KADER
kader dedik sustuk..susturulduk..
canımız yandığında çığlık atmak istedik... sustuk..
ölümlerden döndük sustuk...keyfimiz kaçmasın ,kaçırmasınlar diye hep sustuk ,susturulduk.
biz susarken biride çıkıp neden diye sormuyor ..
.başımıza gelen veya gelecek bütün olumsuzluklara,yarın ne olacağını bilmeden yada nereye gideceğimizkestiremeden,kendi becersizlikliğimize değilde , başkalarına kızarak söverek ver yansın ederek veya KADER in üstüne atarak suçu sustuk..susturulduk..
kader diyoruz ama neyi nasıl değiştireceğimizi bilmiyoruz..
sus payının adıdır KADER
kaybetmektir KADER
sineye çekmek çektirmektir KADER
sus payının en büyük dilimidir SABIR..
halbuki karanlık ve kötülük karşısında kaderdir deyip susulmaz..
karanlık karanlıktır.. kötüde kötü..
bozuk düşünceli insanların sıkça kullandığı bir kelimedir KADER...
senin sessizliğin gerçeklerden kaçışındır buna kader deme boynunu eğme yaratan bizlere akıl vermiş kullanın demiş.....onun bildiklerini biz bilemeyiz elbet..
çaresiz kaldığımız zamanlarda bile bir çıkar yol bulamaıyınca kader deyip susmayalım boyun eğmeyelim ....
bağırmak haykırmak istiyorsak bağıralım..
göz göre göre hiç susulur mu...kötülüklere bizlere layık görülenlere..
acı ve adaletsizliğin adı KADER değildir...
.Resulullah efendimiz, bir köylüye, (Deveni ne yaptın?) diye sorunca, o da, (Allah’a tevekkül edip, kendi haline bıraktım) dedi. Köylüye, (Deveni sıkı bağla ve sonra tevekkül et!) buyurdu. (İbni Asakir)
Kaza ve kaderimizi, başımıza gelecekleri bilmediğimiz için, tedbir almak gerekir. Tedbir almak, sebeplere yapışmak dinimizin emridir. (Dürer)
Kötü kimselerle gezip, kötü işler yaptıktan sonra, (Kaderim kötüymüş) diyerek suçu kadere yüklemek, cahillikten, ahmaklıktan başka şey değildir
Yüce Allah her şeyi bir ölçü ve planla yaratmıştır. (Kamer Suresi, 49)
seslenmeyi bilmiyorsan kimse sesini duymaz ..
NAZO_50
YORUMLAR
e mir büyük yerden,Susmalı, ne gelir elden,Acı bu, anlatılmaz yaşanır ama bazı seyler kadermidir somadaki gib,..“Soma'daki olay bir kader değildir. Soma'daki olay bir günahtır. Büyük bir günahtır. İnsanın oluşturduğu bir günahtır” “Ben diyorum ki bütün sanayicilerin iş adamlarının ve mülki amirlerin bunda payı var. Bu günahı hep birlikte idrak etmeliyiz, paylaşmalıyız. Ben dahilim bu günahın içinde, çünkü zamanında alınması gereken tedbirleri anlatamamışız” i: “Halbuki bu tedbirler Almanya’da alındı. Almanya bugün Türkiye’den birkaç kat fazla kömür üretiyor ve bütün kömür endüstrisinin ham maddesini kendi içinden temin ediyor. Fakat hiç böyle olaylar olmuyor, çünkü gereken tedbirler alınıyor.”
TEDBİRLER ÇOK KOLAY
Alınması gereken tedbirlerin çok kolay olduğunu ifade eden"Kömür çıkarmak için kazma ve kürekle adam gönderilmiyor. Almanya bunu çoktan aştı. Onun yerine robotları kullanıyor. Herhangi bir olay karşısında makineyi kaybediyor, insanı kaybetmiyor" şeklinde konuştu.
TÜRKİYE'DE İNSAN UCUZ MAKİNE PAHALI
ben diyorum ki“Almanya insana kıymet veriyor, makineyi gözden çıkarabiliyor. Türkiye'nin özelliği ise makineye yatırım yapmıyor, insanı kolaylıkla gözden çıkarıyor. Çünkü Türkiye’de insan çok ucuzdur, makine pahalıdır. Problem orada” dedi.
MAKİNE YAPIP İNSANI KORUYALIM
“Ben diyorum ki, makineyi yapalım ve insanı koruyalım. Hepsi bu kadar”
Tüm millet tek yürek,ölenlere Allah'tan Rahmet kalanlara başsağlığı diliyorum.