- 358 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ön Toplumlar 3
İlanen insan kardeşleriniz size cinsel eğilimi olan genel bağıntılı kardeşlerinizdir. İttifakı sentezli kültür böylece ittifak düzlemini iki parçaya ayırmıştı. Bu iki alanlı parçacıktı durumların zamanı birbirine göre farklı akıyordu. Bu parçacıkların davranışı mini minnacık farkla ortaya konmuştu. Eğer iki totem grup ittifak etmişlerse; bu grupların totem meslekleri de ittifakın düzlem alanını, iki parçalı saha zamanına göre ayırmıştır.
İttifakı düzlem içinde oluşan sınırlı sürekli iki sahalı parçacık alanımız vardır. Bu alanlar aktif in aktif oluşun kesikli sürekliliği içinde belirmeler yaparlar. Böylece alanlar bu tür yansıma tercihlerine göre kendi aralarında genel bağıntısını oluştururlar.
İttifakı düzlem alanının genel bağıntısına göre her iki parçacığın özel alanlı totemi tutumlar, alanları; birbiriyle temas edebilirler. Birbirinin totem yiyeceğinde yiyebilirdiler. Unutmayın ki ittifakı düzlem içindeki her iki parçacık alanın her birisi bir totem grubu, diğeri de diğer totem grubu göstermektedir.
Her bir alanın içi, hem o grubun yalın sosyo totem kültürünü göstermekte. Hem de o grubun kendi totem mesleklerini göstermektedir. İki parçalı alandan her biri kendi içinde yalın sosyo kültürlü totem kardeşinize karşı cinsel perhizi kural getirmişti.
Sadece ittifakınız içinde size ilanen âdemden kardeş olan insan kardeşlerinizle; dıştan genel bağıntıyla cinsel temas etmenin onayıcı izin meşruiyetliği vermişti. Dışta genel bağıntı, ittifakın kültürüydü.
Kendi öz totem kardeşlerinizle değil de, karşı cinsten; ilanen ittifakı olduğunuz karşı totemli ittifak kardeşlerinizle cinsel temas kuracaktınız. Böylece yalın totem döneminin karşı toteme dokunmama, karşı totem gruptan hiç kimseyle temas etmeme yasağı; şimdiki ittifakın, ittifakı totem eş gruplarıyla temas etmeye ve dokunmaya çevrilmişti.
İttifakı totem kültürü içine alınan yalın totem kültürler; ittifaka iman sembolizmi üzerinde yapılan regüle etmelerle gerekli, esnetmeleri ve daraltılmaları yapıldı. Böylece ittifaka karşı duran yalın totem kültürleri direnci, bu düzenlemelerle her bir sosyal yapıya sindirtiliyordu.
Aynı yaratanın kulu olmakla bu düzenleyici kural, milleti olan sosyal işleyişin içine kondu. İttifakı Ademiyet içinde ittifakı Âdemle, Hava, ittifak etmenin ürünüdür. Âdem ve Hava aynı totem kült merkezinin bir aittesiydiler. Ya da her bir ittifakı kültün başka başka âdem ve havaları vardı.
Âdemle Havanın insan çocukları olan ittifakı sosyal yapı, âdemle havadan kardeş olanların kardeşler arası evliliğine dönüşüyordu. İttifak en az iki totem kült ve iki totem meslek oluşla ikizleşen bir yapı ve ikizleşen bir totem kültün yönetim kurulu olduğu unutulmasın lütfen. Bu nedenle ikizleşen kardeşlik sizin karşı totem den olan ilanen kardeşlerinizdirler.
İttifak içinde en az iki yalın totem grup olsun. Bunlardan biri A totem gruplu yalın kardeşlerin dişi-erkek cinsleridir. Diğeri de, karşı B grup yalın totem aitlerin dişi erkek cinsleridir. İttifakı imanı kültüre göre A ve B grupları birbirlerinin ikiz kardeşleridir. Bu ilk totem yasanın temas etme kuralının şimdiki hal içinde düzenlenmiş şeklidir.
A ve B grubu birbirlerine göre hem Âdem’di, hem Hava’ydı. İttifakı imana göre, ittifak bir âdemi merkeziyettir. İttifak aiti olan gruplar, âdemi merkeziyetteki sembol âdemle havanın ikiz çocuklarıdır. Âdemle havanın ikiz çocukları olan [ikiz kardeşler (ilanen ittifakı)] kardeşler birbiriyle evlenebilirlerdi. Artık söz (iman) vardı. Artık yasa (verilen söz, tutulası söz-iman) vardı.
Bu hal yalın totem zamanın; dallanan, çatallanan yarılma süreçlerinden biri oluşla birliğin ittifak içinde çoklaşmasıydı. Ha keza ayrı totem grupların ayrı sosyal kültürü, ayrı totem meslekleri de ittifakı alan içinde, kendi politeisttik çokluk görünümlerinin algısını; zorunlu olaraktan ortaya koymuştu.
İttifaktaki yasa şuydu. İttifakı bir grubun erkek Âdem’leri, ittifakı karşı grubun Hava’sıyla; karşı grubun havaları da, ittifakı bu grubun Âdem’leriyle temas edip cinsel bağıntı kuracaklardı. Bu âdemle havalar birlikteliğinde her grup, kendi görüntüsünden ittifakı melez insanları yaratıyorlardı (var ediyorlardı).
Koalisyon merkez gücü içinde ikizleşen görünüm ve yapı; Âdem ve havaların düzenleyişti tekil oluş merkezliği, ittifakı kültü düzenleyen, senkronlayan, sonra da ittifakı kültteki olayları yaratma işine soyunmanın da birliği olacaktı. Gılgamış-Dumuzi âdem ikizleşmesiyle; İnanna-Geştinna türü Havalar ikizleşmesi Marduk yaratmalı sıfatlar birleşmesinin tekliğini ortaya koyacaktı.
İttifak sentezci ve dejenere oluşla, melez bir yapıydı. Melez yapı olmasının yanı sıra geleneksel yalın dönem totem yapılarını ve totem ayrılıklarını korumalar da şimdilik özel bağıntılı yasaydı. Neden? Eski yalın totem kimliğini bilememek hala affedilmez bir tabuydu.
Eski yasaya göre cinsel temas kurduğunuz yalın totem kardeşlerinizle cinsel temas kuramazdınız. Eskiden cinsel temas kurmak için bilmek zorunda olduğunuz yalın totem kardeşlerinizi şimdi, cinsel temas kurmamak için bilmek zorundaydınız.
Karşı totem grupların, doğadaki bir varlığın özelliğini kendilerine mâl ederlerdi. Yansıtma denen bu anlayışla totemiler onlar gibi olmak istemelerini belirtip; onlar gibi olduklarını çevre gruplara ilan ederlerdi. Aynı zamanda da bu yansıtma o grubu, birbirine tanıtıcı alametifarikaları oluyordu.
Rast gele karşılaşmalarda karşılaştığı kişinin kendisinden olup olmadığını uzaktan seçip, gizlenişle olası tehditten kaçınıyordu. Bu nedenle taklitçi anlayışlarıyla kendilerini simgeledikleri bir totem ikonları ve amuletleri (muskaları) vardı. Bu amuleti totem adı, totem mesleklerden tutun, kurban sunularından ve yiyecek içecek giyecek ayrılıklarından vs. tanımlanışla neşvü nemasını alan bir alametifarikaydı.
İttifak grupları, bu kabilden erken dönemli anlayışça tanımla; onun gibi olmalı yansıtmayla totem adı alıyorlardı. Veya totem mesleği oluşla o totem adı alıyorlardı. Ya da birbirine göre bir adlandırma oluşla totem adı alıyorlardı. Yine totem meslekli bir grup, yağmacı ve tehditli bir grubun bulunduğu yer ve yöne göre onları algıladıkları şekilde bir totem ad belirtmesi olabiliyordu.
Bu belirtmelerle yılan, kartal, aslan, keçi, boğa, buğday vs. oluştu totem adları ve totem ikonları olan simge ve kodlarla gruplar ittifakın içinde ve dışında boy vermeye başladılar. Bu şu demekti. İttifak içinde bir yalın insan totem gruba göre, diğer yalın totem grup aitleri yılandı. Bir başkası keçiydi. Bir diğeri köpek vs. olmanın donunda ifade ediliyordu.
Yani ittifak içindeki, ittifakın yalın totemli etnik grupları; anlayış ve hazmedişçe henüz tam bir ittifak insanı olmaya hazır olamamakla; her biri birbirini totem tanımlarıyla anıyor ve bu anmalara paralel “kıyafet değişmenin” tanımı ve yansıttırılması içindeydiler. Sadece olup biteni anlatan, anlatıcı grup kendilerini kendi açılarında “ittifakın insanı” oluşla; “kendilerini insan” görüp; insan ifade ediyorlardı.
Bu türden ittifakı yapıları içinde oluşla her bir grubun sözlü resimli anlatımları vardı. Bu anlatımlar ileriki süreçlerde değişen, gelişen, terk edilen olgu ve olayların da anlam aktarımları olacakları açıktır. Bu nedenle anlatımlar ortada olmayan olayları söylemekle de boşluğa düşeceklerdir.
Araya giren zaman perdelemesinden ötürü anlatımlar uhdesindeki totem adı ya da totem tanımlı aitlikteki mana; yontu, şekil çizim gibi mana kalıntıları sembolizmleri anlam yitimine ve yeniden anlam değişimine uğradılar. Sonraki nesiller bu anlatımdaki totem mesleği ya da grup adı olan kedi, köpek, yılan, keçi gibi adlandırmaları ve ikonları, doğadaki gerçek temsilcileriyle yorumladılar.
Böylece geçmiş süreçli, bilgi aktarımlı söylemlerden anlam ve anlatım kopukluklar meydana geldi. Bu anlam kopukluklar nedeniyle süreçleri anlayamama sorunsalı ortaya konuldu. Bu sorunsalı insiye yorumlamalarıyla açıkladılar. Ve bir insanla ittifakı karşı grup peri insanın evliliğini, büyüsel oluşla bir şeyden bir şeye dönüşmeler mantığıyla işlemeye başladı. Hem insanla evleniyordu, hem bir periydi!
Zaten mana algılı çevre gezmesi olan arkaik uzantılı sosyal bilinç ortada iken bu anlatımlardaki oluşan kopukluklardan masal dediğimiz anlatımlı yansımalar, kendilik ortaya çıktı. İnsan kafasında yankılandı. Bu nedenle bir insan birden keçiye, kedi ya da köpeğe, balkabağına, mısıra dönüşür. Ya da bal kabağı birden insan olurdu. Veya bir insan balkabağı ile köpekle, yılanla evleniyordu.
İttifaka gelen grup insanları, ittifaka sadece totem meslekli, doğadan yansımalı güç, kudret sembolü olan yansıma totem ikonlarıyla, gelmediler. İttifak merkezine göre ittifaka katılan grupların her biri bir yerden (yönden) ittifak içine geldiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.