- 694 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Turkcell ve Engelliler
TURKCELL VE SOSYAL SORUMLULUK
İşitme Engelliler Federasyonu Başkanı Muammer Ay’ın önerisi ile Turkcell’in her yıl Engelliler Haftasında yapmış olduğu “Engel Tanımayanlar” sosyal sorumluluk projesinin basın toplantısına “ İşitme Engelli Yazar” olarak bu sene beni de davet ettiler.
Davetlerine kabul ederek İstanbul’daki toplantıya katılarak Turkcell’in engellivatandaşlarımızın yaşamlarını kolaylaştırmak, onları hayatın içine katmak için “Engel Tanımayanlar” çatısı altında bir çok farklı alanda çözümler sunuyor. Bunlardan bir kaçını sıralamak gerekirse
-Engelli vatandaşlarımız için teknolojik çözümler
-Özedl tarifeler
-Görme engelliler için farklı sözleşme
-Görme engelliler için sesli fatura
-İşitme engelli vatandaşlarımız için görüntülü çağrı merkezi hizmetleri
-Türkiye Görme Engelliler federasyonu işbirliği ile Görme Engelliler Futbol ve Bisiklet sporu
-Bilgiye erişimde gırsat eşitliği sağlayan “ Hayal Ortaklığım” servisi
-Engelli dostu mağazacılık . İşitme Engelliler ile anlaşmak için çalışanlara işaret dili kursları.
- İşitme Engelliler Federasyonu işbirliği ile işaret dili kursları
- Engelli istihdamı
-TESYEV işbirliği ile Turkcell Engelli Kardelen Kızlara burslar
Daha pek çok proje ve sonuçları anlatıldı.
Topolantıdan Sonra İz İletişim’den İrem Yüce ile bir araya gelerek başarılı engellilerin engelliler okulunda engelliler ile buluşmalarına destek olmalarını , başarılı engellileri anlatan ve gene yazarları engelli olan kitaplara destek olmalarını, bu kitapların Üniversiteliler ile buluşması için Koç, sabancı , özyeğin , Has Üniversitesi gibi sosyal sorumluluk taşıyan Üniversiteler ile bu engelli yazar vekitapları tanıştırmalarını önerdim.
Dha önce bu fikirlerimi anlattığım çevremdeki Üniversitelilerin ve engelliler ile ailelerinin bu işe çok sıcak baktıklarını gördüğümü anlattım. Bu kitapları engelli yakını olan Turkcell abonelerine hedşye etmelerinin onlara çok güzel prestij kazandıracağını da anlattım.
Çok kibar ir iletişimci olan İrem Hanım , anlattıklarımı dinleyerek konuyu yetkili insanlara anlatacağını söyleyince mutlu oldum.
Gerçekten de başarılı engellilerin hayat hikayelerini okuyan Üniversiteliler ve Engelli yakını olan aileler çocuklarına ve engellilere karşı önyargılarını değiştirebilirler. Yeter ki engellilerin başarı hikayelerini doğru okusunlar. En bvüyük sorun da zaten engellilerin başarılarını bildiğimiz halde bu başarıları takdir edememek , anlayamamak değil mi? Bunun çözüm yllarını da anlattım .
Turkcell büyük bir iletişim firması olarak , engelliler ile engellli başarılı insnalar arasında köprü kurmak isterse bu önerilerime ve başka önerilerime de sıcak bakmasını dilerim.
Turkcell’e beni toplantıya davet etmesi , misafir etmesi, İrem Hanımın da beni dinlemesi beni mutlu etti. Umarım daha güzel iletişimlerde beraber oluruz.
“Engelsiz Başarı” kitabımı yazmam için beni yüreklendiren ve yazılarımı okuyarak bana yol gösteren ve yakında da bunu yayınlayacak olan Az Yyaınlarından Adem Özbay’a da teşekkür etmeden yazımı bitirmek istemiyorum.
Engellilere değer verirsek onlarda sevgi ile bilgi ile bizlere değer verecekler muhakkak . Bunu anlayan Az Yayınları ve Turkcell engellilerin manevi desteği ile daha da büyüyecek umarım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.