İLETİŞİMSİZLİK
Muhatabınızla ilgili ilk izleniminiz birkaç saniyede oluşur.Gerçekler bu denli hızlı anlaşılabilir mi?Saçına,giyimine,aksesuarına veya sesine bakarak hakkında hüküm vermeniz sağlıklı mı?Önyargılarla doluyuz ve birbirimizi yanlış anlıyoruz.
Zihin yeni bilgileri eski bilgilerle kıyaslayarak anlamlandırır.Üstünkörü bakar ve çabucak karar verir.Durun ,düşünün,farklı açılardan bakın,yeni bilgiler arayın.
Diyelim ki bugün arkadaşınız sizi sevinçle karşılamadı.Artık size değer vermediğine mi hükmettiniz?Niyetini doğru sezdiğinden emin misiniz?Belki hastadır,başı ağrıyordur,belki bir yakınını kaybetmiştir.Belki işyeriyle,okuluyla ilgili önemli bir sorunla boğuşuyordur.Belki sizi fark etmemiştir.Belki onu üzen bir hata ettiğinizin farkında değilsinizdir.
Size en korkunç kötülüğümüzü söyleyeyim:Bilhassa kıskandığımız,rekabet ettiğimiz kişilere yönelik iftiralardan hoşlanabiliyoruz.Delil sormayı aklımıza getirmiyoruz.Maalesef zaaflarımızdan birisi,aksini duymadıkça bir yalana inanıyoruz.
Birbirimiz,arkadaşlarımız,akraba ve komşularımız hakkında çok fazla yalan yanlış bilgiye sahibiz.
SÖZ TAŞIYAN GÖZÜYLE GÖRÜP DUYSA BİLE,GERÇEĞİ ÇARPITARAK ANLATIR.Gerçeğin bir kısmını onu anlarken kaybederiz,bir kısmını da anlatırken bozarız.
Yanılgıdan ve önyargıdan,düşünerek, sorarak dinleyerek kurtulun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.