ALGINIZI KENDİNİZ YÖNETİN
ALGINIZI KENDİNİZ YÖNETİN
Söylediklerimde hiç haklı çıkmak istemediğim halde hep haklı çıkıyorum.
Doğruyu yanlıştan ayırmanın tek bir yolu var, inandığınız doğru bir ifade.
İnsanlar her olayın doğruluğunu test etme şansına sahip değildir. Bazı olayları değerlendirirken başkalarının yaşadıklarından ders çıkarır. Bin yıllarda kazanılmış deneyimleri elinizin tersiyle itiveremezsiniz. Bugün bedenimzle ilgili yaşadığımız sorunların temelinde algımızı yönetemediğimiz, daha da kötüsü algılarımızın başkaları tarafından yönetildiği gerçeği yatıyor.
İnsanların çok azı düşünür. Çok azı yaşadıklarını sorgular.
Düşünme olayı insan beynindeki sinir hücreleri arasında var olan sonsuz sayıda eşleşme olasılığının olabildiğince değerlendirilmesidir. Sinir hücrelerinin eşleşmesi yüksek miktarda enerji gerekir. Toplumdaki bireylerin büyük bir çoğunluğu enerji harcamayı sevmez. Böyle insanlar yalnızca toplumdaki yerlerini muhafaza etme gayretindedir. Bunlar kanaat önderleridir. Geriye kalan büyük kitle de bunları örnek alır, onlar gibi davranır. Toplumun algısı genel olarak kanaat önderleri tarafından yönetilir.
Bir de bir elin parmakları kadar az sayıda insanlar vardır. Sorgulayan, araştıran bir kesim. Kimse farkında olmasa da toplumun bütün yükü bu insanların sırtındadır. 2020 yılında ülkemizde insanların %25’i kanser olacak, bir yılda kanserden ölecek 5.000.000 insanın sorumluluğu omuzlarındadır. Geceleri uykuları kaçar, bu insanları nasıl kurtarabilirimi düşünürler.
Toplumun büyük bir kesimi iktidarla ilgili, Soma Faciasıyla ilgili sorunlara takılı kalırken duyarlı bir insan iktidarla ilgili sorunları da takip eder, Soma Faciasını da 2020 yılında olacaklara da çözüm bulmaya çalışır.
Ey bu yazıyı okuyan dostlarım, sizlerden ricam biraz atasözlerimizi hatırlayın. Bir de ülkemizin yakın gelecekteki iki büyük sorununa da dikkat kesilin. Bunlardan birincisi insanları üretime katmak, ikincisi geliyorum diyen kanser faciası…
Özellikle televizyon ekranlarından izlediğimiz reklamlara dikkat edin. Algınızı yanlış yönetiyorlar. Canım dediğiniz çocuklarınıza yönelik yapılan reklam ürünlerinin kanserojen olduğu atı alan Üsküdar’ı geçtikten sonra farkediliyor.
Kansere karşı mücadelede biraz daha aydınlanmak istiyorsanız sosyal medyada ‘’KİMYASAL KARŞITLARI’’ grubumuza gelin, bilgilenin.
Lütfen algınızı başkalarının yönetmesine, yönlendirmesine izin vermeyin…
Saygılarımla
Mustafa Koca
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.