- 954 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BENİM DUAM
İNSANLAR KALIPLAŞMIŞ DUALARIN DA DIŞINA ÇIKIP KENDİ ÖZELLERİNİDE BULARAK DUA ETMELİLER. YARADANLA ÇOK SICAK İLİŞKİ İÇİNE GİRİLMESİNDE HİÇBİR MMAHZUR YOK. AŞAĞIDAKİ DUADA BENİM ÖZELİM.
Yarabbi! Değer ölçülerin ne kadar iyi ve adaletli. "Üstünlük takvadadır." diyorsun. Ne kadar eşitleyici. İyi ki hükümleri koyan sensin Yarabbi, iyi ki sınırları çizen sen.
Ya Rabbi! İyi ki öbür dünyada malımızın çokluğundan değer kazanmayacağız. Makam ve mevkilerimizden değer kazanmayacağız..
Yarabbi iyi ki hükümleri koyan sensin. Yoksa biz bu dünyayı mahvettiğimiz gibi, öbürünü de mahvederdik.
Gerçekten biz insanlar ziyandayız. Ziyanımızı telafi et Yarabbi. Ziyanımızı telafi et ya Rabbi Bizleri bu dünya da, da öbür dünyada da ziyan edenlerden eyleme... Yarabbi bizleri, takvadan ve doğru yoldan ayırma...
Sana inananların ve inanmayanların Rabbi olan Allahım; Gecenin sessizliğinden, sessizliğin ürpertisinden, gecenin karanlığından, karanlığın ürküntüsünden, şeytanın vesvesesinden Sana sığınırım. Perçemlerinden tuttuklarından, mahlukatının şerrinden Sana ve tam kelimelerine sığınırım. İnsanların fitnesinden Sana ve senin tam kelimelerine ve isimlerine sığınırım.
Ya rabbi beni müttakilerden eyle!.
Rabbim beni korkusuzlardan, üzülmeyenlerden ve mahzun olmayanlardan eyle.
Ya Rabbi, bana kötülük etmek isteyen, yahut kötülüğümü isteyen, yahut benim Senden dolayı sevmediğim kişilere hidayet kapılarını aç... Ya Rabbi, onları doğru yola kılavuzlandır ve diğer insanlara karşı emin kişiler eyle.. Hasetten ve kinden onları arındır ve onlara gerçek sevgiyi senin sevgini taddır. İntikam duygularımı onların perişanlığı üzerine değil pişmanlığı üzerine bina et. pişmanlığın kırbacı, perişanlığınkinden daha yakıcıdır.
Allahım dünyada nasıl bir yol tutturacağımı bilmiyorum. Allahım lütfen bana hayırlı ve senin rahmetini celbedecek işler tutmamı bana güçlü istekle ilham et.
Allahım sensiz bir karar alabilmem olası değil, bekliyorum Kerem et.
Allahım hayırlı işler içinde olmam için bana Cebbariyet ismi şerifinle muamele et.
Allahım dualarımda, zikirlerimde sürçmelerimi bağışla. Sen bizim içimizdekini de bilirsin...
Rabbim bize kul olmanın bilincini, ibadetin sevincini yaşat.
Yarabbi içimize yaşama sevincini ibadet sevinciyle birlikte ver. Ruhumuzun dengesini koru.
Yarabbi kendimizi bulmayı engelleyen gıybet hastalığından bizi koru. Gıybeti deşarj olma aracı olarak kullanmamızı engelle.
Yarabbi, çok bilmişliğimiz (!) yüzünden kendimizi olduğu gibi çocuklarımızı da eğitemedik, senin yoluna kılavuzlandıramadık. Ey en büyük eğitici ve kılavuzlandırıcı, ziyanımızı telafi et. Çocuklarımızı doğru yola kılavuzlandır. Sıratı müstakime kılavuzlandır ve orada tut.
Rabbim, Senden gafil olmaktan yine Sana sığınırım.
Allahım hikmetin icabı çekici kıldığın şu dünyaya bizi aşık ve esir etme .
Yusuf’u kuyuya atan, sonra da sultan yapan Allahım, bizleri kuyularda bırakma.
Kişisel edepsizliğimden Allah’a sığınırım.
Güya kurguladığımız hayatta noktayı koyan sensin. Zihnimizdeki yüzde yüzlük garantileri sıfıra indiren sensin. Sadece dilemen yeterli.
Rabbim bilirim ki dilemenle her şeyi yaparsın; bana ve çocuklarıma içinde Sen olmayan düşünceler ve kararlar verdirme. Çünkü sen işlerin içindesin. Edip eyleyensin.
Ey esirgeyen ve bağışlayan Allahım; esirgeme ve bağışlamanı üzerimizden esirgeme.
Rabbim sığınmak ve korunmak için, isimlerinden tercih etme cüretine girdim. Ancak hangi ismini ele aldıysam içinde kayboldum. Her biri ayrı bir hikmet pınarı. Tövbe ediyorum ve Sana senin tüm isimlerine sığınıyorum. Bilirim ki sana sığınan Azizdir ve ismin bereket kaynağıdır.
Allahım duydum ki fazla hayal insanı hayalciliğe sevk ediyormuş. Romantizm hastalığına. Beni bu alışkanlıktan kurtar. İçimizdekileri de, dışımızdakileri de bilen Rabbim; sakladığımızı da, açığa vurduğumuzu da bilen Rabbim hayallerimden bana hayırlı olanı gerçekleştir. Amin..
Suyu temizleyici kılan Allah’ıma hamdolsun.
Suyu çeşitli kılan Allah’ıma hamdolsun.
Rabbim ben ki sana teslim olanlardanım inşallah. Lakin zaaflarım ve tembelliklerim yüzünden iyi bir iş üretemiyorum. Rabbim beni her türlü zaaftan kurtar, masiyetten ve vesveseden. Rabbim esirgeme ve bağışlama üzerimizden esirgeme. Sen esirgemezsen biz esirgenemeyiz.
Rabbim mürekkeplerin ve kalemlerin bitiremediği sonsuz ilminden bana da ver, sen ki el- Alimsin.
Vermekle bir şey eksik olmayan hazinenden bana da hazmedebildiğim kadar ver, çünkü sen Ganisin.
Verdiklerinin şükrünü eda edebilmemi sağla.
Rabbim teslim olmamı kolaylaştır, Ey iş ve oluşun içinde olan, edip eyleyen rahman Rahim, Aziz , Alim ve daha nice en güzel isimlere sahip olan Allahım; Sensiz hiçbir işe adım atamıyorum. Hata ederim diye vesveselerle boğuşuyorum. Doğru adım atmamı ve işlerin bana ait kısmı arasındaki ince çizgiyi, doğru algılamamı sağla.
Üretimden; soğutucu teslimiyetten, tembelliğe sevk eden yanlış algılanmış, tevekkülden; hatalı işlerimizin bahanesi ve sorumlusu olarak kullanılan tevekkülden sana sığınırım. Sana teslim olurum, bana doğruyu, güzeli, bereketliyi güçlü bir ilhamla ilham et. Sana teslim olma yolundaki sınavından beni muaf tut, yada kolaylaştır sınavımı ey Kerim olan Allahım.
Rabbim Sen vesileli de verirsin dilersen vesilesizde verirsin. Ben ki dilerim senden ki vesilesiz lütfedesin; ama ki vesileli hükmetmeyi murad ettiysen vesileleri benim için kolaylaştır. Senden başkasına bizi minnettar kılma. Minnettarlığı hazmedemeyenlere bizi minnettar kılma. Amin.
YORUMLAR
Ey her şeye hükmeden.Dün yere düşen, bugün yerden kalkan, yarın ebediyete gideceğini bir hayalden ibaret sanan, kul değil, kul arayanlara duam olsun.
Bu gece insanlık siyahtan arınsın.Yalanlarla ittifaklarını bozsun.Bu gece gökyüzünde yıldîzlar o kadar parlasın ki karanlık kendinden korksun.Bütün kirlilikler, günahlar en temiz sularla arinsin.
Bu gece tüm insanlık yeniden doğmuş gibi temiz tertemiz olsun.Tüm insanlığın en güzel hayalleri gercek, duaları kabul olsun.
Hayırlı Kandiller Usta.
Saygılar
Canı gönülden amin diyorum.
Gerçekten özel bir dua imiş.
Güzelmiş.
Her cümle, kendine özgü bir anlam bütünlüğü barındırıyordu.
Bir sonrakinde acaba nasıl bir güzellik sunulmuş diye meraklara kapıldım.
Bir çırpıda, tadına doyamadan bitti dua.
Bu dua,
hepimiz adına olsun.
Hepimiz adına amin diyorum tekrar.