- 1018 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜK BİR İMTİHAN
Milletimiz dün akşam Soma da meydana gelen patlamayla üzüntüye boğuldu. Yüreklere ateş düştü, gözler yaş. Bazılarımız ağlayamadı bile, boğazına bir yumruk oturdu ve yutkunmakta zorlandı. Büyük felaketler milletleri her zaman etkiler. Milletin her ferdinin gönlünde acılar bırakır.
Milli yas ilan edildi. Bütün insanların morali bozuk. Her tür etkinlik ve eğlence iptal edildi.
Olan oldu deyip geçiştirmemek lazım elbette. Bu işte ihmali olan varsa, yanlışı olan varsa tespit edilip sorumluların ortaya çıkarılması ve hesap vermesi sağlanmalıdır. Bundan sonra böyle kazaların olmaması içinde ne lazımsa, ne gerekiyorsa, ne gibi tedbirler lazımsa bir an önce alınmalı ve bu millet bir daha böyle acılarla karşı karşıya gelmemelidir. Herkes üzerine düşeni yapmak zorundadır.
Devlet kendi görevini yapacak, elbette millette kendine düşen görev neyse onu yapacak.
Burada insanlığımız ölçülüyor. Her kul empati yapabilmeli. Soma da yaşayan vatandaşlarımızın yerine kendini koymalı. Onların acılarına bu gün ortak olduğu gibi yarın da ortak olmalı bir sonra ki günde.
Empati gerçekten insanlığımızın göstergesidir. Yarın dünde hiçbir şey olmamış gibi vurdumduymazlık bizim ahlakımız değil. Biz doğudaki Müslüman’ın ayağına batan dikenden rahatsız olan bir milletin evladıyız. Bu ruh halimizi bu gün daha çok göstermek zorundayız.
Birlik ve beraberliğimizi daha da güçlendirmek, fitne ve fesada fırsat vermemek zamanıdır yaşadığımız an.
Bundan sonraki süreçte bu gibi olayların tekrar ortaya çıkmaması, ekmek parası kazanmaya gidenlerin böyle kazalarla canlarının telef olmaması için her türlü tedbir en üst düzeyde alınmalı.
Şu an itibariyle bütün Müslümanların ellerini sarayı lamekana açıp Allaha bütün içtenliği ile yalvarması dua ve niyazda bulunması gerekir. Rabbimiz bu olayda dünyadan ahrete irtihal eylemiş kardeşlerimize rahmetiyle muamele etsin. Ailelerine ve milletimize sabrı cemil diliyorum. Yaralı olan kardeşlerimize de acil şifalar dilerim.
Umarım bu son felaket olur.
YAŞAR TAŞKESEN
14/05/2014
YORUMLAR
YAŞAR HOCAM,
SOMA Olayı tarzında daha bilmediklerimiz hangi ocak veya hangi kuruluşlarımızda eksiklikler var maalesef.Buna örnek sigara,alkol ve diğer yasal kanun olmasına rağmen denetimlerdeki eksikliklerin insanı üzmemesi mümkünmü?Köşe yazılarımızla siz ve bizler gibi birçok insanlarda sesleniyor yetkililerimize...Nevşehir denetimlerde harika diyebilirmisiniz...Sigara ve diğer bağımlılılar harika.Büyükler bırakıyor küçükler içiyor.Biz proje yapalım dedik verdik.Hala bekliyoruz...Üniversitemizde 2011 de etkinlikler yaptık...ödüller verdik rektörümüz titiz sizlerde titizsiniz.Amma velakin...kömür somada ölenler şehit oldular diyebiliriz...YA CİĞERLERİ KÖMÜR OLANLAR NE OLACAK....Sağlıklı nesil sağlıklı gelecek için el ele vermek lazım.Müftü beye gittik ödül verdik saatimizi Yeşilay temsilciliği ve sigarayla savaşanlar derneği kurucu başkanı olarak daha bize iadeyi ziyaret yapacaklar...BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN BAŞI ALKOL...CİNAYET-TRAFİK KAZASI VE ŞİDDETLİ BOŞANMALARIN Sebebi değil mi? Peki uyuşturucu ya ne dersin...son köşe yazımda yazdım...sergilerimiz ve başkanlarımızın sene sonundaki görünüşleri...Sağlıcakla kalınız.Güzel yazı kutlarım sizi...
GARİPYAŞAR
Teşekkür ederim ziyaret ve yorumunuza.
Sağlıcakla.
Rabbim sabır netanet versin Ölenlerin mekanı cennet olsun.
Böylesi olaylardan gerekli dersler alınmalı ki bir anlamı olsun.
Sadece dua etmek yetmiyor hocam, aklı ve bilimi kullanmak gerek.
saygılarımla
GARİPYAŞAR
Ama böyle büyük bir felaketin yaşandığı anda siyasi çıkar sağlamaya çalışmak hiç doğru bir davranşı değil.
Var olun.
Sağlıcakla.
Merhaba,
Bir daha böyle acılar yaşamayalım inşallah.
Teşekkür ederim saygılar.
GARİPYAŞAR
Var olun.
Sağlıcakla.
Değerli Kardeşim Yaşar.Üstte yazdığın bütün sözlerine aynen katılıyorum.Ayrıca bu acıklı olaydan kendilerine pay çıkarmak isteyen düzenbazları da kınıyorum.Acı hepimizin acısı.Suçlular varsa mutlaka cezalandırılmalı ama "İş Kazaları!"diye bir yasa var.Bazen kazanın da Allahjtan geldiğine inanmak gerekir.Allah geride kalanlara ve Türk Milletine bir daha böyle derin acıları göstermesin.Hepimizin başı sağ olsun!
GARİPYAŞAR
Milletimizin başı sağ olsun.
Rabbim bir daha böyle bir felaket göstermesin bu millete.
Sağlıcakla.