- 1029 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ETİKETLEMELER-ETİKETLENMELER
İş çıkışı bir arkadaşımın beni alıp yemeğe götürmesi hele helede bu bir deniz kenarı ise tüm yorgunluğumu unuturum.Dün akşamda böylesi güzel bir gece geçirdim adalara karşı güzel bir sohbet hafiften teni ürperten tatlı esinti.Yan masadan kulağıma gelen konuşma beni etkiledi.Beyefendinin olmaması gerektiğini söylediği konu aile içi etiketlemelerdi.
--Çocuğa etiket yapıştırdılar ,solcu diye .Çocuk kendini anlatamadı ailesine ve çevreye yazık mahvettiler çocuğu?
Düşündürücüydü!Hep derim kadının görevi ağırdır ev de .Ben ev işinden bahsetmiyorum çocuğa en yakın annedir ve onun gelecekteki kimliğinin anahtarıdır.Kadın bilinçli değilse tek işinin ev işi kocaya hizmet komşu gezmeleri olduğunu düşünen kesimin çok nadir evlatları okur.Baba da önemli ama ikinci planda önemli.Anne hay-huy,baba hay-huy bir evlilikte evlatlar ne olur ki binde biri adam olur.
Bu yaşlarda anlıyorum ki çocuklarımı yetiştirirken psikoloji adına eğitimlere katılmam ,okumam ve dr/ lar ile diyalog için de olmam alkolde sınır tanımayan bir eşe rağmen düzğün evlatlara sahip olma nedenimmiş.Şu an bunu daha iyi görmekteyim.Kendimden örnekler vermem kendime artı puan kazanmak için değil .En iyi olaylarda kendi yaşanmışlıklarımızı biliriz.Ha!Evlatlarımda yetenekliymişde şu an hem mevkileri ,hem hayatları düzende.Ya babaları ...Bu eğitimlere ilk onun için katıldım ben.Yıllarca emek verdim.Ama duyduğum kadarı ile hala içkisinin esaretinden kurtulamayan biri.İradeyi kullanmak ! Burada duruyorum ;sigara konusunda bende çok iradesizim ..Herhalde alkol de öyle bir şey.
Bilmeden çocukların yanında geçen diyaloglarda öylesine banda kayıt yapıyorlar ki buna yıllar sonra şahit olabiliyorsunuz.
Bu günün sorunlu ve toplumda ha bire ötelenen kimliklerin çocukluğuna dönüldüğünde görülüyor ki aldıkları darbelerin bedelini bu zamanda ya kendileri ödüyorlar ya da başkalarına ödetiyorlar.
Benim bebeklerim çok güzel bebeklerdi (şimdide öyleler ya)maşallahlarımla.İkinci bebeğim doğduğunda aileden bir akrabam onu istedi nüfusuna alacak ve o büyütecekti..Daha o an dondum kaldım..
Ex eşimin içme nedeni; kardeşi doğduğunda ,anneanneye gönderilmiş olmasıydı.Kendisini dışlanmış ,ötelenmiş ve istenmeyen çocuk olarak beynine işlemişti.Evliliğimiz sürecinde ben bunu aşamadım .Psiko yardım almaya ikna edemedim .Psiko yardım için ben delimiyim ki dr a gideyim derdi.
Bunları bilirken ikinci bebeğim değil on ikinci bebeğim dahi olsa veremezdim.Ayrıca evlat bir başkasına verilemiyor eğer bakacak şartları varsa ailenin...
o AN YILLAR SONRA ÖĞRENDİĞİNDE O ÇOCUĞUN DURUMUNU DÜŞÜNDÜM.:(
İnsan olmanın en önemli unsurunun derin düşünmek,bencil olmamak,akıllı davranmak,ruhsal durumunu dengede durmak ve empati yapmak olduğunun bilincindeyim.Mesela bir şeyin daha bilincindeyim artık çalışmak istemiyorum...
Bu hafta İzmir e gidiyorum.Yazın butik otelimizi işleteceğim geçen sene resim dersi vermem için teklif vardı.Onu değerlendirebilirim.İstanbul a dönmeyi pek düşünmeme rağmen yöneticilik yaptığım firma beni bırakmıyor.Çocuklarımla yakın oturmak bir düşüncem ama nedenli hayatlarından uzak kalırsam hepimizin özgürlüğü daha saygın olur düşünümündeyim..Bir firmadan daha iş teklifi var belkide yazın dinlenince kışa alışmaya dönebilirim .
Tüm bunları niye anlattım mı?
BEN DE KENDİMİ ÇALIŞMAYA ODAKLANDIRMIŞ ÇALIŞMA VE ÖĞRENMEYE ETİKETLEMEMİŞMİYİM SİZCE..?
Ev de mısmıl bir hayatı düşünemiyorum bile.Ama otuz yaşında da değilim yaş elli beş...Hoş bilgi,tecrübe ve kültür artı yönetebilmek tecrübe hangi genç insanda var ki...İnsan yöetebilmek benim işim ...İnsanlarla uğraşmak çok yorucu bir o kadarda lezzetli.Onları eğitmek yönlendirmek sizin emekleriniz sonucu onların başarılarını görmek benim en lezzet aldığım olaylar.Onlardan tek isteğim işin yalan ve üç kağıdına kaçmayın.Yalan hemen çıkar ortaya üç kağıtta sabırlı olun ama dürüst olun paldır kültür hareket etmenin sonucu kayıptır kazanç değil.Hırsınız olsun işinizde yükselmek kendinizi ilerletmek adına ,başkalarının omuzuna basarak yükselmek olmaz.Etik değildir hiç bir zaman bir kademe yükseldiğinde hızla yere çakılman yakındır .Onun için dürüst yükselmelere bakın.Kısacası net ve dürüst olun ki sizi herkes tercih etsin .Adınıza yapıştırılacak etiket zavallı,a gözlü,çakal hırsına sahip,huyu beş para etmez,insanı gammazlar satar,ona güvenilmez,hırsız ,karekteri zayıf ,güçlü karekterlerce kullanılır gibi sıfatlar bu alanda sizin dez avantajlarınızdır.Hata yapmış olsanız bile netlikle söyler ve özür dilerseniz doğru ve düzgün davranışı yapmış olursunuz .İşte iş hayatı ve insan yetiştirmek, yönetici yetiştirmek zor işler.
En önemli tembihlerimden biri ise size biri bir şey dediğinde ,hele helede birini kötülüyorsa,bilin ki kıskanmanın zirvesine vurmuştur.Kimiside yaptığı hataları ,yediği herzeleri karşıdaki yapmış gibi o insanı etiketleyebilmektedir kendini kurtarmak adına...Kimiside her şeyin üzerine atlayıp tam bir SAZANlık göstermektedir.
İnsan olmakkkk
İnsan kalabilmek zorrrr
Hele helede kendini beğenmekten kurtulabilmek bazılarınca pek bir zor...
.........................................................................SEVGİLERİMLE
........................................................................................EMA
YORUMLAR
Sevgili Ema bir şiirinize şöyle bir yorum yapmıştım günün birinde
Asaleti,özü sağlam,bilge medeniyete hayran, medeniyeti dolu dolu yaşamayı kendine vazife sayan asil cesur azimli bir yürek demiştim,
Şimdi bu yazınızı okuyunca sizi tanımlamada haksızlık yapmadığını anlıyorum, evet bende 57 yaşındayım lakin sizden öğreneceğim çok şeyin olduğunu, ve sizi örnek ileriyi göre bilen ,hayatın acımasızlıklarına sürprizliklerine, densizliklerine,sezilerinizin ,öngörülerinizin çok daha fazla duyarlı olduğuna inandım.
Hayatı tüm boyutları ile ele alıp değerlendirmeniz, karanlık, kaypak yönlerine,kaygan zeminlerine ,utanç yönlerine bir öğretmen gibi,bir eğitmen gibi ışık tutmanız yüreklerimizde itibarınızın,katkat arttığına bir işaret olduğuna inanıyorum.
Her ne kadar yüz yüze değilsekte, sanalda olsa biribirimizden yazışma,yorum, şiir edebiyat alanında anlayacağımız çok şeylerin olduğuna inanıyorum.
Sizi tanıdığım günden bu günedek, gerek şiirlerinizde,gerek yazılarınızda,makalelerinizde,tek amacınızın insanlığa ve hemcinslerinize bir ışık olmanız hep dikkatimi çekmiştir.,bu yaşam atmosferinde üstün gayret ve çabalarınızın, yaşam tecrübelerinizin insanlık yararına kullanmanızdan son derece mutlu olduğumu açıkça itiraf ediyorum asil bilge ,cesur yüreğinizi,mahir kaleminizi yürekten kutluyorum.
Şerefle bitirilmesi gereken hayattır, siz böyle birhayatı kendinize şiar edindiğiniz tüm çabalarınız yatsınamayacak kadar gün yüzünde, sanırım herkez bundan gereken dersi ben dahil olmak üzere,alacağımı düşünüyorum, Arif bir yazı , bilge dost yüreğinizi ,bir kez daha saygı ile selamlıyorum,
iyiki varsınız diyorum
___* * * * * * * * * *____
Ali Cemal AĞIRMAN
KARDELEN'NİNİM
şair67
hele kendilerini bulunmaz hint kumaşı sayanları, dev aynasında görenlerii, içinizde yüreğinizde kalsın derim , var ise şayet , gönül yasınız
Bazı kişileri insan sanırsınız,umulmadık anlarda, umulmadık zamanlarda , nursuz sülyeti ile karşılaşırsınız
taş yerinde ağırdır asaletiniz,özünüz,medeniyetinizle, iyiki varsınız
Laf aramızda can yürek, insanlık yüreğine düşen, adeta güneşssiniz
Saygılarım can yüreğinize manidar mahir kaleminize
Face booktaki etiketleme ve etiketlenme olayı üzerine bir yazı sanmıştım başlığı görünce ama okuyunca çok daha farklı bir konu olduğunu gördüm.
Güzel ve yerli yerinde mesajları olan öğretici bir yazıydı. Tebrikler.
Selam ve sevgilerimle.