- 862 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYALIK SERVETLE ÖVÜNMEK YANLIş...
DÜNYALIK SERVETLE ÖVÜNMEK YANLIŞ ...
Selam size gönül dostlarım. Dünyalık servetiyle övünen nice insanların arttığı bir zamanda böyle bir konuyu paylaşma gereği duyuyorum. Bizleri hiç yoktan var eden Rabbım ömür boyunca inanıp , güvenenlere yardımcı olacağı kesindir. Haşa inanma yanlarda nasibinden yararlanmaktadır amma onları bekleyen felaketlerinde olabileceğini hatırlatmada fayda var. Bizlerin aç gözlü olarak dünyalık hırslara kendimizi kaptırırsan ahireti tez unuturuz.
İşte bu yönden dolayı duygularımı ifade etmeye çalışıyorum. Alın teriyle kazanılan her servet bereketli olur. Dinimiz gereğince yerli yerinde harcama yaparsak müsrife yönelmezsek yine kazanan bizler oluruz. İhtiyacımız dışında ki serveti de uhrevi alemde cennet kazanabilmek için hayır işlerine usulüne uygun dağıtırsak elbette bizim sevap hanemize yazılan ameller işimize yarar.
Bazı zenginler inancı gereği yoksulları koruyup gözetmekte , elinden geldiğince ekmek kapısı açmaktadır. Hanesi için çalışan her kişi hakkını aldığı sürece refaha erer. Hak hukuk tanımayan işçilerine karşı bazı zalimce davranan zenginlerde malıyla, mülküyle övünerek uhrevi alemi aklına asla getirmezler. Dünyalık zevklerinin peşinde koşarak benliğini kaybederler.
O tür insanların gururundan, kibrinden yanına pek yaklaşamazsın. Her hangi bir ihtiyacını yani mağduriyeti yansıtırsan bile karşılık bulamazsın. Oysa dünyalık servetin dünyada kalacağını Peygamber efendimiz dahil ondan sonra fetvasını sunan alimler, hocalar ısrarla vurgulamaktadır. Ahir zamanın belirtileri gün yüzüne çıkmaya başladı. Allah beterinden saklasın diyelim.
Boş servet şiirimde bazı verilmesi gereken mesajları özetlemeye çalıştım.
Dünyalık zevklerinin içine kötü alışkanlıkları da katanların vay haline diyorum. Her fırsatta söylediğim gibi bizlere emanet olan vücudu sağlıklı korumamız gerekirken zararlı maddelerle tahrip etmeye kalkarsak her yönden darbe almış oluruz. Varlığımızın, sağlığımızın, tükendiği gibi, imanımızın da zedeli duruma düşeceği kesindir. Kitabımız kuran bu konuları acıkça anlatmaktadır.
Teknoloji harikalarından istifade ederken, dünya ve ahiretiniz için gerekli bilgilere İnternet ortamından ulaşmanız mümkündür. Bazı malıyla övünenler bir felaket sonucu mağdur duruma da düşebiliyorlar. Allah cümle ümmeti Muhammedi her türlü felaketlerden korusun diyorum. Sadece menfaatimizi düşünmeyelim. Fakire, yoksula, yetime , öksüze verdiğiniz sadakalar, fitre, zekatlar misliyle size geri döneceği gibi, amel defterinizi de zenginleştirir.
Ahımı alma şiirimi okuduğunuzda helalleş meniz gereken yakınlarınızı aklınıza getireceğinizden eminim. Sinema artistinin rol gereği her kılığa girip görevini yapmaya çalıştığı gibi bende sanatım gereği artılı, eksili sorunları, iyi kötü durumları yansıtmam gerekiyor. Şahsımla alakası olmayan şiirlerimi bile sanki zor durumda olan benmişim gibi hakkını vermeye çalışıyorum.
Aksi halde başarıyı yakalayabilmek zordur. Şöhret meraklısı değilim. Tüm gayem yazdığım faydalı eserlerin okuyuculara ulaşmasını sağlamaktır. Eserlerimle de övünme gibi durumum yok. Çünkü okuyucu kitlesi haz duyup fikirlerinden istifade edemedikçe emeklerinde boşa gitmiş sayılır. Hoşça ve dostça kalınız, dünyalık servetlerle övünenleri uyaralım İnşallah.
***** BOŞ SERVET *****
Üç metrelik kefen yetecek sana,
Gerçeği deyince darılma bana,
Harcama yapalım hayırdan yana,
Dünya servetiyle övünemez sin.
Yaşarken sadaka, zekatı verin,
Fitreyi sunarken kabul et deyin,
Uhrevi aleme yönelsin beyin,
Dünya servetiyle övünemez sin.
Sınırlı olsa da bize yetecek,
Malında, mülkün de bir gün bitecek,
Belkide hanende baykuş ötecek,
Dünya servetiyle övünemez sin.
Miras bıraktığın seni anar mı? ,
Amali bol olan sence yanar mı? ,
Dengeli düşünen insan döner mi? ,
Dünya servetiyle övünemez sin.
Şeytana, nefse de kanmayın aman,
Zekiyim desende geçiyor zaman,
Ne Harun kaldı ne Sultan Süleyman,
Dünya servetiyle övünemez sin.
***** AHIMI ALMA *****
Ne sana, ne bana zarar gelmesin,
Allah’ım kaza ve bela vermesin,
Mutlu hanemize kabus girmesin,
Göz yaşın inmesin ahımı alma.
Ağrılar, sancılar bitirir seni,
İhanet edersen yitirir seni,
Senden uzaklara götürür beni,
Başında dönmesin ahımı alma.
Beddua edersem feleğin şaşar,
İsabet tutanlar intizar yaşar,
Gönlümü almayı acele başar,
Ocağın sönmesin ahımı alma.
Masumun yüreği kırılmamalı,
Tesirli sözlerle vurulmamalı,
Sevenler silaha sarılmamalı,
Ciğerin yanmasın ahımı alma.
Taşımak zorlaşır aldığın yükü,
Akıllı olmanı istiyor Zeki,
Biraz özetledim yazdığım ne ki,
Şuurun donmasın ahımı alma,
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.