- 1256 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Sidre
- Efendi Sidre !... Efendi Sidre! Ekonomistlerin raporunu inceler incelemez size ulaştırmamı istemiştiniz.
-Biliyorum. ( Sidre’nin çehresine ciddiyet yerleşti. Şanına lâyık bir hâl aldı. )
- Sebebi ne Kumki? Bana somut bir şey söyleyebilir misin ?
- Araştırmalarımız devam ediyor . Korkarım tüm analizler aynı kapıya çıkıyor .
Sidre , düşünceli boğuk bir sesle :
- Üretim, bir ağacın can damarıdır. Üretemezsek yönetiliriz Kumki! Başkasının yönetimini kabul etmek boyunduruk altına girmekten farksızdır. İştahı kabarık pek çok düşmanımız var.
Kumki ürperdi. Dev sarmaşıklar ;acımasız sinsi yosunlar geldi aklına. Sidre’nin sesi daha gür çıkıyordu:
- Yavaş yavaş çürüyüp yok olmamız, memnun edecektir onları. Hayır ,hayır, Kumki!...Üretmeden tüketmek çok tehlikelidir. Bu bizi başkalarına bağımlı yapmaktan başka bir işe yaramaz. Acilen toplanıyoruz ; herkese duyur!
Sidre’nin yüzündeki ışıltı sönmüş; bakışları uzak diyarlara konuk olmuştu.
Kumki acele etti.
TOPLANTI-1-
Akşam sefalarının iki kez açmasından beri toplantı devam ediyordu.
- Güneş ışınlarının milimetre kareye düşen sayısı geçen sene bu mevsime göre dört kat artmış durumda. Buna rağmen yağmur bize ulaşmakta gecikiyor. Gökyüzü su moleküllerini toplamakta zorluk çekiyormuş. Dolayısıyla yağmur kutsal Humbaba Ormanları’na bile sayılı düşmeye başladı; çünkü ıslatacak daha birçok yeri var. Sidre :
- Olmaz öyle şey! Herkes bilir ki; ormanlar yağmuru çeker.
- Haklısınız Ulu Sidre; fakat yağmurları çeken ağlarımız yetersiz kalıyor efendim. Yağmur gittikçe uzaklaşıyor; ağlarımız yetişemiyor .Yetişse de ,bir şekilde, ağdan kurtuluyor . Birkaç büyük bulutu kementle yakalamaya çalıştık , onda da başarılı olamadık. Köklerin yüzde kırk sekizi kendini bağlamış durumda .Yeraltı kaynaklarımızdaki sular yön değiştirmeye başladı. Bir çözüm yolu üretemezsek sadece biz değil tüm Humbaba tehlikeyle karşılaşacak.
-Ebedi tekerrür...Mırıldar gibi çıkmıştı sesi.
-Bir şey mi dedin Küfürbaz?
- Hayır efendim, sadece sesli düşünüyordum. Cüsseli ormanlar tarih boyunca hep yok olmuşlardır.
TAVŞAN TASOR
Akşamdan kalan dışkısını zevkle yiyen Tavşan Tasor, bir ses duydu sanki . Kulaklarını iyice dikti . Alıcılarını sağa sola çevirdi . Yanılmamıştı , ses çınar Sidre’ nin tarafından geliyordu . Dışkısını yemeği bırakıp, ağzını sildi ; dudaklarının etrafındaki sümüksü yeşil atıkları diliyle yaladı . Sesin geldiği yere yöneldi .Son zamanlardaki hareketlilik gözünden kaçmamıştı . " Tanrı aşkına ! Bu ormanda ne haltlar oluyor böyle? " diye homurdandı.
TOPLANTI-2-
- Kendi performansımızı yargılamakla işe başlayacağız ,dedi Sidre ve ciddi bir ifadeyle devam etti:
- Herkesten "Performans Değerlendirme Raporu" istiyorum. Bu bir öz değerlendirme olacak. Kuvvetli ve zayıf yönlerimizi belirlemenizi istiyorum. Bundan yola çıkarak, iyileştirmeye açık alanlarımızı, tespit etmiş olacağız. Neydi vizyonumuz, unutmayın! "Yaşamı anlamlandırmak ve olabildiğince zenginleştirmek." Bunun için düzeltici ve iyileştirici ne kadar faaliyet varsa tüm yaratıcılığımızı etkinliğimizi, takım ruhumuzu ortaya koyarak bunun üstesinden geleceğiz. Süreç yeterliliğini yansıtan istatiksel analizleri kullanarak değişkenliği azaltmaya çalışacağız.
- Efendi Sidre ,dedi sabırsızlıkla Doki (topaklarında solucan yavruları kaynıyordu. ) Acil bir eylem planı hazırlamalıyız.
-Haklısın Doki, bunun için toplandık zaten. Aklın nerede? Öfkeyle çıkmıştı Sidre’nin sesi. Gözlerini Doki’ den ayırmadan devam etti:
- Sen Doki, bütün bu verimsizliğin , kayıplarımızın sebeplerini araştırıyorsun.
Doki ’nin gözlerine tuhaf bir ışık oturdu. Bir daha da yerinden kalkmadı.
- Sen Zamora, analizlerden sonra" iyileştirmeye nereden başlayacağız , verimliliği nasıl arttıracağız?" işin bu olacak,anlaşıldı mı ?
Zamora başını salladı. Dalgın görünüyordu.
- Burada mısın Kumki; yoksa sadece cismin mi aramızda ?
-Iııh... Efendim?
- Kumki! Tanrı aşkına ! Neyin var senin ?
- Özür dilerim efendim. Üretimle ilgili prosesleri düşünüyordum. İzin verirseniz, bir sebep- sonuç matrisi yapalım. En büyük duruşların ve kayıpların nerede olduğunu araştıralım.
- Günaydın Kumki ! Biz o faslı geçtik; başka önerin var mı ?
- Şey efendim! ( mahcup çıkmıştı Kumki ’nin sesi )
- Bir süreç haritası çıkarsak iyi olur.
- Imm... Haklısın ! Bu önümüzü aydınlatacaktır. Zamora lafa karıştı:
- Efendi Sidre , her sürecin tek bir sahibi olursa kargaşa çıkmaz efendim!
- Güzel, dedi Sidre memnun memnun...
Sidre ’yi memnun etmenin kıvancıyla genç Zamora yine atıldı:
- Efendim, operasyonel süreçlerimizi destek süreçlerin takip etmesi işimizi kolaylaştıracaktır!
( devam edecek :)
gönül gençyılmaz