- 1511 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
GABALA BAZAR
Ayağım ağrıdı “Jale suçlu” para kazanamadım “Jale suçlu” gaz çıkardın “ Jale suçlu karınla kocanla geçinemedin çocuk ağladı “Jale suçlu” şiirlerinden dolayı efkârlandın “ Jale suçlu”! Bur da ki en tutarlı suçlama hangisi olabilir! Bu açıkça belli iken zart’ı zurt’u bana bağladığında bakın neler oluyor bizim burada bir deyim var “sen kabala pazar mesnetli mesnetsiz çürüklü çarıklı sağlam dayanağı olan olmayan suçlamalarla bana saldırıyorsun! Kazanıyor musun? Sanıyor musun?
Bir durumu paylaşayım; Küçükken annemle yakınımızdaki pazara giderdik. Evimizde çok kişinin olmasından mütevellit(10 kişi) tüm sebze ve meyvelerimizi kasa ile alırdık. O sebeple asıl işlemlerin yapıldığı tezgâh bölümü değil de komisyoncuların bulunduğu toptancı kısmına giderdik. Kasa kasa domates biber patlıcan ne varsa annem başlardı pazarlık etmeye “kabalasına ne istersin” diye komisyoncu da kendine göre belirlediği fiyatı söyler bütçemize uygunsa alır gelirdik. Bu aldığımız meyve ya da sebzeyi kasasıyla (içinde çürükleri de dâhil) aldığımız için eve geldiğimizde bu kasayı seçerdik. Çürükleri bir yana sağlamları bir yana ayırırdık. “ bunu adına da kabala pazar derdik.
Bu noktadan hareketle, bazı suçluluk duygularımızı bastırma yöntemimidir yoksa sırf politika olsun diye politika yapmak mıdır bunu bilemem. Ama o basit Pazar işlemini yapamayacak kadar da körüz .
Geçenlerde şair arkadaşımın biri kendi yazısında şunu diyor biz haklıyız da ya neden karşı tarafı da bir kez olsun dinlemeye geçmiyoruz. Onlar cahil köylü bir şey bilmez diyerek koyunlara benzetiyoruz! Buradan o arkadaşımı yürekten kutluyorum. Şimdi sorarım size birçok âlim devlet adamı esas çağdaşlaşma bilginin saygı sevginin had bilirliğin aşamasında köylüyü efendi olarak görürken biz hangi zekâyla kırsal kesimi gerçek Anadolu’yu bu kadar ucuza satıyoruz! Sorgulamayı bilmiyoruz gerçeği görmezden geliyoruz(işimize nasıl gelirse) Böyle düşünen insanların açıkça beyninden şüphe duyuyorum. Duymakla kalmıyor esas meleyen insanların onlar olduğu gerçeğini savunuyorum.
Beni suçladığında bunun dayanakları ve elinde somut kanıtları olmalı, kocasını karısını kendi ailesini çevresini kendi benliğini sorgulamalı önce her görünen gerçek olsaydı tüm dünya da bütün insanlar birbirini yer dururdu.
Suçlamalarına sağlamların yanına çürük iddialarla gelirsen beni kandıramazsın! O sağlam doğrunla gelmiş olsan evet bende bu doğrudur diyeceğim ama kendi ailendeki(misalen) problemleri de bana bağlarsan işte orda işin rengi değişir alacalı bulacalı olur. Çocuk kandıran bir tavırla taraf toplayacağını sanan yanılır. Hele bu zekâ ile benim zekâmı hiç sorgulayamazsın. Kabala pazar bir beyinle beni kazanacağını sanan kaybeder.
He bende köylüyüm gardaş ayağında şalvarı elinde helal ekmeği olan bir köylü senin evinde çarşıdan bilmem ne marketinden aldığın ekmek benim sofram da bazlama var! İşine gelirse…
Bu arada benimde anam köylü ya o sebeple kabala pazar’a “gabala bazar” der.
Sağlıcakla….
İskenderun/25.05.2014
YORUMLAR
Doğrudur valla!
Kızdırmayın İskenderunlu bacımı.
Sözden kurşun döker,
çeker vurur beklemediğiniz anda.
Etkileyici idi cümleler.
Jale Keskin (Karadurmuş)
Nurefşan gerekeni söylemiş..Ben de şunu ilave edeyim..Şairlikle ilgisi olmayanların şiir diye yayınladıkları değil şiir müsvette bile olamayacak paçavralara övgüler düzenlere ne demeli..Gerçek bir şair bu tür yalakalıklara girmeyeceğine göre bunların kalitesi de ortaya çıkıyor..
Jale Keskin (Karadurmuş)
sert çıkışlar serzenişler ve çok haklı yerinde sözler....
ben böyleyim işine gelirse demişsin ve işine gelmeyende kendi bilir
yürek mert kalem sert ama bir o kadarda vefalı candandır benim arkadaşım ve iyice bunalmış:((
malesef neyi nasıl istiyorsak öyle okuyup algılıyoruz....
ki ....güya herkes şair her kez yazar birde ))
kız kardeşimin dediği gibi abla yaa bunlar şairim dedikçe Necip Fazıllar Nazımlar Külebiler bunların kemikleri sızlıyordur diyor
ne diyim balım....ne diyim buldum diyeceğimi bazlama yazmışsın bensiz yeme :)) seviyorum seni
kandilin mübarek olsun