Dağlar da eşarp bağlar...
Dağlar da eşarp bağlar…
Her gün akşama doğru Amanos dağlarına bakarım,
Çoğu zaman dağların üzerinde bembeyaz bulut olur.
Bu güzelliği görünce sanki dağların üzerine çıkarım.
Bu bulutlar sıcak günlerde serinliğe biraz umut olur.
Ninem demişti ki: Oğlum şu dağlar da eşarp bağlar.
Beyaz başörtüsü dimdik ayakta durmasını sağlar.
Sevincinden geçtiği yerleri serinletir,ıslatır,ağlar.
Gördün mü Amanos dağları ne güzel eşarp bağlar?
Ne olur başını açma, devamlı bağla o güzel eşarbını.
Bak ne güzel örtüyor başını, saçını…açmıyor ayıbını.
Bu bulutlar çıktığında;Nem,yağmur doldurur kabını.
Her gün bu sevinçle seyrederim Amanos dağlarını…
Dağlar da eşarp bağlar.Dağların eşarp bağlaması nasıl olur?Her gün akşama doğru Torosların Uzantısı Amanoslara, Amanosların da en yüksek tepesi Mığır tepesine bakarım.Bakmamak elde değil ki?Çünkü pencerenin perdesini açtığımız zaman 1 kilometre batıda bu güzelim dimdik Amanos dağları durur.Bu ihtişam, bu büyüklük olduğu halde bu dağlarda hiç gurur,büyüklenme yok.Biz insanoğlu çok basit davranışlarda gururlanıyor,kendimizi övmeye çalışıyoruz.Allah bizleri gururlanan,büyüklenen kişilerden etmesin.
Bu yüce dağlar bizleri her zaman yanına, başına çağırır.Bir çok insan bu dağların başında, eteğinde yerleşim yeri kurup köyler, mahalleler oluşturmuşlar.Bu mütevazilik bu misafir severlik olur da insanlar bu güzel dağlara Amanoslara gitmez mi? Bu serinlik, buz gibi çıkan sular,mis gibi kokan kekik kokusu olur da insan buraya gitmez mi? Buralarda ev kurmaz mı?İşte çoğu insan dağların arasında yerleşim yerleri kurmuş yaz mevsiminin sıcak günlerinde serinlemek, dinlenmek amacıyla Amanoslar üzerinde bulunan yaylalara mevsimlik olarak gitmektedir.
Bizler Hatay ilinin Hassa ilçesinde ikamet ediyoruz.Hassa ilçesi Gaziantep,Kilis,Kahramanmaraş illeri arasında yer alan Hatay’ın Gaziantep ve Kilis sınırlarındaki ilçesidir.5 kilometre sonra Gaziantep ve Kilis il sınırlarına giriyoruz.İlçemiz bu yüzden il merkezlerine eşit uzaklıktadır.Bu da ayrı bir güzel yanıdır.
Ama en güzel yanlarından bir de Amanos dağlarının eteğinde kurulu bir ilçe olmasıdır.Amanosların serinletici havasından, buz gibi akan sularından, hele de Çardak yaylasından gelen içme suyundan doya doya istifade etmektedir.Bu suyu ilçemize getiren yerel yönetimden Allah razı olsun.
Dedik ya her gün akşamüzeri gözümüzün önündeki Amanos dağlarına bakar, başını beyaz eşarpların kapattığına tanık oluruz.Bu güzelliği görünce insan kendini bulutların dağların üzerinde hissediyor.Gelin bu güzelliği bir de yaylada ikamet edenlere bir sorun bakalım…
Küçüklüğümde ninem demişti ki:
-‘’Oğlum şu karşındaki dağlar da eşarp bağlar, kendini korur’’demişti de o zamanlar bir anlam çıkaramamıştım.Hakkını helal et Nine şimdi seni ve bu sözünü çok iyi anlıyor,dağların Amanosların eşarp bağladığına her gün şahit oluyorum.Bu beyaz baş örtüsü dağların dimdik ayakta kalmasını sağlayıp, dağlara bir serinlik, bir nem ,bir ıslaklık getiriyor.Dağlar da boynu bükük kalmadan bizleri seyrediyor.
Kış mevsiminde bu dağlar çoğu kez siyah eşarp bağlar,siyah yakışmadığı için bulutlardan beyaz eşarp ister.Bir bakarsınız ki Kasım ayında bembeyaz kar yağar, bu beyaz eşarbını Taaa Nisan ayına kadar çıkarmaz, gururla bu beyaz eşarbı, karı takar.Güneş vurduğunda daha bir güzel olur, bizlere güler, parıldar…
Rüzgarın çıkması ile senin eşarbın dağılır ama Amanosların üzerindeki bulutlar, eşarp dağılmaz üst üste yığılır bir başka güzel olur.Dağların üzerine bir serinlik, bir nem, bir yağış düşer…Dağlar,canlılar,ağaçlar bir başka sevinir.
Ne olur bu dağlara,Amanoslara sen de bakarak o güzel başını, eşarbını açma.Saçını, ayıbını açma…Eşarp sana çok yakışıyor.Ninemin o güzel sözünü, ben çocuk iken bana söyleyip de anlayamadığım o sözünü ‘’Dağlar da eşarp bağlar’’ sözünü hatırla… Dağlar eşarp bağlayarak nasıl güzelliğine, güzellik katıyor ise sen de güzelliğine güzellik kat…
02.06.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.