Dedemin akasya ağaçları. Arı kovanları. Babaannem fatmagül diye bildiğim gülhatmi pek sever.Bir de vişne çürüğü girginalar. Bu küçük bahçede en çok keyif aldığım şey toprağa yatıp, kendimi o anla bütünleştirmek. Altı yaşımın bönlüğü ile anlamaya çalışıyorum dünyayı.Bulutlar pamuk yığını gökyüzünde. Toprak içine almışken beni,vücudum güneş ışığı ile ılgıt ılgıt ısınıyor.
Bu anda ne bez bebeğim, ne anamın bağırması, ne de Beytullah’ın kıllı kulak memesi.
Akşam olunca gelmez hemen babam eve. Uzaklarda olur ve hep üşümüş olur. Atların kişnemesi ulaşınca eve elimde peşkir, hazır olda beklerim babamı.Bazen kızarlar, yatsana diye,Olmazlanırım. Babam elini ayağını yıkayıp ta, tahta sinin başına geçinde başlar seramonimiz.
sofrada üçüncü tabakta sevgimiz tüter.Beni öper yatağa götürür.Kokusunu çekerim içime.Terinde kokusunda, ebruli bir ton. Kızıyle gurur duyan baba kokusu mudur? fark edemiyorum .Kokusunda güven duyuyorum. Kendimi seviyorum. Uykularımda rengarenk bir düşe bırakıyorum kendimi.
Gamsız tasasız koynuna girerim geceye. Gecede kumdan kaleler, sarayda ben prenses babam kral.Her şey bize göre. Cadılar ve kötü kalpli kraliçe uzakta.Prens daha bana görünmemiş.
Babamın tacı,kasketi.İçinde sevgisi, şefkati sinmiş.Kokusu bozkırdaki tüm çiçeklerden daha güzel, daha özel.Bana has.
Ne zaman büyüdüm. Neredeyse yolu yarılamıştım. Bir adam görüyorum.Yaslanasım geliyor omzuna.Birden fark ediyorum kokusu buz mavisi. İçindeki zerreler aşk tadında. Aşık oluyorum!!!
İlk ayrılmamız da tişörtünü sarıyorum başıma Kokusu koruyor beni, kimden mi benden .Özlemim buram buram.İnsanın duygularıyla koktuğuna inanıyorum .Kokular duyguları vururlarmış.
Aşk kokusu neler barındırmaz ki içinde. Heyecan, tutku, delilik, esriklik, kıskançlık, bencillik, fedakarlık, özveri...........sığıyor işte. Aklıma gelmeyenler de var mutlaka.
Sizce kokular sadece şişeye hapsedilebilir mi?
* Olcay Derecik