- 481 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLIK ÖLDÜRÜLÜRKEN
Her olayda insanlar siyasi olarak taraf oluyorlar. Depremlerde, yangınlarda, ekonomik krizlerde, seçimlerde, savaşlarda, kazalarda.
Özellikle insan ölümlerine neden olan büyük kazalarda. Ne yazık ki insanlar gerçekleri görmek istemiyorlar.
SOMA KÖMÜR OCAĞINDA BÜYÜK KAZA
Soma Kömür ocağının işletmecileri yok ortada… Hükümet erkanı, muhalefet, medya tam tekmil oradalar.
Garibime giden şey. Hükümet olayı araştıracak, sorumluları bulacak, hesapları soracak iken, olaya sahip çıktı. Sanki SOMA KÖMÜR İŞLETMELERİ’NİN yöneticileriymiş gibi hareket etmeye başladılar.
2005 yılında ALP GÜRKAN’IN SOMA KÖMÜR İŞLETMELERİNE İşletilmek için devir edilen ve halen mülkiyeti devlete ait olan SOMA KÖMÜR OCAKLARI, güya;
- Bakan Taner Yıldız’a göre normal çalışıp dururken kaza oldu.
- Çalışma bakanı Faruk Çelik’e göre, onlar her yıl iş güvenliği açısından muntazaman teftişlerini yapmışlar. Herhangi bir soruna rastlamamışlardı.
- Başbakan ortaya çıktı, 100 yıl geriden başlayarak maden ocaklarındaki ölüm istatistiklerinden örnekler verdi. İşin özelliği bu tür kazalardır dedi.
İşin garibi ne biliyor musunuz?
Bakanların, başbakanın her açıklaması şirketi aklarken, şirketin sahibi Alp Gürkan, herhangi bir kaza durumunda yaşam alanlarının henüz oluşturulmadığını söylüyor. Tabi bunu iş güvenliği müfettişleri atlamışlar. Nasıl atladılarsa?
Ak parti iktidarının, şirket sahibinin açıklamalarına rağmen, bütün sorumlulukları üstlenici, şirketi aklayıcı açıklamaları hayret verici…
Neden?
Alp Gürkan önceki dönemlerde Soma kömür ocaklarından devlet 140 dolar maliyetle kömür çıkarırken, kendilerinin bu maliyeti 23 dolara indirdiklerini söyleyerek övünüyor. Evet kârdan başka şey düşünmeyen bu beyler kömür madenlerini TL olarak 300 liraya mal ederek çıkarırken, 46 liraya çıkarmışlar ama, nedense piyasada kömür bu oranda ucuzlamamış. Aksine fiyatlarına zam gelmiş.
Acaba neden?
Kömür ocaklarından kömür çıkarmanın maliyetlerine neler giriyor?
- İşçi ücretleri
- İş güvenliği yapılanma giderleri
- Makine ve teçhizatlar
Şimdi düşünün. Kömürün çıkarma maliyeti 300 liradan 46 liraya düşerse, yani altıda da bire inerse, kömür şirketi hangi giderleri kısmıştır?
Kömür şirketinin cebine 300 – 46 = 254 lira üretim maliyeti kar olarak kalırken satış karışla birlikte yüzde kaç kar ediyor demektir. Şu anda bile yüzde 600 kar eden kömür şirketi piyasadaki satış fiyatına göre yüzde bin mi kar ediyor? Kömür şirketi bu kadar çok kar ederken, ülkenin iktidarları ne yapıyor? Vatandaşın hakları için harekete geçmeyip öylesine seyrediyorlar mı?
Anlaşılan o ki, kazadan sonra hükümetin şirkete sahip çıkışının ardında önemli şeyler var…
Ama biz yine de şöyle diyelim mi? Olan olmuş… 300 den fazla vatandaş yok yere öldürülmüş. Bu bir cinayettir. Bunun tazminatı büyük olmalıdır.
Peki o zaman ne yapmalı?
Bence….. Evet bence…..
Hükümet, yasalara, iş güvenlik kurallarına, sözleşmeye aykırı davrandığı gerekçesiyle Alp Gürkan’ın şirketine el koymalı. Paralarını bloke etmeli. Şirketin hesabından,
- Tüm ölenlerin ailelerine 1.000.000 (Bir milyon) Türk Lirası
- Sakat kalanların ailelerine 750.000 (Yedi elli yüz bin) Türk lirası
- Sağ çıkıp sakat olmayanlara 50.000 (Elli bin) Türk lirası
Kaza, kaza şoku tazminatı ödetmeli. Bütün tedbirler alınıncaya kadar kömür ocağını kapatmalı. Sağ ve salim olanlara, sakat kalanlara, ölenlerin ailelerine ayda 1500 lira net maaş ödenmeli.
Belki o zaman hak ve adalet yerini bulur.
Değilse… Haksızlık diz boyu….
Özellikle hükümetin kazaya sahip çıkması anlamsız.
Soma kömür işletmelerinin sorumlusu Alp Gürkan’ın oğlu ortada görünmüyor. Herhalde ölümler umurunda değil. Babası şirketin sahibi olarak çıkıp açıklamalar yapıyor.
Ve Soma Kömür İşletmelerinin merkezinin gökdeleni İstanbul’un gökyüzünü deliyor.
HAYDİ ADALET VE KALKINMA PARTİSİ…
GÖSTER YİĞİTLİĞİNİ….
GÖSTER MAZLUMLARIN YANINDA OLUŞUNU DA SENİ KİMSE SERMAYENİN YANINDA DİYE SUÇLAMASIN….
HAYDİ HODRİ MEYDAN…
DEĞİLSE, SOMA KÖMÜR İŞLETMELERİ ŞİRKETİ ADINA SOMA’DA ÖLENLERİNİN KAN BORCUNU YÜKLENECEKSİN.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.