Halka Şerefsiz Diyenlere
Son birkaç gündür bazılarına gün doğdu. Adeta ellerini ovuşturup bu acıdan faydalanmaya çalışıyor kimileri. Bu ne iğrenç bir tavır, anlamakta zorlanıyor insan. Daha madencilerin bir kısmı can çekişirken onların üzerinden siyaset yapmaya kalkışanlar çıktı. İnsanların acılarını fırsat bilip başkalarına vurmak için ellerine koz geçirmiş gibi sağa sola saldıranlar türedi.
Topluma sövenler mi dersin ölenleri bile suçlayanlar mı dersin daha niceleri meydan buldu. Kendini bir halt sananlar, toplumu tercihinden dolayı aşağılayanlar yine tamtamları çalmaya başladı. İyi ki bunların istediği partiyi seçmemiş bu halk yoksa kendini halktan üstün gören, bir nok olduğunu sananların ağababaları yönetecekti bizi. Herkes aptal, bir bunlar akıllı; bir de bunların ağababalarını düşünün artık, onların halka hangi gözle baktıklarını.
Yarım akıllarıyla, kendisi aydınlanmış da, toplumu uyandırma ukalalığına kalkışanlara soruyorum, kime oy verseydi bu millet? Hangisi toplumun refah seviyesini yükseltecekti? Hangisi bilim ve teknolojide ufkumuzu açacak, uzay çağını yakalamamızı sağlayacaktı? Hadi söyleyin, çekinmeyin utanmayın söyleyin hadi. Hangisi iş hayatını mükemmelleştirecekti? Üç yüz tane insan ölmüş, sen neyin peşindesin?
Efendim, özelleştirmelerden dolayı falan filan... Her şey devletin elinde olaydı, bazıları, özellikle bu kendini üstün ve elit görenler ve aristokrat kalıntıları oradan milletin emeğiyle kendilerine saltanatlar kuraydı, ne iyi olurdu! Daha düne kadar, kibrinden yanına yaklaşılmaz bürokratlarla, memurlarla doluydu devlet daireleri. Padişahlık sürüyorlardı. Vatandaş basit bir işini gördürmek için karşılarında el pençe duruyordu. Daha unutulacak kadar olmadı. Anladım ben sizi, o günleri özlüyorsunuz siz. Gerçi dinazorların nesli henüz tükenmiş değil ya.
Siz uyanıksınız ya, millet uyuyor değil mi? Cumhuriyetten bu yana kaç devlet kurumunu sömürdü, içini boşalttı bazı uyanık geçinenler. Devletin elindeki her kurum, her sene zarar yazıp milletin sırtına yüklemiyor muydu, çalıp çırpılanları?
Millet aptal gibi görünse de yeri ve zamanı geldiğinde uyumadığını gösterir. Siz kendi aptallığınızdan ayıkmaya bakın. “Halk” de, “emek” de, sonra kalk halkı kötüle, emek verenleri aşağıla. “Halk şerefsiz …” diyen, şerefsizin ta kendisidir.
19.05.2014
YORUMLAR
Hay ağzını öpeyim senin.
Nerelerdeydin bu güne kadar?
Kelimeleri bir araya toparlayıp,
kurmayı beceremediğim cümleleri kurmuşsun.
Düşüncelerimiz bu kadar güzel tarif edileceğini,
rüyamdan görsem inanmazdım.
Sağ ol.