Devrim Ve Devrimci
Bir insan devrimciyse çok abartmış demektir, sesi soluğu yoksa hatta. Şimdi bir devrim salağı ses çıkartsa bir biber gazıyla hallediliyor desem kaosun olduğu yerde… sloganın olduğu yerde ses vardır sadece, devrim yoktur, devrimci vardır ama… slogan slogan slogan, şöyle söyleyim; sloganı stadta yapan devrim mi yapıyor? Hayır! Takımını destekliyordur.
Ama şu var ki bir devrimci kendini destekliyorsa, devrimi alt üst ediyor bu biline gözlemlediğim sadece bir devrimcinin devrim yapması değil, slogan yapmasıdır. Bana göre en güzel devrim, niteliğini senelerce ve asırlarca tutacak yazımlar ve o yazımların atalarıdır. Niteliklerin bizlere yol göstereceği sağlam zeminler ve üzerindeki çalışmaları kol açan etmek, devrimi devirmeyecek devrimin devireceği eskiler olmalıdır.
Yani ziyadesiyle ben devrimcilere devrimci gözüyle bakamıyorum, onlar sadece slogancılardır. Bana göre dünyadaki en harika, en mükemmel, en muhteşem devrimler; atasözleri ve değimleri, edebi metinleri kapsayan kaynaklarıdır, alın buyurun bakalım. Ha şu bir gerçek ki takipsizlik kararı mahkemelere mahsustur. Bunun dışında neyi okumak neyi öğrenmek, aydınlanmak istiyorsanız sizlere kalan en önemlisi zaman değil, avantajdır.
Deniz Gezmiş vesaire benim için bir devrimci değil mesela, sol için tutuşmuş taraftardır, yani bir futbol takımı aşığıdır, yani sadece slogan atan kendini tanıtan bir amigodur. Mesela ben size diyeceğim ki hadi bana arenada boğa kızdır… boku yersin! Şayet karşıma çıksın, benim gözüm de gerçekten bir devrimci olacak… ben Atatürk’ten, kaymağını tutmuş şairlerden, atalarımızdan başkasının elini öpmem!
27.05.2014
YORUMLAR
Devrimciden önce devrim ne? Bu tanımı bilseniz sokaklarda, stadlarda, kalabalıklarda bağıranların devrimle ne kadar alakalı olabilecegini anlayabilirdiniz.
Saygılar