- 4213 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİZMELERİMİ ÇIKARAYIMMI SEDYE KİRLENMESİN
’Çizmelerimi çıkarayım mı Sedye kirlenmesin’
Anadolu insanı budur işte Esalet timsalidir, Nezaket timselidir, Yürek insanıdır.
Çanakkalede Kurtuluş Savaşında ve tarih içinde yaşadığımız diğer, trajedi ve travmalarda ve Varoluş Kıyamlarımızda hep Bu Ruh Kazandı Anadoluda.
GARDAŞIM SENİN ÇİZMELERİNİ
SAKLARIM MÜZELERDE
ALTINDAN MUHAFAZALARDA
GÖRSÜN GELECEK NESİLLER DİYE
ASIRLAR SONRASINDA
YÜREK SENDE GARDAŞIM
ALNINDAN SÜZÜLEN TER SENİN
BEREKETİDİR TOPRAĞIN
Erzurumlu Hayrettin KIZILOĞLU
(KIZILOĞUZ BEYİ)
YORUMLAR
’Çizmelerimi çıkarayım mı Sedye kirlenmesin’
bu sözü görür görmez siteler de tüylerim ürperdi adeta
hemen dinledim, içimm cızz etti benimde.... :(
ah be bu sözleri söyleyen yürek öyle haklısın ki şunun şurasın da sedye kadar değerin yok. diye seslenesim geldi...
Aynen dediğiniz gibi Sevgili Gönül dostum Anadolu insanı ruhu böyledir işte ...
Bir kez daha duyarlı yüreğini kutluyorum teşekkür ederiz paylaşım için
Selam... Sevgi... Dua ile.... Tüm dualarımız yitirdiklerimiz ve onların yakınlarıyla inşAllah.......
BlueWorld tarafından 5/15/2014 11:34:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Belki de Soma'daki maden kazasıyla ilgili pek çok şey unutulacak. Fakat sanmam ki, bu söylev unutulsun. Evet bir söylevdir çizmemi çıkartayım sedye kirlenmesin. Neden mi?
Çünkü biz millet olarak yeterince denetmenleşemediğimizden, kamunun denetim mekanizmasını yeterince işletemediğimizden, vatandaşlık görevimizin yalnızca seçimlerde sandıklarda oy kullanmak olduğunu düşündüğümüzden, ödediğimiz vergilerin nerelere harcandığını gözlemlemediğimizden, kamu kaynakları çarçur edilir ve acil kurtarma sağlık gibi noktalara kanalize edilemediğinden, sessizliği erdem sayıp etrafımızdaki olumsuzluklara tepki göstermediğimizden, elin gâvuru deyip beğenmediğimiz ülkelerin insanları dünyanın bir ucunda grip olsa ambulans uçakları ile en donanımlı hastahaneler sevkedilir, bizde ise ambulans uçağı bir yerden ötekine göndermek marifet kabul edildiğinden, hırsım çok büyük yazmayayım daha fazlasını. Fakat yeter artık. İnsan yaşamı bu denli ucuz olmamalı. Heyhat: Oturduğunuz binalar yıkıldığı gün de siz o enkazların altında boynu bükük bekleyeceksiniz. Şimdi söylenmeyecek de ne zaman söylenecek bunlar? Söylenmeyi bırakıp söylemeye başlamalıyız bir an önce. Orada yitirdiklerimiz insandı insan. Hepimiz yaşamlarımıza devam ettik kaldığımız yerden. Bu doğanın kanunu tamam. Fakat bu ölümler kaldığı yerden devam etmemeli artık. Madem kazası yaşamın bir olağan hali. Ancak bu kazalarda böylesine acziyet göstermek olağan değil. Ne zaman kötü yönetilmekten şikayetçi olmayı başarabileceğiz acaba? Sedyeler kirlensin varsın. Çizmeler kara bir leke gibi saplansın hatta içlerimize. Saplansınlar ki, unutmayalım, unutturmayalım. Sedyeler kirlensin ya, vicdanlar artık temizlensin bir an önce. Yetti...
LÂL-I SEVDA
Millet olarak öncelikle Çanakkale ve Kurtuluş Savaşının devam edip etmediğinin şuuruna göre hareket edilmelidir zannımca.