- 1591 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
AYRILIK NEDİR?
İlk akla gelen şey: Bedenen uzaklaşmak,fiziksel olarak o kişiyi görememek.
Oysa ki bana göre ayrılık fikren olursa gerçek ayrılıktır. Aynı ortamda , hatta aynı evde,
aynı yatakta ayrı düşmek... En acı ayrılık budur. Şimdi bu yazıyı okuyup da haklısın biz de çok ayrı düştük diyecek zannedildğinden çok kişi olduğunu tahmin ediyorum. Kimileri
bunu gizler rol yaparlar. Bu çok daha zordur. Kendini kandırmak düzeltmek için çaba harcamamak.
Çocuklarıyla ayrı düşmek de bunlardan biri. Anneler babalar çocuklarından ilk ayrıldıklarında büyük bir sarsıntı yaşarlar. Oysa ki evde iki kelime konuşmıyorlardır birbirleriyle. Çalışan anne babanın çocukları için ise durum daha vahim. Eve yorgun gelen anne ancak ev işlerini bitermeye zaman bulabilir. Onun için çocuklarının genel ihtiyaçları dışında onları dinleme, anlama , dertleşme gibi çok önemli duygusal bağlarda uçurumlar oluşur.Uzaklara gitmek değildir ayrılık bu bağlamda. Ayrıldığı zaman evdeki birey rahatlıyor ve malesef bir daha geri dönmemek için bahaneler uydurmak zorunda kalıyorlar. Eşlerden biriyse ayrı düşen, mutlaka yuvanın dağılmasıyla son buluyor bu iletişimsizlik...
Oysa ki evde çok güçlü sevgi ve iletişim kurabilen ailelerde, çocuklar uzaklara gitse de kopukluk olmuyor. İletişim daha güçlü devam ediyor.Geri dönüldüğünde daha güçlü bağlar oluşmuş oluyor.Geriye dönüşler şenliye dönüşüyor.
Bütün dünyada hızla teknolojinin yayılması sonucu bireysellik hızla yayılmakta, sanal aleme kaçış yolları aynı evde büyük ayrılıklara neden olmaktadır. Dileğim bedenen ayrılıkların ruh ayrılıklarının önüne geçmesi için hepimizin el ele vererek birşeyler yapmaya çalışması.
Sadece kanbağının oluşturduğu ayrı dünyaların insanları aynı evi dahi paylaşmaktan vazgeçip tek kişilik daire veya odalarda yaşıyacak gibi görünüyor. Ne dersiniz? Bunu engellemek için ne yapabiliriz?...
YORUMLAR
ve tekrar slm abla cok güzel bir konuya deginmissiniz. Ayni evin icinde ayri dünyalarda yasayan insanlar. günümüzde cok var böyle iliskiler kopuk kopuk her tarafta ayri bir parca bir türlü toplanmamis. ayrilik evet cok seyi ifade eder ayrilik diyince akla sevgiliden ayrilma ilk akla gelen o olur keske ayrilik sadece sevgiliden ayrilma anlamina gelse yada evden biri evlenipde gitse öyle ayrilik olsa ama ayni catinin altinda duvarlar örüpte duvarin bir tarafinda anne bir tarafinda baba birtafafinda cocuklar olmasa bu en büyük aci veren ayriliktir.
Anneler babalar calisirlar evet nicin iyi bir gelecek icin daha iyi yasamak icin ama para mutluguda alip götürür bazen farkina bile varilmaz bazen anneler babalar cocucklara para verirle hemde fazlasiyla onlarin yasadigi bir anlik mutlulugu gercek mutlulku sanarlar oysaki ne büyük bir yanilgi icindedirler. Cocuga yada gence para yerine sevgi verilse onu dinleme dertlerini paylasma sansi verilse inanin verilen o paradan cok verilen sevgiye daha mutlu olurlar.
SEVGI
Her anne baba cocugunu sever ama önemli olan sevmek degildir bence onu yasata bilmek ve o sevgiyi vere bilmek ki gelecege dair daha iyi bir tohum ekilmis olsun.
SAYGILAR
Günümüzdeki olumsuz yaşam koşulları haliyle sosyal yönden insanların hayat tarzını da ekliyor.Belki sözlerimle pencerem biraz daralmış gibi olacak ama şöyle bir durum var insanlar bir durumu karıştırmaya başladılar.Biz normalde yaşamak ve geçimimizi sağlamak için çalışıyoruz.Ama çoğu kişi sanki sadece çalışmak için yaşıyormuş gibi geliyor bana.Yaşamak için çalışmak gerekir ama çalışmak için yaşamak doğru değildir.
Pek çok güzel ilişki,aile yaşamları,iyi arkadaşlıklar ve çevre ile olan ilişkiler genel anlamda çalışma ilgili prensipler sebebi ile zarar görüp tahrip olmaktadır.
Elbette ki her çağın kendine göre bazı ayrıcalıkları olduğu gibi sakıncaları da baş gösterecektir.Bizim çağımızın sakıncası ise sosyal yaşamın unutulması olacak her halde..
Konu için teşekkür ederim ...
Bence bunun 2 farklı nedeni olabilir birincisi;zaman ilerledikçe doyumsuzluğumuz artıyor,ikinci nedense teknolojiye duyulan çılgınlık.Düşünsenize artık insanlar birbirlerine mektup yazmıyor.Ha belki diyecek olan olabilir bana hadi canım sende kolaylık varken neden yazayım mektup e-posta en güzeli.Değil işte yazamadıkça konuşamıyoruz konuşamadıkça uzaklaşıyoruz çevremizden.Msn dili ile konuşmaya başlamış artık gençler bir öğretmen olarak gözlemliyorum da artık "elbette" kelimesi gençlerimizde yok "ok" ya da "tamam" diyorlar.Aslında öyle güzel bir konuya değinmişsiniz ki üzerinde saatlerce yazılıp tartışıla bilir.Ben yine de kısa keseyim yazara saygılarımı sunuyorum bir dönüp düşünün dediği için sevgiyle NenA
NENA tarafından 5/30/2008 8:02:15 AM zamanında düzenlenmiştir.