- 3620 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
EYVAH EYVAH...DOMATES HARAMMIŞ MEĞER.
Evet değerli dostlar maalesef doğru. Dometes harammış meğerse. Sebep ise ortada. Yukarıda yayınladığım resimde de görüleceği üzere tam ortasından ikiye kesildiğinde bir haç zuhur ediyor. Dolayısıyla da bizler domates yerken bilmeden bir haçı midemize indiriyoruz. Bundan sonra artık kesinlikle domates yemeyelim.
Yahu sizler haydi sadece yiyerek bu çok büyük günahı işlediniz senelerdir ( hatta doğduğunuz günden beri ) Ya bana ne demeli? Ben bir de Fethiye’de yaşadığım yıllarda bunun üreticiliğini yaptım eşimle birlikte. Vay gavur kadın vay...İyi ki de boşamışım. Beni ne büyük bir harama sokmuş meğerse de farkına varamamışım.
Zaten kabahat bende. Sen ki koskoca bir Biberoğullarısın. Caanımmm müslüman biber varken varken ne diye elin gavur domatesiyle iştigal edersin ki.
Yahu biri tutsun beni. Yoksa bu gazla ben bir kaç ansiklopedi kalınlığında roman bile yazarım.
Bayram değil, seyran da değil. O halde eniştem beni ne halt etmeye öper?
İzah edeyim efendim.
Bir kaç gündür Ermeni meselesi ile ilgili internetten araştırmalar yaparken birden bire hiç alakasız bir yerde alakasız bir başlık gözüme çarptı: ’’ SELEFİ DOMATESİ’’ Eski bir domates üreticisi olarak dikkatimi çekti başlık. Pek çok domates çeşidi biliyordum ama Selefi Domatesi diye bir domates duymamıştım. Üzerini tıkladım ki aman Allah’ım ne göreyim...İşte şu yukarıdaki resim. Önce jeton düşmedi. İlk bakışta baktım bildiğin domates işte. ( ’’İlk bakışta baktım...’’ Ne harika bir Türkçem var değil mi? ) Ama açıklamayı okuyunca dondum kaldım. Ne diyordu o açıklamada peki?
Okuyalım bakalım:
Mısır’da radikal İslamcı görüşleriyle bilinen Selefilerden bir grup, domatesin Hıristiyan olduğunu ve Müslümanlar için haram olduğunu öne sürdü.( Bu Radikal İslamcı sözü de doğrudan doğruya İslama saldıranların ’’ Bizim gerçek müslümanlara bir sözümüz yok ’’ İfadelerinin kamufle edilmiş hali.)
Now Lebanon sitesinin haberine göre, Mısır Halk İslam Birliği olarak bilinen grubun Facebook sayfasında yayımlanan bir fotoğrafta domatesin Hıristiyan olduğu, bunun en büyük kanıtının da yatay kesilen domatesin içinde görülen haç benzeri şekil olduğu ifade edildi.
Haberin fotoğrafı ve yorumu yukarıda. Orada Arapça olarak yazılanlar Türkçeye çevrilmiş tabii ki. Sağ taraftaki yazıda “Domates yemek haramdır çünkü domates Hıristiyandır. Domates Allah yerine haça hamdeder ve Allah’ın bir değil üç olduğunu ifade eder. Allah bize yardım etsin. Filistin’de yaşayan bir kız kardeşimize Allah’ın peygamberi Hz. Muhammed görünmüş. Hz. Muhammed ağlıyormuş ve ümmetini domates yememeleri gerektiği konusunda uyarıyormuş yazıyor. Alttaki sarı bandda ise ’’ Eğer bu mesajı yaymazsanız bilin ki sizi durduran Şeytan’dır” Diyor.
Vay namussuz domates vay...Vay kafir, dinsiz-imansız domates vay. Allah’a hamd edeceğine haça hamd edersin ha? Allahın birliğine değil de teslise ( Hristiyanlıktaki Baba-Oğul- Ruhü’l Kudüs üçlemesi ) inanırsın ha? Bir daha salçanı bile eve sokmayacağım senin zındık şey. Böyle başka kafir sebze ve meyveler de var mıdır acep?
Efendim bu Selefiler daha sonra kıvırmışlar ’’ Biz domatesin hrıstıyan olduğunu söylemedik. Sadece ortadan ikiye kesip de haçı ortaya çıkarmayın diye uyardık ’’ Diye ama önemli değil. Madem ki o mel’un domatesin içinde haç var o halde zinhar bir daha benim boğazımdan aşağı inmeyecek. Hatta ’’Yarından itibaren örgütleneceğiz ve tezgahında domates olan manavların ağzını burnunu dağıtacağız.’’ diye planlar bile yapmaya başlamıştım ki bir de ne göreyim:
Meğer ben ayakta uyuyormuşum. Bizim millet çoktan bulmuş çaresini. Vallahi, billahi, yalanım varsa iki gözüm önüme aksın ki gördüm resimlerini. Bizim Türk Milleti, işte bu hristiyan domatese karşı iki yeni tür domates geliştirmiş: Birincisi Kuvva-i Kırmızı adı verilen bir tür. Bu türü tam ortadan kestiğinizde bir Türk Bayrağı beliriyor içinde. Yani Tam bir milliyetçi domates. Türk Milliyetçisi iseniz rahatlıkla yiyebilirsiniz. Ama yok ’’ Ben milliyetçiliğin her türlüsünü ayaklarımın altına aldım. Benim domatesim beş vakit abdestinde, namazında, şöyle tesettürlü, hanım hanımcık, mütedeyyin bir domates olsun ’’ Diyorsanız onun da çaresini bulmuşlar bizimkiler. Domatesi ortadan kesiyorsunuz karşınıza ’’Allah ’’ yazısı çıkıyor.
Kurgu yapıyorum, ya da sapıttım resmen sanıyorsunuz değil mi?Vallahi, billahi kurgu değil. Hamdolsun sapıtmadım da ama bu tür soytarılıkları göre göre sapıtacağım sonunda. Bana inanmayanlar Google’a ya da Yandex’e ’’ Selefi Domatesi Resimleri ’’ Yazsın , seyretsin resimleri ve yazıları. ( Bir de hava basmış bizimkiler ’’ İşte Türk’ün domatesi böyle olur’’ diye. ’’Allah akıl fikir versin’’ diye dua edeceğim ama ’’ Olmayacak duaya amin denmiyor.)
Peki bu Selefiler kimlerdir?
İşin o kısmında yine Google Amcaya müracaat ettim lakin Aman Allah’ım...Bizim memlekette malesef birine böyle bir soru sorduğunuzda tek bir cümleyle anlatmazlar da Adem Babamız ile Havva Anamızın yaratılışından başlarlar anlatmaya...Konu konuyu açar, siz sorduğunuz soruyu çoktan unutursunuz, anlatan ise hâlen daha ana mevzuya gelmemiştir. O bakımdan ne halt olduklarını tam anlayamadım. Özetle, neredeyse tüm anlatıcıların dedikleri şey şu: İyi ve doğru bir islami akım olarak başlamışlar ama günümüzde sapıtmışlar. Daha da özetleyecek olursak: Hani Peygamberimiz ’’ Ahir zamanda ümmetimi ifrat ve tefrit mahvedecektir. ’’ Diyor ya..İşte bunlar da bu ifrat gurubundanlar. Bir özet daha yapalım: Bildiğiniz sapık bunlar.
Sapık olmasına sapıklar lakin özellikle Mısır’da oldukça etkililer. Mısır yasalarının çıkarılmasında, yasaların şeriata uygun olup olmadığının belirlenmesinde çok çok etkililer. Lakin icraatlarına, söylediklerine bakılacak olursa düpedüz sapıktır bu insan müsveddeleri.
Mesela: 14 Yaşındaki bir kız çocuğunun evlendirilebileceğine, bir erkeğin -ölümünden altı saat sonrasına kadar - eşi ile cinsel ilişkiye girebileceğine dair fetva veriyorlar. ( Mısır’da bu ölen kadınla ölümünden sonraki altı saat içinde seks yapılabileceğine dair yasa tasarısına ’’ Veda Seksi Yasası ’’ Denmiş ama bu yasa tasarısı kanunlaşmış mı bilmiyoruz çünkü çok tepki almış. )
Düşünebiliyor musunuz kadın ölmüş gitmiş, adam sarılmış ’’ Ama Ümmü Hacer, olmuyorki böyle, hiç kıpırdamadan yatıyorsun, insan biraz cilve yapar, biraz iştirak eder bu sevişmeye. Duhul edemiyorum böyle kıpırdamadan yatınca. Vallahi buz gibisin, firijit misin nesin anlayamadım ’’ Diye ölmüş kadına sitem ediyor. Hatunu gömdükten sonra da bir kıraathaneye gidip arkadaşlarına hava atıyor ’’ Valla dirisini de ölüsünü de sin-kaf ettim’’ diye. Bu seks anında hatun da isyanlarda ve adamdan intikamını alıyor tabii ki: ’’ Ey Abdül Vahhap...Bedenime sahip olabilirsin ama ruhuma asla...Zira ruhum g.tümden çıkalı altı saat oldu ’’ Diyor.
Yahu ben kafayı sıyırmayayım da kim sıyırsın Allah’ınızı severseniz?
O değil de bizde bazı dangozlar alıyorlar bu haberleri ’’ işte sizin dindar nesil ’’ derken kastettiğiniz şey bu ’’ demiyorlar mı? İşte o zaman iyice nevrim dönüyor. Hele hele de aynı dangozlar, bu Selefi ve benzeri sapıklar daha sonra özellikle Mısır’da darbeci Sisi’nin gönüllü orduları olup da çocuk katliamları yaptıklarında onları ’’ Ülkelerini emperyalistlere karşı kahramanca savunan kahramanlar ’’ olarak alkışlamıyorlar mı? İşte o zaman tam anlamıyla kan beynime sıçrıyor.
Neyse...Hiç olmazsa Hristiyan domatese karşı önlemimizi almışız. Almasına almışız da ben şimdi bir ikilem içinde kaldım: Milliyetçi biri olarak bundan böyle Kuvva-i Kırmızı domatesleri mi yesem, yoksa dindar bir insan olarak içinde Allah yazan Müslüman domates mi yesem? Yahu resmen kafam durdu. Aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık. Hristiyan domates yiyince haç yemiş olduğumuza göre, Kuvva-i Kırmızı domatesini yiyince bayrağı, içinde Allah yazan domatesi yiyince de hâşa Allah’ı yemiş olmuyor muyuz?
Acil fetva bekliyorum. Vaziyet gerçekten de kel.
YORUMLAR
Töbeeeeeeeeeee töbeeeeeeeeeee
Ağız tadıyla yediğim bir domates vardı onu da yemeyeyim mi hocam nerden çıktı soyu tükenesi bu domatesler
Her şeyi bitirdik sıra sembollere kaldı işimiz yazık ey müslümanlık yazık
Sembolizm bir siyonizm eseridir insanların kafasını karıştırmak adına düzenlenmiş bir tertip tıpkı şu an RABİA
işaretindeki gibi tıpkı 6 yıldız sembolünün HZ Süleyman efendimizin yüzüğünde var olduğu iddiası gibi işin gerçeği KURAN-I KADİM de böyle bir işaretten hiç bahsedilmemiştir eğer var olmuş olsa zaten bahsederdi yüce HAK
Oldum olası bu izm le başlayan kelimeleri sevmedim her izmin altından dini istismar eden muhakkak bir çapanoğlu çıkmıştır malum
kaldı ki YARADAN bize yememiz izin bir besin bahşetmiş içine de haç işareti koymuş öyle mi vah ki ne vah
Hayır buna kuş beyinli olan bir insan inanır diyeceğim de bu defa zavallı kuşa hakaret olur kuş dahi YARADAN ı günde kaç kez zikreder bilir azmini kudretini
Neyin peşinden gittiğimize bakmalı önce
Bu yazıdan sonra sembollere yeniden göz gezdirdim gördüğüm şey yine aynı müslümanlığın yok edilmesi için üstün bir çaba sarfediliyor
Hata bizde okumuyor araştırmıyoruz
Elin adamları bizim kitabımızda ne var ne yok su gibi içiyor istedikleri gibi yorumluyor ve maalesef bizi de buna inandırıyorlar.
Oysa açsak bizde onların inandıkları ve kafalarına göre yazdıkları kitapları ve yazılan saçmalıkları okusak biraz dinimizle alay etmelerine belki gönlümüz razı gelmez ama ne gezer daha biz kendi kitabımızın gerçek manasını bile okuyamamışken elin kitabını mı hatmedeceğiz
Yalan yanlış tefsir edilen kitaplardan ve kulaktan dolma bilgilerle biz ancak domatesin hristiyanlığına iman ederiz elin adamı da oturur cehaletimizle alay eder böyle
hocam bu gibi saçmalıkları dikkate alıpta haber yapmak bile o soytarıların reklamı yapılmış oluyor bence gelelim domatese olsunda yedikten sonra ister ha.çlı olsun ister haçsız domates domatestir ama yinede güzel yazıydı eğlenerek okudum saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Müslümanlık bu kafalara kaldıysa yandık demektir,çok hoş vakit geçirdim Sami hocam,teşekkürler.
sami biberoğulları
Müslümanlık bunlara kalsa ben din değiştiririm valla...Bunlar bildiğin sapık, bildiğin soytarı. Müslümanlık kim bunlar kim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
hahaha....çok hoş...çok eğlendim.Teşekkür ederim bu yorgun günümün ardından çok iyi geldi:)
sami biberoğulları
Rabbim yüzünüzden tebessümü eksik etmesin.
Selam ve sevgilerimle.
Yahu sevgili kardeşim,
Benim şikayetim de domatesten ama içindeki haç değil derdim.
Şu hormon yok mu hormon. İşte bize durmadan çadır kazığı gibi yutturup,
milletin yarısını ibne yapanlardan dertliyim vesselam.
Çilek alırsın elma büyüklüğünde ama tatsız tuzsuz, biber alırsın sığır...gibi kocaman, tavuk ,et falan da aynı. Kalkmışlar domatesin içinde haç varmış, varsa onu oraya Allah yerleştirmiş, bir dinin mensupları ise kendilerine dini sembol kabul etmişlerdir. Yani hiç bir olağan üstülük yok bence.
Gözlerinden öperim
sami biberoğulları
O domatesin içindeki hormon insanda yumuşamaya, yumuş yumuş bir şey olmaya sebep oluyorsa hapı yuttum ben. Yahu kendi ellerimizle verdik o hormonları. Yiyende o etkiyi yapıyorsa üretende neler yapmazki)))))))))))))
Ben yanışaaammmm...Vay ben öleyim ben öleyim...
Neyse şimdilik öyle bir tesiri olmadı..İnşallah 70den sonra başlamaz. O değil elaleme rezil rüsva oluruz valla.)))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Benim domates güzeli olduğum yıllar(pardon, karıştı ama bu bizim türk filmlerinden birinde vardı ve muhtemelen Ayşen Grudaydı) ne diyordum benim domatesle ayrılmaz ikili olduğum yıllar ortaokul lise yılları o zamanlar mis kokulu, bol sulu, yedikçe yiyesiniz gelen ayaş domateslerinin üstüne domates tanımam sonra zamanla o domateslerin nesli tükendi ve bende domatese küstüm.Küstüm küstüm.Şimdilerde mevsiminde bile domatesle aram yok diyebilirim ki mevsim dışı domates diye sattıkları şeyin hüviyetini, inancını bilmesemde rengi kırmızı ama kendisi domates değil ondan eminim,yemiyorum.
Gelelim her ahlaksızlığı,din altında üretilen saçmalığı işte sizin dininiz bu ! diyenlere.Kusura bakmasınlar(ya da baksınlar) dinimizi ki son din, son peygamber son kitap ile şereflendirilmiş bir dini (durup durup din uyduran din yazan) insanların üretimi olan ve içinde her sapkınlığa izin veren çakma dinlerle karıştırmamaları, yakıştırdıkları isnatları yakıştırmak için öncelikle biraz dinimiz hakkında doğru bilgilere ulaşıp ondan sonra konuşmalarının daha akılcı, inandırıcı olacağını aksi halde hiç bir zaman ciddiye alınmayacaklarını dahası bu sapkınlığa düşenlerden belki bir kaç tık geride kalarak bir nevi bu sapkınlığı desteklediklerini bile söyleyebilirim(ama bilerek ve isteyerek ama bilmeyerek...) yine hem gülümseten hem bilgilendiren bir yazıydı hocam elinize sağlık..
athena tarafından 5/13/2014 2:46:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
athena tarafından 5/13/2014 2:49:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Sevgili Hatice
Domates artık hormonlu olmak mecburiyetinde. Sadece domates değil. Diğer sebze ve meyveler de.
Bir dometes üreticisi hormonsuz domates üretmeye kalksa senede sadece bir kez ürün alır. Onun parası da masrafını bile karşılamaz ki hatırlarım: Bir sene benim eski kayınpeder İstanbul haline dometes gönderdi daha sonra nakliye kamyonuna bile borçlu kaldı çünkü halden aldığı para nakliye ücretini karşılamadı. Senede üç ürün almak zorunda üretici. Bunun da tek yolu hormon.
Bu arada toprakölüyor tabii ki..O sebepten her on senede bir seraların toprağını komle değiştirir üreticiler.
Öteki konuya gelince: Ben bu tip sapıklara aldırmıyorum ama bunları sanki islamı temsil ediyorlarmış gibi baz alıp bunlar üzerinden dindar insanlara saldırılar olunca da tepemin tası atıyor.
Neyse ben tası tarağı toplayayım artık. Çok uzattım.
Selam ve sevgilerimle.
O domates bildiğin domateslerden değil! :) Çok güldüm açıkçası.. Ellerinize sağlık. Daha nice keyifli yazılarınızı bize ulaştırmanız dileğiyle..
Ben güldüm gülmesine de gülmeyen yoktur herhalde bu duruma. Dinler ya da ne bileyim sadece İslâm dini hakkında bir nebze bilgi sahibi olan biri bunun deli saçması olduğunu bilir sanırım. Ama o gazeteler, haber bültenleri yok mu! çoğu insana gerçekten mi ya! dedirtmediyse ne olayım. :) O selefilere nacizane tavsiyem bol booll domates yesinler. Malum domates vücuttaki zararlı maddeleri atıcı özelliğe sahip. Kim bilir belki de bu zihniyete sebep o beyin hücreleri vücuttan atılım yoluna giderde memelekete bir faydası olur.
Sorusu bahane, mizahı şahane yazınız bir harika.. Tebrikler.
Selam ve Saygılarımla..
sami biberoğulları
Aslında ben sadece baştaki haberi verip biraz da gazlayarak milletin tepkisini ölçecektim ama sonra kendi kendime '' Yok, bu sitede yazan çizen arkadaşlarıma hakaret olur onları test etmeye kalkmak '' Düşüncesi ile işin mizah kısmını da ekledim. Ama dediğiniz gibi mesela face book ta kendimden bir yorum katmadan yazsaydım eminim inanan olurdu.
Bu arada yorumunuz çok güzel oldu. Bir Selefi ile tanışırsam kolundan tuttuğum gibi ver elini Fethiye. Geberetene kadar domates yedireceğim namussuza)))))))))))) Böylece vücudundan atar belki o saçma ifrazatı.
Selam ve sevgilerimle.
Kuyuya taş atan deliler çok da, biz ne yapalım şimdi? Kuyudan taş çıkarmaktan önemli işlerimiz dururken. Bence dinimizle alay etmek isteyenler bu tip haberleri yayıyorlar. Siz de iyi taşlamışsınız Sami Bey. Tebrik ederim.
sami biberoğulları
Artık kuyua atılan taşı çıkarma devri geçti. Biri kuyua taş mı attı? Anında taşı atanı kuyuya tepip kapatıyoruz o kuyuyu. ))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Sen kullan yine selef sözünü. Bu soytarıları nazar-ı dikkete almamak lazım aslında...Benimki sadece gülmece olsun diyeydi.))))))
Selam ve sevgilerimle.
Ah bu kafa ah!Kocaman Cihan İmparatorluğu'nu da bu kafa yıkmadımı?Aynı oyun şimdi Nijerya'da oynanıyor.Irak gitti.Libya bitti.Suriye'nin çilesini Türkiye çekiyor.Yerin dibine batsın böyle İslam adına fetva veren yobazlar!Ellerine sağlık.Güzel bir konu ve güzel bir açıklama..
sami biberoğulları
Nasıl ki insan arkasına bir plaka yapıştırmakla araba olmazsa her İslam adına fetva vermeye kalkan da müslüman değildir. Yeter ki biz dinimizi hakkıyla bilelim. O zaman anlarız kimin sapık kimin müslüman olduğunu.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam,
valla ipin ucunu kaçırmışsınız,
iyice dağıtmışsınız bu kez.
Bu domates işi çok karıştırmış gerçekten kafanızı.
Gerçi,
bu türlü bir çok saçmalıklar nedeni ile,
hepimizin kafası oldum olası karışık değil mi ki zaten?
Allah, sonumuzu hayır etsin.
Bindik bir alamete, gidiyoruz kıyamete.
Çok ilginç bir domates muhabbeti olmuş.
Merak ettim;
domatesten iyi para kazanabildiniz mi bari?
Güzel işmiş aslında.
Bir gün de, bu macerayı anlatın diyorum.
sami biberoğulları
Mizaha dalınca bazen böyle oluyor işte.
Domatesten para kazanmaya gelince: Maalesef. Biz ne zaman sera kiralayıp dometes ürettiysek dometesin kilosu elli kuruşa gitti..Bu biraz şans işidir. Bir sene daha seradayken beş liradan alınır ertesi sene ''Ulan iyi para ediyor ^'' Der ekersin elli kuruşa alıcı bulamazsın.
Bize nasip olmadı domatesten para kazamnak.
Selam ve sevgilerimle.
O kadar domates yedik, ortadan kesipte içinin şekline bakmayı akıl etmedik.
Bunlar iyice şaşırmış.
Kimseye kulak asmayıp,
bildiğini okumak en iyisi.
Ha aklıma şu geldi şimdi.
Benim küçüğüm kardeşim de namazlağalara özellikle yabancılar, haç işareti koyuyorlarmış.
Ben o kısmını örttüm diyordu. Bir bakayım dedim, unuttum. Böyle bir şey olabilir mi?
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Seccadeye gelince: Önceleri inanmadım, aldırış da etmedim ama bir tv programında (Deşifre ) Gösterdiler . Evet maalesef böyle seccadeler var. Kasıtlı mıdır, yoksa tamamen tesadüf mü bilemiyorum ama içinde gizli domuz, haç, papaz resimleri olan seccadeler var.
Esas itibarıyla seccadede hiç bir resim olmaması lazım. Üzerinde Kabe resmi olan bir seccadeyi yere, ayaklarının altına sermek ne derece doğrudur değil mi ama.?
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Gâvurlar iyice azıtmış desenize:)
İyi geceler..
Elimizden bahçeler kaçtı ya,
şimdi az olsun bir toprak istiyorum.
Domates biber fasulye için.
Tabii,
bir kaç meyve ağacı bir de,
altında piknik yaparız diye bizimkilerle:)
hocam benim en sevdiğim domates ne selefilerin, ne ayyıldızlı ne başkası, hani şu şener Şen'in züğürt ağa filminde sattığı domatisler var ya onları çok seviyorum :) şaka bir yana bir tarafta bu afyon çekmiş selefiler, bir yanda kafası güzel iran, başka bi tarafta ne *oka yaradığı belirsiz *oko haram örgütü, Allah sonumuzu hayır etsin, Müslümanlık bunlara kaldıysa vay halimize, elinize sağlık hocam.
sami biberoğulları
O *oko Haramları da bir araştırmak lazım. Bakalım ne menem bir *okmuşlar.
Selam ve sevgilerimle.
dinayete sorsanız bu konularda fetva verecek tek merci orası sonucu bize bildirirsiniz umarım yanlış konuşup günaha girmeyelim değil mi
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Bu gün temizlik yaptım diyorsun kloru fazla koklamışsın galiba Bakırköy mü var İstanbul'da oralı oluyormuşsun az daha .Kaybetmeyelim hocam seni...
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Bol bol çamaşır suyuı soludum kafam yerine gelsin diye. Yoksa gidiyordum resmen.)))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.