- 3811 Okunma
- 8 Yorum
- 3 Beğeni
BAĞIRSAM DUYAR MISIN SESİMİ?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gündelik kaygılardan öylesine uzak ki benliğim… Aslında benliğin de ötesinde hırpalanmış bir devinim süre gelen. Nedir ya da kimdir ya da var mıdır bir sebebi?
Kırılgan bir yadsımazlıkla bihaber iken dönen gizli kapaklı söylem ve fiiliyatlardan umursamıyorum da artık. Ne mahremiyet korunaklı ne de insan ruhu. Ketum bir vurdumduymazlık hâsıl olan daha doğrusu bir mecburiyet. Meraklı bakışlar ve sitem dolu mecazi bir anlatım ile her şeyin o denli farkındayım ki…
Oysa ne kadar da farklı algılanmakta dışarıdan görünen. Üç beş kelimeye hapsolmuş bir hayat ne verebilir ki koz olarak. Söyleyin, koca bir ömür sığar mı cümlelere. Bu yüzden çağlarken devran kaleme geliyor ne varsa biriken.
İnancım baki ama bir o kadar da hayretler içersindeyim. Bir ara yitip giden üç beş duyguyu edinmiştim satır arası. Aşkın izafi bir izdüşümü olduğu yanılgısı bağrımı yakarken sığındım gölgelere. Gölgeler ve sen… Kim bilir nerelerde sürüyor mücadelen. Bensiz… Ya ben… Tam da bıraktığın noktadayım. Belki üç beş adım geriledim belki de azıcık yol aldım. Fark eder mi, söyle?
Güvercinlerle mümkün olsaydı keşke iletişim. Ne mesaj ne de bilgisayarın soğuk dünyası. Üç beş satır yazardım ve salardım göklere. Ulaşırdı elbet. Ben ulaşamazken…
Nasıl da göreceli hissettiklerim. Karanlığın hapsolduğu izbe köşelerde kim bilir neler vuku bulmakta. Varsın sürüp gitsin korunaklı düzen. Varsın süslü püslü sözlerle dile gelsin yalan sevdalar.
Sığınamam ki alacalı bulacalı söylemlerin arkasına. Hep net olmuşumdur. Gerçi kazanım anlamında hiçbir veri yok elimde ama en azından içimi bozmaya da niyetlenmedim ömrümce.
O denli açık ki anlım. Ne vardı büyümeyecek? O sıkılgan kız çocuğu ile de başım dertte aynı zamanda. Büyümek istemezken hep çelişiyor ve yoruyor beni.
Bağırsam duyar mısın sesimi?
Bak, yine kıpırdanmaya başladı huzursuzluğun yansımaları.
Hiç olmadığım kadar da mutluyum zaman zaman her ne kadar farklı addedilse de. Tüm duygulara öylesine vakıfım ki. Doya doya yaşıyorum insanlığımı ve bir o kadar da keyif alıyorum hayattan. Düşünmesi bile güzel. Hele duyumsamak, neyi mi, sence…
Yine, gözüm açık düş görüyorum. Ama tüm çıplaklığı ile her şey ayaklarımın dibinde. Tam da burnumun ucunda.
Sevmeye sevdalı, aşka sevdalı. Hüzün mü dedin, o kadar asil ve naif bir duygu ki. Ve her seferinde gurur duyuyorum gözyaşlarımla. Demek ki hala muhafaza etmekteyim pek çok anlam yüklü mefhumu.
Bir varmış bir yokmuş…
Bir varmışsın bir yokmuşsun…
Ya bizler…
Neye baktığım önemli olmadı aslında gönül gözümün tüm yanılsaması beni sevk etti yönümü tayin ederken.
Sanırım iç sesim bir ömür susmayacak. O denli yüksek bir hacimde nüksetmekte ki bazen…
Sessizlik bazen bozuyor ahengi. Hangi ahenk mi, tam da bu noktadayım işte: Yönümü ve yörüngemi ayarlama telaşı içinde ve bir o kadar coşku dolu.
Her birimiz birbirimizin çekim alanı içindeyken yine sayısız yıldız kaymakta. Kim kimin uydusu bu da ayrı bir soru ama en azından biliyorum ki hala yörüngemdeyim. Rotam şaşsa da bir şekilde tayin ediyorum ne de olsa geminin kaptanı değil miyim?
DEĞERLİ EDEBİYAT DEFTERİ SEÇKİ KURULUNA EN İÇTEN ŞÜKRAN VE TEŞEKKÜRLERİMLE...
YORUMLAR
Ah şu zaman bulamamak.
Girdiğim gibi çıkma zorunluluğum yok mu şu defterden.
Hep yeni yazılar yeni şiirler görüyorum.
Okuyamadan çıkıyorum zamansızlıktan.
Kızıyorum kendime, ama işte bugünü çaldım bekleyen işten güçten, defterden kitaptan.
İçinizdeki kız çocuğunun sesini duyar gibiyim. Ve her defasında yazılarınızı okurken karşılaşıyorum onunla. Farkında mısınız bilmiyorum ama içimdeki kız çocuğuyla çok iyi anlaştılar.
Ne güzel dediniz;
Rotam şaşsa da bir şekilde tayin ediyorum ne de olsa geminin kaptanı değil miyim?
Sizi okumak çokkkkk çooooooooook güzel...
Sevgiyle kocamaaan :)
Gülüm Çamlısoy
O küçük kız çocuğu, sesini ara ara yükselten. ya, sizin içinizdeki... Ne çok şey var değil mi dile gelmesini istediğimiz...
Lakin ara ara kısılıyor sesi.
Belki de büyümemek adına ve içindeki masumiyeti kaybetmemek adınadır tüm sıkıntısı. Kim bilir...
Sevgiyle kalın...
Sanıyorum, bağırmasa da duyurur bazı sesler karşı kulaklara...
Hatta iç sesi ile birbiri ile kıyılarda bir martıya simit atarken, konuşur bile taa öte diyarlardan duyulur sesleri.
-doymuş mudur sence?
-sanmam, öteki simidi de ufala.
-ama bende açım.
-sen hep demez misin ki, biri açken uyuyamam diye.
-o zaman bütün simidi ufalıyorum.
-yardım ister misin?
İyi ki varsın Gülüm.
Gülüm Çamlısoy
Değerli bir yorum her zamanki asaleti ve duruşuyla...
Sonsuz selam ve sevgimle...
Ve sahile vuran güzel cümleler...Ve yine insanı düşündüren fena sözler.
Tebrikler Dostum.
Saygılar.
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel ve bir o kadar da yüreklendirici naif bir yorum.
Çok çok sağ olun, değerli dostum.
En içten selam ve en iyi dileklerimle...
Gururumsun Sen Benim Bir tane Gülüm Ablamsın helal yakışır maşallah nazar boncuğum benim ablam her yerde 1 numara alkışlarım bir tek ablama geliyor =)
Uçsuz bucaksız kayıp bir şehirde tek ben kaybolan değilim çok var ben gibiler *
Özlem Demirkaya &*.*&
Gülüm Çamlısoy
Estağfurullah. paylaşmak ve bu doğrultuda bir şeyler yazmak adına uğraşım. Hep ama hep yüreğimle yazıyorum, yazmaya çalışıyorum. Tüm içtenliğimle ve inanarak...
Herkese sonsuz teşekkürler.
Kucak dolusu sevgimlesin, canım kardeşim...
İyi ki varsın Özlem.
Rotam şaşsa da bir şekilde tayin ediyorum ne de olsa geminin kaptanı değil miyim?
. . .
İnsanın en kötü anında değilde anlamsızlığında ya da huzursuzluğunda kendisine bu soruyu sorup kendine gelmesidir herhalde.
O kadar duygulu anlatılmış ki iki defa okudum yer yer gülümseyerek yer yer düşünerek...
Ve dediklerinizin hepsi doğru ... İnsanın bilinçaltı çıkıyor ortaya.
Her şeyiyle çok güzeldi yüreğinize sağlık.
Gülüm Çamlısoy
Bilinç altı, nasıl bir gizem saklı ise ve bir bir yaşıyoruz hayatımızın her anında.
Bir içsel yolculuktu satırlarım ve hayatın bilinmezliklerine de değinmemek mümkün mü?
değerli yorumunuz ve varlığınız çok mutlu kıldı ve benimde yüzümde kocaman bir gülümseme hasıl oldu bu içten satırları okuduğumda.
Tüm yüreğimle teşekkür ediyorum. Sevgimle ve en iyi dileklerimle...
Hayırlı akşamlar dilerim...
hangi cümleyi alayım dedim seçemedim. hepsi başlıbaşına bir ömür.
ama özet ve sonuç olarak şu yakışır.
Bir varmış bir yokmuş…
Bir varmışsın bir yokmuşsun…
Gülüm Çamlısoy
Ben ne desem ki...
Yüreğimle teşekkür ediyorum. Sizi sayfamda ağırlamak benim için bir onurdur.
En içten sevgim ve sonsuz saygımla, efendim.
Sağlıcakla kalın her daim...
Ne güzel.
İnsanın, kendi ile sohbeti.
Kendine kulak vermesi
kendini anlaması,
kendini yorumlaması.
Ve
kendini başarıyla resmedebilmesi.
Kolay iş değil aslında.
Kelimeleri,
bir ressam edası ile ustaca kullanabilmek.
Kelimelerden renkler yaratabilmek.
Bu yazıda onu gözlemledim.
Gülüm Çamlısoy
Ooo, çok yaparım ben bunu. İşin aslı yazmaya başladıktan sonra çok şeyi çözümlemeye başladım. Ki bilmezdim de ve böyle bir durumun varlığından haberdar değildim.
Çok çok teşekkürler. Ne güzel bir yorum. Zaten yazılar yorumlarla daha bir can buluyor...
Selam olsun...
Gülüm Çamlısoy
Bir düzeltme yapayım dedim.
Yaptığım başarı ile resmetmek adına kendimle böbürlenmek olarak sakın yanlış algılanmasın...
Demek istediğim şuydu: İç sesim ve her şeye ve herkese ve de kendime bir anlam yükleyip sürekli beyin jimnastiği yapmak. Keza çok sorgularım kendimi.
Asla ve asla ne yaparsam yapayım; incitmek ve yanlış anlaşılmak en büyük korkumdur.