- 608 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLARA ÇAĞRI
Büyük usta Charlie Chaplin insanlara çağrıda bulunuyor:
Üzgünüm ama ne yapayım ki İmparator olmak istemiyorum. Benim işim değil bu. Ne keyfimce yönetmek istiyorum, ne de fethetmek, hiç kimseyi. Olanağı varsa herkese yardım etmek isterdim: Hıristiyanlara, Yahudilere... Beyazlara olduğu gibi siyahlara da. Hepimiz karşılıklı olarak yardımlaşmayı istiyoruz. Uygar kişiler böyledir. Ortak mutluluğumuzla yaşamak istiyoruz, ortak mutsuzluğumuzla değil. Birbirimizi hor görmek ve birbirimizden nefret etmek istemiyoruz. Bu dünyada herkese yetecek kadar yer var. Ve toprak ana yeterince zengindir, yaşamımızı sürdürecek olanı sağlayabilir her birimize. Hayat yolu özgür ve muhteşem olabilir ama bu yolu yitirdik.
Hırs ve aç gözlülük insanların ruhunu zehirledi, dünyayı bir kin çemberi ile çevirdi. Ve hepimizi kaz adımlarıyla sefalet ve kanın içine sürükledi. Hızı arttırmayı başardık ama onun tutsağıyız... Bolluğu getiren makineleşme bize daha fazlası isteme arzusunu bıraktı. Bilim bizi utanmaz, sıkılmaz etti. Zekamız sert ve kaba yaptı bizi.
Beni duyma olanağı olanlara diyorum ki; umutsuzluğa düşmeyiniz. Üzerine çöken bela, vahşi bir iştahının ve insanın gelişmesi yönünden kaygılananların duydukları acıların sonucundan başka bir şey değildir.İnsanların kini geçecek , diktatörler yok olup gideceklerdir. Ve halktan zorla aldıkları güç yine halkın eline geçecektir.İnsanlar ölmeyi bildikleri sürece , özgürlük yok olmaz, olmayacaktır.
Askerler, bu vahşi adamlara adamayın kendinizi… Bu adamlar sizi hor görüyor, size tutsak gözüyle bakıyor, hayatınızla oynuyorlar.. Size nasıl davranacağınızı nasıl düşüneceğinizi , nasıl duygular taşıyacağınızı emretmeye kalkıyorlar. Sizi giydiren , yemeğinizi veren bu adamlar size hayvan muamelesi yapıyor ve sizleri top için yemlik gibi kullanıyorlar..
Doğaya karşı olan bu adamlara, makine gibi kalpsiz bu adamlara vermeyin kendinizi. Siz makine değilsiniz ! Siz hayvan değilsiniz! İnsansınız siz! İnsan. İnsanlık aşkını taşıyorsunuz yüreklerinizde. Kinsiz olun! Yalnız sevmeyenler nefret eder. Sevilmeyen ve anormaller …Askerler tutsaklık için çarpışmayın, özgürlük için çarpışın"