Hasat zamanı geldiğinde...
İnsanlar yollara düşer üçer, beşer.
Biçerdöverler, patozlar yola düşer.
Tarlalara işi için koşar her beşer.
Her yıl hasat zamanı geldiğinde…
Kara toprak bağrına alır her canı.
Bir çığlık kaplayacak dört bir yanı…
Düşünsene hesaba çekileceğin anı.
Elbet bizlerin de gelir hesap zamanı…
Nasıl sizler de sevinir misiniz? Ne zaman? Tabi ki hasat zamanı geldiğinde... insan sevinmez mi? Ektiği ürünün verimini alacak, sevinecek, her yere bir bereket gelecek. Gerçekten de öyle.Çevreye baktığımızda bir sevinç, bir koşuşturma, bir hareketlilik var.Bizler bu hareketin neresindeyiz.İçinde mi dışında mı?
İnsanlar İstese de istemese de bu hareketliliğe dahil oluyor. Bizlere de bir sevinç geliyor. İnsanın ektiği ürününün verimini alması kadar sevindirici bir olay var mı? Hasat zaman geldiğinde ; Çarşıda, pazarda, tarlada …Her yerde bir hareketlilik vardır.Bir tarafta biçer döverler, diğer tarafta saman toplayan traktörler, çiftçi tarlasında hasat zamanının tadını, verimini çıkarmaya çalışır.Hani derler ya çalışan demir pas tutmaz diye…Çalışan insan da tembelliğe alışmaz.Hasat zamanı insanların çalıştığı , sıcak Güneş altında terini akıttığı bir zaman dilimidir.İnsanların hareketli olduğu bir zaman dilimidir.Hareketin olduğu yerde bereket olur.
Görüyorsunuz her yerde bir canlılık, hareketlilik, bereket var.Altın sarısı olan tarlaları biçerdöverler biçmekte, biz insanların istifadesine sunmaktadır.Biz insanlar da bu buğdayları öğütüp yemeklerin baş tacı ekmek için un elde ediyoruz.Allah bereketimizi artırıp yüzlerimizi güldürsün.
Toprak ana çok mütevazi… Biz canlılara,insanlara hiç kızmaz,bizleri kırmaz.Üzerine bastığımız halde insanların yüzünü devamlı güldürür.İnsanoğlu da bu bereket ve bolluk karşısında elini açıp yüce yaratana güzel sözler söyleyip dua etmelidir.İnsanoğlu ektiği ürünün hasadını yaptığı zaman çok mutlu olup, sevinir.Bu mutluluğu hasat zamanı geldiğinde hasadını yapan gülen yüzlerde görebilirsiniz.
Dünyanın kuralı bu… İnsanoğlu bu dünyaya doğru, helal yolda çalışıp rızkını aramak ve yüce yaratana ibadet, dua etmek için gönderilmiştir.İnsanoğlu da rızkı için doğru yolda çalışmalı ürününü ekmeli hasat zamanı geldiğinde de ürününün hasadını yapmalıdır.
Gün gelecek; çalışan, yorulan, eceli gelen insanoğlu bu dünyadan göç edecek.İşte burada da kara toprak boş durmuyor.Bağrına alıyor bu dünyada ömrünü tamamlamış tüm canlıları…O anda bir çığlık kaplar dört bir yanı.İşte bu noktaya gelmeden insanoğlu da hesaba çekileceği anı düşünüp yaşamını ona göre sürdürmelidir.Çünkü bu dünyadaki hasat zamanı gibi ahret aleminde de insanların hesap anı gelecek.Önemli olan bu hesap zamanında hesabını verebilen kullardan olabilmek.Ne mutlu hasat zamanı geldiğinde ve diğer bütün günlerde ahret alemindeki hesap anını düşünenlere ve yaşamını öyle sürdürenlere…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Kendimi, yıllar önce tarlada yazları çalıştığımız günlerde hissettim. Mal masat, tavuk köpek, ekin, mısır, uzun zamanda dövülen harman, hele mahsül zayıfsa ekin kavrama, tırpanla biçilen yerlerin destesini alırken anaduttan kayar, kağnı arabasına yığarız, beceremeyiz araba eğri olur kayar ya da devrilir.. kağnının tekerinin oluk gibi yaptı toprak yollar, toz, saman, taze çıkmış domates (mis gibi kokar), yanında daha yeni verime başlamış salatalık, yeşille kuru arası soğan, of gençliğim of.. yalınayak tozlu yollarda akşama eve gel ayranlı dene çorbası.. Üstad, artık hiç biri yok. Ne köy var, ne de o hayat. Hepsi bitti. Her iş kolaylaştı ama biz köyü terkettik. "Asrı gurbet harab etti köyümü, Bülbül gitti baykuş kondu gelele..."
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=89115
Selamlarımla tebrik ediyorum. M. Elmacı-Sinop
Menisa tarafından 6/3/2014 10:50:46 AM zamanında düzenlenmiştir.