_DÜNYA HÂLİ_
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazen usulca gitmek gerekir... Kimse bilmez neden gittiğini. Oysa ilk gidişi değildir, bir sorsalar söylerdi belki, anlayacaklarından emin olabilseydi.
Zira gitmeden, size bir çift sözüm var diyebileceğim kaç kişi vardır kim bilir, aslında merak da etmiyor değilim.
Bütün insanların kalbi acıyı, ağrıyı, hüznü, ayrılığı birebir aynı mı hisseder. Eğer öyle olsaydı bazıları yemekten kesilirken, diğeri kendini yemeğe adamazdı. Ya da kiminin gözleri şişip, mor halkalar oluşana dek ağlarken, diğerinin dudağı kenetlenmezdi. Hatta bir kısmı da hiç aldırmayıp, aynı düzende hayatını idame ettiremezdi.
Ne var bunda üzülecek deyip de, hüznün hafife alınmasını yaşamayan yoktur da... Yine de an gelir, ömrümüzde bir kez olsun hepimiz aynı şeyi yapmaktan çekinmeyiz.
Bir şiirimde "hüznümü kendim çekerim, bari neş’emde yanımda olsan"demiştim. Evet gerçekten de sıkıntıyı paylaşmak bazılarına ne zor gelir, paylaşırsa üzüntüsünün bir sarmaşık gibi içini saracağını sanır. Bazen de kederini içine gömüp, bastırmaya çalışır. Belki de aynı duyguların tekrarını yaşamaktan kaçınır.
Halbuki o kişiler ne kadar naif ve bir o kadar da kırılgandır ki, zaman zaman onlarla yaşamanın ne kadar imkânsız olduğunu bile düşünürüz.
Çoğunlukla, tanımaya bile çalışmadan zor deyip uzaklaşırız.
Ve ’gözler yalan söylemez’ der dururuz... Yazık ki çoğumuz, başımızı kaldırıp bakmaya dahi üşeniriz.
Asıl mesele zaman o hale gelmiş ki, güvenip sevmekten kaçar olmuşuz. Bazılarımız minnacık bir tebessümü, dünyanın en pahalı hediyesinden bile kıymetli görürken, Allah’ın selâmını esirgeyenlere ne demek lâzım bilmem.
Güya hepimiz yalnızız, güya hepimiz sevgisizlikten muzdaribiz.
Güya saygısızlığın diz boyu olduğunu söyleriz.
O halde bizleri tutan yahut da bu davranışlara iten ne?
Öyle ya da böyle, sonumuz iki metrelik kefenle bir mezar değil mi?
Aklım ermiyor bu işlere, temennim hiç ermesin de zaten. Çığ gibi büyümekteyken fitne-fücur, dalavere, gıybet, ahlâksızlık ve neler neler...
Bırakın, ben olduğum gibi kalayım.
Dün bir yaş daha büyüdüm, belki de ondandır düşüncelerimin bir anda süratle nüksedişi... Sürç-ü lisan ettiysem af ola...
Fakat yine de söylemeden geçemeyeceğim
Hâlâ sesiniz çıkmıyor, daha işiniz düşmedi mi bendenize
Haydi şimdi doldurun ceplerinize
Benden esirgemeyi alışkanlık haline getirdiğiniz gülüşlerinizi.
Sahi bir de helâllik istiyorum, benim helâl ettiğim gibi...
Ne olur ne olmaz
Öyle ya dünya fani, insan kuş misali
İşte ne olur ne olmaz yani,
Dünya hâli......
17 Mayıs 2014 / NÜS
YORUMLAR
yazıyı eklediğin gün siteye girmeden okumuştum,
hatta siteye girmeye ve yorum yazmaya vaktim olmadığı için çok üzülmüştüm...
çünkü yazıyı okurken içim gülümsemişti "seni seviyorum" diye
ve güne geleceğinden de emindim...
o gün girebilseydim siteye yoruma yazacağım tek şey
tırnak içindeki kelimeler olacaktı... :)
çok çok öpüyorum canım bacım benim...
NÜS
Ben de seni kocamannn öptüm canım bacım :)
Sihirli kelime empati sanırım Necla'cığım, anlamak yerine dedikodu yapmak, dalga geçmek, aşağılamak ya da en ağırı insan yerine koymayacak kadar vurdumduymaz davranmak aslında bizim insancıl davranışlardan uzaklaştığımızın kanıtı ...
Ne güzel bir yazı olmuş
Yüreğinize sağlık
Kutlarım güne gelişini yazınızın....
Sevgilerimle
NÜS
Bir de ben çok hassas, duyguluyum sözleri... Herkes öyle böyle hassas, duygulu, yani çoğunluk kendine müslüman. Azcık da duyarlı olsak değil ne iyi olurdu değil mi?
Şiirsel diliniz düz yazıda da kendini gösteriyor.
Yazdıklarınızı okuma isteğimizin bundan sonra da karşılık bulacağını umarak...
Saygıyla...
Romantik_Haydut tarafından 5/18/2014 6:58:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
NÜS
Biraz anlamayı deneseydik
deneseydik anlamayı biraz birbirimizi ne gitmeler olurdu ne kalmalar,
Biraz açık sözlü olsaydık ve biraz mert yürekli ne yalnızlık olurdu ne yalandan sevdalar.
Ama herşey insanda gizli
başımızdaki her halin meslulu yine bizleriz
yine de helallik mi?
elbette helali hoş olsun ki dünya hali.. ve şiir olsun geri kalan hayatınız diyorum.
sevgi ve tebriklerimle.
SEN ,SENDE, KALDIĞIN SÜRECE SENSİN . BENDE, BENDEN NOKTALAR BULDUM YAZIDA .YAZMADAN EDEMEDİM İŞDE ANLATIM VE KONUSUYLA SEN OLMUŞ HER NOKTA. BEN DERİMKİ ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN. BU DÜNYA ÖYLE HALE GELMİŞ Kİ KOKUŞMUŞ İNSANLAR VE YÜREKLERİ UNUTULMUŞ, YA SIRAT,TA SORGU GÜNLERİ ..
KUTLARIM ,YÜREĞİ GÜZEL İNSAN, YAZINI VE YAZAN KALEMİ DİLE GELEN YÜREĞİ.
NİCE YAŞLARA OLSUN SEVDİKLERİNLE SEVENLERİN,LE ..
BENDEN YANA HELAL OLSUN HAKKIM VARSA EĞER ..
NÜS
Aynı zamanda da çok teşekkür ederim. Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun inşallah. Sevgim ve duam ile.
cangülüm
Şöyle der bir bilge "İnsan,insana can kadar yakın,cihan kadar uzaktır"...gerçekten sevmenin sırrına eren bir insanın sevgisi farklıdır...Önce Allah rızası için sever...Yunusun dediği gibi "Yaratılanı hoşgördük,Yaratan'dan ötürü" diye...Bir diğeri de,aynı modda,iki dünyada da beraber olmak için sever ki,gerçek sevgi de budur...yani,üç günlük dünyalık değil,sonsuzluğu kapsayan bir sevgi...
bir düşünelim...hepimiz aşık oluyoruz...sevdalanıyoruz ama,ahirette ne olacak bu aşk ve sevdalar...!dünyada mı kalacak...asla...gerçek sevgide,sonsuzluğun tohumu gizlidir...ne muhteşem bir hissediş değil mi sevda ve aşk adına...
diğer olayda da,kendi etrafımıza tuğlalar örüp,köprüler kuramadığımız için diğerlerine,hep yalnız kalıyoruz...Gerçekten,yaratılan herşeyi Allah'ın mucizesi diye sevsek,sorun kalır mı dünyada...
dünya hali işte...selam ve saygılarımla...
Epeydir bu sadelikte ve gerçeklikte anlatılmış bir -dünya hali - okumamıştım. Herkes yanlız hissediyor ama kimse taşın altına elini koyamıyor , bu da gönül almak demek ha ....öyle çok büyük şeyler yapmaya gerek yok sizinde dediğiniz gibi . İnsanlara güvenmeyi ,sevmeyi bir gün susar gibi hissetmek diileğiyle . Tebrikler.
NÜS
Selamlar...
Sahi bir de helâllik istiyorum, benim helâl ettiğim gibi...
Ne olur ne olmaz
Öyle ya dünya fani, insan kuş misali
İşte ne olur ne olmaz yani,
Dünya hâli......
....
ses oldun
işte bu dünya hali
tebrikler
NÜS
sevgim ve duam ile...
Evet güya biz dünyanın en kusursuz insanıyız, bizden başka hidayete eren yok, herkes vefasız ama biz saçımızı süpürge ettik sevdik ama kıymetimiz bilinmedi, biri bizden manevi bir destek istediğinde altında çapanoğlu aradık, kısacası biz bencilce düşündük
Siz mi? sizin kaleminizden görünen yüreğinize teşekkür ediyorum
Narin gül misali kırılganlığınızı ve bir o kadar doğrucu oluşunuzu okudum
Size bir tebessümlü kelimeyi esirgediysem affedin,çünkü hakkınız var kalemimde
var ise size bir hakkım helal olsun
Sağlıkla
Sevgiyle kalınız
NÜS
Bir zerre hakkım geçmişse kaleminize ne mutlu bana.
Helâl olsun, hoş olsun.
Her dem saygım ve duam ile.
Tebessümlerimizin tümü senden yana olsun yazar.
Hakkımız da helal olsun, eğer var ise.
Güzeldi yazın.
Cümlelerin ahenkli idi.
Zevkle okudum, büyük bir haz aldım.
Ayrılık, gitmeler üzerine yazdığın cümlelere de bir bukle tebessümüm oldu.
Ne çok benden yanadır anlatılanlar diye düşündüm.
Sonuçta,
borçlu kaldık sana.
Zira, sayfandan güzellikler derledik.
Sen de, helal et hakkını, olur mu?
NÜS
Ancak başkalarının yüreğine hitab edebildiğime gerçekten mutlu oldum.
Galiba nesire üvey evlat muamelesi yapmamam gerek artık dedim.
Harika ve kaleme yazma şevki veren bir yorumdu.
Ben yazdım siz okudunuz, ödeştik :) Yine de dünya hali işte , helâl olsun..
:) selâm ve duam ile.
Bir tutam hayat
Bu üvey evlatlar topluluğu arasına.
NÜS
Bir tutam hayat
Bizler tanırız, biliriz sizi.
Merak etmeyin...
beklediğimiz sahabeler gibi dostluklar ..ama maalesef... asrı saadet geldi geçti..öyle bir zamandayız ki kadınlar erkek, erkekler kadın gibi oldu..dedikodu el değiştirdi..cinsiyet el değiştirdi..hele aşk...değişen değişene
kalemin daim olsun..sen yeter ki kendinden gitme...çünkü en güzel dost önce Allah sonra insanın kendisidir
saygılarımla
NÜS
Sevgim ve duam ile.